Upoznali su se u avionu, pa je iznajmio čuveni Boing 747 za venčanje: Vežite se - ovo je cena LETA IZ SNOVA

Vreme čitanja: oko 4 min.

Foto: Sam Chui /@samchui

Zamislite venčanje visoko iznad oblaka, u jednom od najlegendarnijih aviona svih vremena! Upravo to je ostvario Sem Čui, globalni influenser i vazduhoplovni entuzijasta, koji je svom detinjem snu dao krila i oženio se svojom izabranicom Fionom Pang u unajmljenom Boingu 747.

Kao dečak je otkrio svoj životni poziv

Još kao dečak u Hongkongu, Sem Čui je provodio sate na krovovima solitera, posmatrajući avione kako sleću na Kai Tak, jedan od najzahtevnijih aerodroma na svetu. Ta fascinacija "mašinama koje dotiču oblake" postala je njegov životni poziv.

Foto: Sam Chui /@samchui

Kasnije je stekao slavu u vazduhoplovnoj zajednici zahvaljujući impresivnim i dotad neviđenim fotografijama širokotrupnih aviona pri poletanju i sletanju, koje je snimao iz iznajmljenih malih aviona i helikoptera, najčešće u Los Anđelesu. Uspevao je da se pozicionira tako da su mu motori Boinga 747, 777 ili ogromnog Erbasa A380 bili naizgled nadohvat ruke.

Njegov YouTube kanal danas broji milione pregleda, prikazujući unutrašnjost aviona koje obični smrtnici nikada neće videti. Sem Čui je od dečaka sa krova postao verovatno najpoznatiji putnik na planeti.

Foto: Sam Chui /@samchui
Foto: Sam Chui /@samchui

Rođen je 1980. godine u Pekingu, odrastao u Hongkongu, a kasnije se preselio u Australiju, gde je završio studije i stekao državljanstvo. Danas živi u Dubaiju, ali veći deo života provodi u avionima, obilazeći više od 100 zemalja i leteći u skoro svim klasama i konfiguracijama - od komercijalnih letova do luksuznih privatnih aviona, pa čak i vojnih transportera. Milioni ga prate na YouTubeu i društvenim mrežama, gde deli iskustva iz najegzotičnijih kabina i kokpita, sve iz jedne jednostavne strasti koja nikada nije prestala da ga nosi - avioni.

Boing 747: Kraljica neba za večnu ljubav

Kada je došlo vreme da izgovori sudbonosno "da", Sem je znao tačno gde to želi - u avionu. Ali ne bilo kom, već u Boingu 747, "kraljici neba" (Queen of the Skies), letelici koja za njega ima posebno značenje i koja ga je, kako sam kaže, "naučila da voli avijaciju".

Foto: Sam Chui /@samchui
Foto: Sam Chui /@samchui

Boing 747 je prvi put poleteo 1969. godine, a u komercijalnoj upotrebi bio je od 1970. U više od pet decenija, prevezao je milijarde putnika i postao simbol zlatnog doba letenja. Njegova dvostruka paluba i impozantna silueta učinile su ga najprepoznatljivijim avionom na svetu. Danas je u velikoj meri povučen iz putničkog saobraćaja, što ovaj događaj čini još posebnijim.

Venčanje iz snova među oblacima

Sa aerodroma u Fudžairi u Ujedinjenim Arapskim Emiratima (FJR), 12. jula 2025. godine, Sem i njegova izabranica Fiona Pang, zajedno sa 60 pažljivo odabranih gostiju iz celog sveta, ukrcali su se u unajmljeni Boing 747-400. Let je trajao 95 minuta - krug iznad Omanskog zaliva, na visini od oko 8.500 metara.

Foto: Sam Chui /@samchui

Unutrašnjost aviona je bila potpuno prilagođena proslavi: izvađeno je skoro 100 sedišta kako bi se napravio prostor za ceremoniju, plesni podijum, svadbeni govor, tortu i druženje. Tu su bili crveni tepih, personalizovane boarding karte, digitalne poruke na ekranima i detalji inspirisani glamuroznom erom džambo džeta. Čak je i venčani ram imao natpis: "Vežite se - To je zauvek" (Seatbelts on... It’s forever).

- Hteli smo da gosti ne samo prisustvuju, već da zaista osete avion, kaže Sem.

Foto: Sam Chui /@samchui

Bezbednosna pravila su bila relaksiranija, pa su gosti mogli da istraže kokpit, gornju palubu, deo za odmor posade, čak i kuhinju.

Ljubav koja je poletela u avionu

Sem i Fiona su se upoznali, sasvim očekivano, u avionu - ali na zemlji! Sem je snimao reportažu o obuci za kabinsko osoblje, a Fiona je produžavala svoju dozvolu stjuardese. Upoznali su se u trening centru, među simulatorima i evakuacionim toboganima, i kako navodi People magazin, proveli su skoro dve decenije zajedno. Njihov prvi ples bio je uz pesmu koju je Fiona napisala za Sema još ranije, kao poklon za Dan zaljubljenih, a koja je te večeri postala "soundtrack venčanja".

Foto: Sam Chui /@samchui
Foto: Sam Chui /@samchui

Sem je istakao da su venčanje prvobitno planirali za april, ali su ga odložili zbog porodičnih razloga.

- Moja majka je bila jako bolesna, a ubrzo zatim i preminula. Zato smo čekali. Mislim da bi bila srećna da zna da sada imam nekoga ko će da brine o meni, rekao je Sem.

Cena sna nije mala - ali je vredna

Trošak ovakvog leta nije zanemarljiv. Sem navodi da gorivo za 747 može koštati i 20.000 dolara po satu, bez dodatnih troškova za dozvole, ketering i enterijer. Ipak, dodaje:

- Troškovi su manje bitni u odnosu na uspomene koje su nastale tog dana.

Foto: Sam Chui /@samchui

Sem čak uz osmeh kaže da bi mogli da ponove sve za desetogodišnjicu:

- Zašto da ne? Ljubav i avijacija su stvari koje ne podležu gravitaciji.

Dok drugi planiraju salu, muziku i vatromet, Sem i Fiona su sebi i svojim prijateljima ostvarili san, da tog dana "imaju krila". Za većinu ljudi, avion je samo prevozno sredstvo, ali za Sema i Fionu, avion je postao mesto na kojem počinje brak - i to onaj koji ih je spojio, oblikovao njihove živote i zauvek obeležio njihovu zajedničku priču.

Foto: Sam Chui /@samchui

Boing 747 možda odlazi u istoriju komercijalnog letenja, ali tog dana, u zlatnom sutonu nad Omanskim zalivom, još jednom je poleteo kao što je to radio decenijama, noseći emocije, ljude i snove.

- Za mene i Fionu, ovo nije samo avion. Ovo je letelica koja nas je uvela u svet avijacije, koja nas je inspirisala i spojila. Ovo je više od nostalgije - ovo je deo naših identiteta, kaže Sem.

(Ona.rs)