Darko je basista čuvenog benda, ali živi za unikatni dekor: „Kod drveta nema "undo", svaka greška je zauvek"

M. M.
Vreme čitanja: oko 3 min.

Foto: Darko Vlahović, Instagram

U mirnom Zaprešiću u Hrvatskoj, u maloj radionici punoj mirisa drveta i zvuka muzike, nastajupredmeti koji osvajaju ljude širom sveta. Iza njih stoji Darko Vlahović, basista iz benda Matije Cveka, koji je svoju ljubav prema drvetu pretvorio u prepoznatljiv brend – Darkwood.

Njegovi radovi nisu samo komadi nameštaja ili dekoracije. Oni su spoj muzike, umetnosti i neiscrpne kreativnosti – i dokaz da se hobi, ako mu se posveti dovoljno ljubavi i strpljenja, može pretvoriti u posao koji prelazi sve granice.

Od muzike do drveta – kako je sve počelo

Darko je oduvek voleo dizajn – od arhitekture i enterijera, pa do sitnih predmeta koji domu daju toplinu. Ali tek tokom pandemije, kada su koncerti stali, otkrio je da je drvo njegov drugi instrument.

Njegov prvi projekat bio je jednostavan zidni ukras, izrađen skromnim alatom i bez radionice. Kada su prijatelji i kolege videli rezultat, nagovorili su ga da osmisli ime i započne nešto ozbiljnije. Tako je rođen Darkwood, ime koje mu je predložila upravo ekipa iz benda.

Kreativni proces – „nema Undo tastera“

Za jednu drvenu sliku Darku je potrebno i do šest dana rada. Proces počinje u glavi – vizuelizacijom boja i dimenzija. Potom sledi rezanje drveta na stotine sitnih delova, farbanje u različite nijanse, lakiranje i pažljivo slaganje u mozaik.

„Nekad stvari ne ispadnu onako kako sam zamislio, i onda sve kreće iz početka. U drvetu nema tipke Control + Z, nema Undo. Moraš biti strpljiv i prihvatiti da svaki komad vodi svojim tokom“, kaže Darko.

U radu najčešće koristi hrast, jasen, orah i maslinu, a posebno voli nepravilnosti – tragove gljivica ili rupe od crva – jer, kako objašnjava, upravo one daju dušu svakom predmetu.

Epoksi smola i beskrajne mogućnosti

Pored drveta, Darko često eksperimentiše i sa epoksi smolom. Stolovi s prozirnim ili metallic efektima, pepeljare sa umetnutom maslinom, pa čak i lampe – sve to izlazi iz njegove radionice.

„Epoksi je zahtevna igra. Od mešanja do sušenja, svaka greška može pokvariti ceo komad. Tokom sušenja od 72 sata ne smem da koristim radionicu – dovoljno je da padne zrnce prašine i sve je upropašteno“, otkriva.

Narudžbine koje stižu sa svih strana

Iako je sve počelo kao eksperiment, Darkwood je brzo pronašao svoje kupce. Ljudi iz Hrvatske, ali i iz SAD-a, Kanade i Danske, prepoznali su njegov rad i spremni su da čekaju danima na isporuku jer znaju da je svaki komad ručno rađen i jedinstven.

„Najlepše mi je kada vidim iskreno iznenađenje i radost na licima ljudi. Možda se nekome i ne svidi moj rad, ali kada prepoznaju trud – to je najveća nagrada“, kaže Darko.

Pogled u budućnost

Iako mu je muzika i dalje prva ljubav, radionica mu je postala drugi dom. Dok u pozadini svira Spotify, Darko gradi nove kolekcije – pepeljare od maslinovog drveta i epoksija, stoliće za kafu – a jednog dana planira da napravi i vlastitu bas gitaru.

„Počelo je kao hobi, a sada se pretvara u paralelni posao. Sve zavisi od trenutne inspiracije – danas pepeljara, sutra sto, a možda uskoro i gitara. To se nikad ne zna“, kaže sa osmehom.

Od svih svojih radova, posebno mu znači stalak za tablet od orahovog drveta, izrađen u samim počecima, jer ga podseća da su strpljenje i upornost važniji od svega.

Život između nota i drveta

Kada ne radi u radionici, Darko vozi bicikl, planinari, ispija kafe sa prijateljima i uživa u porodičnom životu. Ali priznaje – najveće utočište mu je ipak radionica, mesto gde se muzika i drvo spajaju u predmete koji donose lepotu i toplinu u domove širom sveta.

(Ona.rs / Jutarnji.hr)