Ženska samostalnost kao inspiracija za kolekciju Olivere Šiljegović: Biznis varijante ističu eleganciju
- Žene mogu podjednako biti uspešne u biznisu kao i muškarci, što ne znači da oblačenjem treba da se izjednače sa muškarcima - kaže modna dizajnerka
Kako se s jeseni menjaju boje prirode, tako i naše ormane zauzimaju drugačiji modni komadi, tonovi odeće, materijali. Novo godišnje doba preoblači i naše navike, a sve to prati moda kao deo života.
O tome kako jesenja moda može da probudi posebnu kreativnost, šta u hladnim danima ne treba da izostane iz našeg garderobera, ali i šta to donosi njena nova kolekcija, razgovarali smo sa modnom dizajnerkom Oliverom Šiljegović.
– Mislim da jesenju modu posebno inspiriše i odvaja od drugih sezona upravo ta potreba da se ušuškamo, da se osećamo komforno i toplo. Takođe nam jesenja moda ostavlja dosta prostora da se igramo letnjim i zimskim komadima, pa tako, na primer, možete kombinovati neku letnju haljinu preko koje ćete navući džemper i sve to začiniti čizmama – predlaže naša sagovornica.
Najčešće kolekcijama, kaže, daje nazive po nečemu što joj je obeležilo prethodni period u životu, pa je inspiracija za ovu kolekciju bila ženska samostalnost. Po njoj je nazvana kolekcija „Independence“.
– Po prvi put se u mojoj ponudi nalaze i ženska odela koja žene mogu poneti kako u svečanim, tako i u biznis varijantama. Nisam neko ko smatra da žena sve treba sama, svakako ženskoj energiji prija da zna da ima oslonac i da nije sama, ali je jako bitno da prvo pronađe oslonac u sebi i da ne zavisi ni od koga.
Elegancija i ženstvenost su ono što obeležava svaku kreaciju Olivere Šiljegović, a toga nisu lišene ni njeni biznis komadi.
– Moje biznis varijante takođe ističu eleganciju i ženstvenost. Žene mogu podjednako biti uspešne u biznisu kao i muškarci, što ne znači da oblačenjem treba da se izjednače sa muškarcima. Žena ima pravo da istakne svoju lepotu i ženstvanost u svakoj situaciji – kaže naša sagovornica i osvrće se na to koliko je modernoj ženi danas lakše da i biznis stil učini jedinstvenim, kreativnim.
– Svakako je lakše nego ranije. Mislim da se moda odavno uvukla u sve pore života, što mene jako raduje, pa tako možemo videti izuzetno lepo stilizovane žene koje se bave, recimo, politikom, nekom vrstom biznisa, pa čak i žene koje rade na nekim manje istaknutim radnim mestima. To je jako važno zato što moda i stil oslikavaju unutrašnje stanje žene, a žena mora biti slobodna i da izrazi sebe u svakom smislu.
A šta je to što svaka žena treba da ima dolaskom jeseni i zime?
Naša sagovornica ističe da je to, pre svega, dobar par čizama.
– Moj savet za ovu sezonu su čizme do ispod kolena koje ne prate liniju noge već su malo šire, ravne ili sa niskom potpeticom. Sa crnom ili bež bojom nećete pogrešiti, ali možete se igrati i ostalim bojama. Odela i kompleti od vunenih štofova su „must-have“. Moderne su bež i karo varijante, a uvek je dobro imati nekoliko razlicitih kombinacija koje možete kombinovati. I, naravno, nigde bez dobrog kaputa i dugačkog šala – savetuje.
Zatvorenije, zemljane boje, kakva je i prirodaa u jesen, pojam su jesenje mode. Naša sagovornica ističe da njihovo vreme nije prošlo, samo postoji mnogo više kombinacija.
– Zemljane boje i dalje jesu osnova jesenje mode, ali se danas možemo igrati detaljima koji otvaraju jesenje kombinacije poput šala, šešira, torbe ili sakoa u, recimo, pink ili meni omiljenijoj lime boji. Carstvo boja jeste postalo odlika modernog vremena i negde povezujem sa tim period pandemije kroz koji smo prošli. Ljudima je dosta sivila i mislim da sada koristimo svaku priliku da unesemo malo boja u svoj svet.
Na pitanje šta obeležava globalnu modu u kolekcijama jesen/zima 2022/23, naša sagovornica ističe korsete.
– Prisutni su već nekoliko sezona, ali su ove godine definitivno zagospodarili svetskim pistama, što me jako raduje i inspiriše. Takođe, sakoi i haljine sa kropovanim delovima u predelu stomaka, prema čemu lično ne gajim simpatije. Štikle na platformu su se takođe vratile na velika vrata – kaže i ističe važnost praktičnosti mode danas:
– Moda se oduvek prilagođavala periodu u kom živimo, pa tako je i sada. Živimo brže nego ikada, te je tako i moda morala postati praktična.
Model: Kristina Stojanović; agencija: Be A Model by Alek K.
(Ona.rs)