"Nismo spavali 45 dana": Ispovest majke troje dece – stavila je kuću na tombolu, ali ovo NIJE očekivala!
Prodati kuću je sam po sebi stresan poduhvat, ali zamislite da to učinite tako što je ponudite na tomboli, prodajući hiljade tiketa strancima! Zvuči ludo, zar ne? Upravo na takav ekscentričan i intenzivan način jedna porodica iz Velike Britanije pokušala je da ostvari svoj životni san, a iskustvo koje su doživeli bilo je toliko iscrpljujuće da majka porodice tvrdi: "Nisam spavala 45 dana!"
Upoznajte Natali Rovkroft, majku troje dece iz Salforda. Jul 2020. godine, pandemija divlja, tržište nekretnina stoji... a Natali odlučuje da će svoju kuću prodati na tomboli. Njen suprug Bredli, stolar, mislio je da je "izgubila razum". Pa, ko ga ne bi pomislio, kada je Natali čak i porodični auto "iztombolala" za dobru meru!
San o Australiji i hiljade poruka u sitne sate
Natali, 38-godišnja asistentkinja u nastavi, bila je odlučna. Štampala je letke, lepila ih po Salfordu i Mančesteru, pokrenula naloge na društvenim mrežama i okačila ogroman poster u dvorištu. Porodica Rovkroft je godinama sanjala o preseljenju u Australiju, ali pandemija je sve to činila dalekim snom. Njena priča, o hrabrosti da se rizikuje sve za ostvarenje sna, brzo je pogodila žicu kod ljudi širom sveta.
Ubrzo je Natali provodila rane jutarnje sate odgovarajući na pitanja o ulaznicama iz svih krajeva sveta. Počela je da je prepoznaju čak i u lokalnom supermarketu, uprkos maski za lice! Shvatila je da što više detalja iz svog života dele na društvenim mrežama, to više karata prodaju na Raffall-u, sajtu za tombole koji su koristili.
- Ljudi bi se vozili i govorili: "O, moj Bože, evo ludih Rovkroftovih, oni su na tombolu stavili svoju kuću", priča Natali.
Milionski biznis – ili očajnički potez?
Raffall je kompanija koja omogućava prodavcima da postave minimalnu cenu za karte. Ako ne prodaju dovoljno, mogu pobedniku dati 50% prihoda od karata, a sebi zadržati 40%, ili ipak dodeliti kuću i zadržati veći deo prihoda. Naravno, kompanija uzima svoj deo, između 10 i 15%.
Rovkroftovi, čija je kuća vredela 290.000 funti, trebalo je da prodaju 200.000 tiketa po ceni od 2 funte, što bi im pokrilo hipoteku, troškove i obezbedilo novac za letove i vize. Dali su sebi 90 dana, ali su uspeli da ispune cilj za mesec i po!
- Nisam spavala tih 45 dana, kaže Natali.
- Izgubila sam toliko na težini. Bilo je to najteže vreme u mom životu - živeli smo i disali to.
Veliki deo tog napora bio je posvećen uveravanju ljudi da nije u pitanju prevara:
- Ljudi nisu verovali da je to zapravo stvarno.
Pobednica, koja je osvojila polu-samostojeću kuću sa pet spavaćih soba i beli BMW, takođe nije mogla da veruje kada ju je kontaktirala kompanija. Nakon što su poplaćane hipoteka i sve takse, Rovkroftovima je ostalo oko 90.000 funti.
Natali, majka troje dece, kaže da je osećaj pobede na ovakvom takmičenju "poput rođenja". U svetu online prodaje nekretnina, ako ne radite stvari "do kraja", možda se ne isplati ni pokušavati.
Druge priče: uspeh, neuspeh i gorka istina tržišta
Konkursi za imovinu su postali veliki posao u Velikoj Britaniji, ali pojedini prodavci, koji se takmiče sa profesionalnim kompanijama, često samo žele da otplate hipoteku i krenu dalje. Karen Sudđen je 2023. godine pokušala da proda svoj skromni, jednosoban stan u Dablinu, vredan oko 250.000 evra, putem tombole. Njen cilj je bio da neko dobije to mesto, a ne investitor. Uprkos njenim naporima, tombola nije uspela da proda dovoljno ulaznica, pa je pobednik dobio novčanu isplatu, a stan je prodat investitoru. To je gorka istina o stanju modernog tržišta nekretnina u Velikoj Britaniji i Irskoj.
Ipak, postoje i priče o uspehu. Imelda Kolins je nedavno putem platforme Raffall prodala svoju slikovitu vikendicu u Irskoj, i to po ceni tiketa od 5 funti. Zahvaljujući međunarodnoj medijskoj pokrivenosti i šarmu vikendice, prodaja je premašila minimalni prag. Pobednik je dobio impresivan dobitak, što dokazuje da, iako nije za svakoga, ovaj način prodaje može promeniti život.
Procenjuje se da je od svih takmičenja na Raffall-u, samo 13% rezultiralo dodelom kuće.
- Mislim da je sada mnogo teže da pojedinac proda svoju kuću nego što je to bilo 2020. godine, kaže Džejson Dejl, generalni direktor za tombole nekretnina. On ističe da ljudi moraju da postanu pravi "influenseri", da sami vode društvene mreže i da se bore za medijsku pažnju. To nije lako, a pritisak i negativni komentari mogu biti brutalni.
Što se tiče Natali i Bredlija, oni se lepo snalaze u životu u Brizbejnu.
- Mi smo samo normalna porodica koja je pratila svoj san. Da li bi to ponovili? Nikad. Nikada u milion godina, rekla je Natali.
Znak koji su imali na kući, a koji je reklamirao tombolu, još uvek drže u garaži. Natali bi ga spalila, ali joj Bred ne dozvoljava da se reši te uspomene.
Veliki rzik doneo im je i veliku pobedu, samo zato što su bili uporni i verovali su. Šta vi mislite, da li biste se ikada usudili na ovako nešto?
(Ona.rs/The Guardian)