Milanska nedelja dizajna: Evo kako će izgledati naši domovi u budućnosti

T. K.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: press kit Fuorisalone/©dOT

Nedavno završeni Sajam nameštaja i prateća Nedelja dizajna u Milanu ponovo su potvrdili da ovaj italijanski grad nije samo modna, već i dizajnerska prestonica sveta. Najnoviji trendovi mogli su da se vide od 8. do 13. aprila i to ne samo u halama milanskog sajma, već širom celog grada - u galerijama, palatama, nekadašnjim fabrikama, prodajnim prostor, pa čak i na ulicama. Brojni izlagači predstavili svoje viđenje tradicije, inovacije i održivosti i najavili tendencije u dizajnu nameštaja.

Nameštaj i tehnologija ruku pod ruku

Sudeći prema enterijerima budućnosti kakvi su viđeni u Milanu, naši životni prostori će morati da odgovore na različite potrebe, da se menjaju tokom dana, ujedno da pružaju komfor, ali i da inspirišu. Više neće biti dovoljno da nameštaj bude samo lep, već će morati da bude i "pametan", povezan sa tehnologijom, prilagodljiv i održiv. Ipak, pored futurističkih elemenata, dizajneri nisu zaboravili i na emociju. Enterijeri postaju topli, mekani, sa puno boja i oblika koji podsećaju na detinjstvo, kao i tekstura koje mame na dodir. Primećuje se povratak estetike sedamdesetih, ali "provučene" kroz savremeni filter i sa dozom duhovitosti i luksuza. Veliki fokus stavljen je na materijale i to one prirodne, reciklirane i lokalno proizvedene.

Luksuz menja vrednost

Stolice od kukuruznog vlakna, komode od recikliranog drveta, pa čak i tekstil od gline - sve to pokazuje koliko će biti važno da prostor u kome boravimo bude održiv i usklađen sa prirodom. Vredno pomena je i to da se luksuz više neće meriti isključivo cenom ili imenom brenda, već pričom koja stoji iza komada nameštaja: da li je ručno rađen, da li su korišćeni reciklirani materijali i koliko je funkcionalan u svakodnevici…

Vidljivo prisustvo na milanskoj nedelji dizajna imali su i vodeći modni brendovi. Modna kuća Saint Laurent je tako predstavila ekskluzivnu kolekciju nameštaja inspirisanu arhivskim crtežima francuske dizajnerke Charlotte Perriand, dok su Gucci, Loewe i Bottega Veneta svoje prodajne prostore pretvorili u atraktivne dizajnerske instalacije koje su izbrisale granice između mode i enterijera. Posebnu pažnju privukla je i kolekcija nameštaja Objects Nomades brenda Louis Vuitton koja uključuje komade nastale u saradnji sa renomiranim dizajnerima inspirisanim temama putovanja i modularnosti.

(Ona.rs)