Koja ste književna heroina iz 19. veka po Zodijaku: Ko je Ana Karenjina, a ko Džejn Ejr

B. P.
Vreme čitanja: oko 5 min.

Svaka protagonistkinja nosi specifikaciju horoskopskog znaka

Foto: Shutterstock/EvGavrilov

Bilo da ste više ljubitelj knjiga ili filmova, sigurno je da imate omiljenog lika. Često su neke heroine iz knjiga prenesene i na filmsko platno, a koja je vaša omiljena?

U nastavku možete pročitati koja književna heroina iz 19. veka opisuje vas po horoskopskom znaku.

Ovan: Džo Marč ("Male žene", Luiza Mej Alkot, 1868)

Iako klasični roman o punoletstvu Luize Mej Alkot opisuje živote četiri sestre Marč, Džozefina (Džo) Marč predstavljena je kao glavna protagonistkinja romana. Ona je postala jedan od najpopularnijih likova u književnosti od objavljivanja romana pre više od 150 godina.

Džo je hrabra, gruba, jake volje, odana i neosporno simpatična: drugim rečima, suštinski Ovan. Poput Ovna, Džo duboko ceni svoju nezavisnost i hrabro se suočava sa svetom po sopstvenoj volji pod njenim uslovima. Tokom čitavog romana ona sazreva i uči kako da bolje usmeri ambicioznu prirodu uprkos preprekama sa kojima se suočava, piše "Parade".

Bik: Fani Prajs ("Mensfild park", Džejn Ostin, 1814)

Izuzetna u ikoničnim književnim delima Džejn Ostin, protagonistkinja Mensfild parka često je pogrešno shvaćena kao slaba. Međutim, Fani Prajs je mnogo više nego što njena slaba i pokorna spoljašnjost može navesti druge da veruju.

Njen lik kroz priču uči kako da pronađe hrabrost i izgradi samopouzdanje, borbu sa kojom Bik često može da se poveže. Kao i Bik, Fani je osetljiva osoba koja voli prirodu i poeziju, a i saosećajna je i empatična sa dubokim osećajem integriteta, razuma i zdravog razuma.

Iz filma "Gordost i predrasude" / Printskrin: Youtube/Movieclips

Blizanci: Ema Vudhaus ("Ema", Džejn Ostin, 1816)

Kao i Blizanci, Ema je komunikativna, živahna, inteligentna i društvena, ima neosporan šarm kojim lako može da privuče druge. Međutim, ona takođe oličava manje poželjnu sklonost Blizanaca da se meša u način na koji se meša u živote drugih kao samoproglašena provodadžija. Tokom svoje priče, Ema mora da nauči da nije uvek u pravu i da su nesporazumi neizbežni. Da bi pronašla pravu sreću, treba da poveže dar komunikacije sa iskrenim srcem i saosećanjem.

Rak: Helen Hantingdon ("Stanar Vajldfel hola", En Bronte, 1848)

Helen pokazuje Rakovu emocionalnu prirodu kada pristaje da se uda za muškarca iz ljubavi uprkos uznemirujućim pogledima na njegove duboko ukorenjene mane misleći da će moći da ga "popravi" . Međutim, kada se jednom uda, muž je zlostavlja, a posle godina lošeg tretmana, Helen zauzima stav, krši zakon i društvena očekivanja tog vremena bežeći sa sinom, odlučna da ga spreči da postane poput oca. Odlazeći, ona pokazuje Rakovu ljubavnu i zaštitničku prirodu stavljajući potrebe sina ispred svega.

Lav: Ana Arkadjevna Karenjina ("Ana Karenjina", Lav Tolstoj, 1878)

Uprkos Aninom moralno sumnjivom izboru da se upusti u vanbračnu aferu koja iskorenjuje ceo njen svet, ona ostaje plemenit i strastven lik koji je odlučan da živi život pod svojim uslovima bez obzira na sve. Poput pravog Lava, Ani je ljubav jača od svega, čak i dužnosti koje se od nje očekuju kao žene uglednog državnika. Nekima ona može izgledati sebična, međutim, njena borba da sledi srce u svetu kojim dominiraju muškarci bila je revolucionarna za njeno doba.

Devica: Mina Marej/Harker ("Drakula", Bram Stoker, 1897)

Kao glavna ženska uloga u inače muškoj postavi likova, Mina Harker (rođena Marej) drži se kao vitalni deo tima koji na kraju lovi vampira. Usmeravajući analitičku energiju Device, Minine organizacione i posmatračke veštine pomažu grupi da formuliše planove akcije koji dovode do njihovog konačnog trijumfa nad Drakulom.

Mina je praktična, mirna, inteligentna, odana i duboko zaljubljena u muža Džonatana. Kada Drakula cilja na nju, to se smatra uvredom za Mininu duhovnu čistotu, a vraćanje izgubljene vrline postaje pokretačka sila za ceo tim, slično kao Devičina stalna potraga za čistoćom i savršenstvom.

Vaga: Izabel Arčer ("Portret dame", Henri Džejms, 1881)

Izabel Arčer pokazuje lepši pogled Vage na svet u celoj priči dok se ona i drugi likovi neprestano fokusiraju na to da "nečiji život postane umetničko delo".

Kao i Vaga, ona je ljubazna, šarmantna i diplomatična, iako njene ružičaste naočare mogu da je zaslepe od stvarnosti i ostave je nesvesno ranjivom. U borbi sa kojom se Vaga često može povezati, Izabelina ljubazna ličnost joj omogućava da privuče mnogo različitih poznanika, dok istovremeno sprečava sposobnost da se poveže sa njima na dubljim nivoima.

Škorpija: Ketrin Ernšo ("Orkanski visovi", Emili Bronte, 1847)

Ketrin oličava sve stvari Škorpije: ona je strastvena, emotivna i intenzivna, posebno kada je u pitanju osuđena romansa sa Hitklifom. Ovo dvoje dele duboku i moćnu ljubav, ali je poljuljana Ketrininom zaokupljenošću društvenom klasom, Hitklifovom gorčinom i osvetničkom opsesijom, kao i njihovom nepremostivom tvrdoglavošću.

Strelac: Dortea Bruk ("Srednji marš", Džordž Eliot, 1871)

Glavna ženska glavna uloga, Dortea Bruk, jasno spada u domen Strelca. Dortea pokazuje sve osobine mladog Strelca: entuzijastična, optimistična, intelektualka ​​i pobožna sa jakim moralnim uverenjima. Kada se uda za starijeg naučnika, ima romantičnu viziju zajedničkog života, međutim, pokazalo se da je stvarnost daleko drugačija od onoga što je ona zamislila.

Mora da nauči da razlikuje visoke moralne standarde od prave vrline i da prizna strasti dok prihvata ograničenja. Čineći to, ona može da postigne stanje kome Strelac teži, transformišući znanje o životu u mudrost o tome kako želi da živi.

Šarlota Bronte / Foto: Wikipedia/Painted by Evert A. Duyckinck, based on a drawing by George Richmond

Jarac: Batšeba Everdin ("Daleko od lude gomile", Tomas Hardi, 1874)

Protagonistkinja romana, Batšeba Everdin, izdvaja se od svojih savremenika po istim kvalitetima koji je povezuju sa Jarcem. Batšeba je tvrdoglavo nezavisna, vredna i odlučna. Kao mlada odrasla osoba, ona preuzima odgovornost da sama vodi nasleđenu farmu, prkoseći očekivanjima žena za to doba.

Međutim, često je nemarna prema osećanjima drugih, a njena tvrdoglavost ometa sposobnost da pronađe sreću. Poput Jarca, Batšeba mora da dozvoli da se ranjivost poklopi sa njenim ambicijama da dostigne srećan kraj.

Vodolija: Džejn Ejr ("Džejn Ejr", Šarlot Bronte, 1847)

Džejn Ejr manifestuje humanitarnu suštinu Vodolije dok je primorana da se bori sa ugnjetavanjem, nejednakošću i teškoćama, ali uprkos svemu podržava lična uverenja. Njeno snažno verovanje u jednakost se suočava sa viktorijanskim predrasudama prema ženama i siromašnima koje su bile uobičajene za to doba. Vodolijino putovanje ka ispunjenju usredsređuje se na postizanje krajnje slobode, usklađivanje sa Džejn, koja ceni slobodu iznad svega. Njen karakter kroz priču uključuje njenu borbu da stekne autonomiju koja joj je očajnički potrebna uprkos okolnostima.

Ribe: Ketrin Morland ("Nortangerska opatija", Džejn Ostin, 1818)

Glavne protagonistkinje, Ketrin Morland je kao prava Riba sanjiva, maštovita i donekle odvojena od stvarnosti zbog ljubavi prema gotičkoj fikciji. Zahvaljujući ljubaznoj prirodi, Ketrin je generalno omiljena među onima oko nje. Međutim, sama sebi stvara probleme kada ljubav prema gotičkim romanima počne da iskrivljuje njenu percepciju stvarnosti. Prateći idealno putovanje za prosvetljene Ribe, Ketrinina priča se fokusira na učenje da povremeno vlada u divljim sanjarenjima kako bi osigurala da podjednako dobro razume stvarnost.

Jeste li se pronašli?

(Ona.rs)