Nina Seničar: "Lepota žene je sklop više stvari, najveći faktori su sigurno zdravlje i sreća"

Vreme čitanja: oko 3 min.

Nina ističe da je pokretanja kampanje „Ja brinem o sebi“ vrlo lične prirode jer je prošle godine izgubila majku od raka grlica materice

Foto: Velibor Ciric

Kako bi se podigla svest o važnosti prevencije raka grlića materice, glumica i model Nina Seničar pokrenula je online kampanju „Ja brinem o sebi“, sa ciljem da se istakne važnost redovnih ginekoloških pregleda koji uključuju PAPA test. Ove godine kampanju podržava Agencija Ujedinjenih nacija za rodnu ravnopravnost i osnaživanje žena UN Women, a samo za potrtal Ona.rs Nina Seničar govori o tome šta je bio motiv za pokretanje ove kampanje, da li zdravlje čini lepotu žene i šta nju lično ispunjava.

- Motiv pokretanja ove kampanje je vrlo lične prirode jer sam ja prošle godine izgubila majku od raka grlica materice. Tokom njene bolesti sam puno naučila o ovoj bolesti i saznala neke poražavajuće statistike u vezi sa stopom oboljenja i smrtnosti od raka grlica materice u Srbiji, pa sam rešila da pokušam da nesto promenim po tom pitanju - kaže Nina.

Pitanje motivacije žena da idu na redovne preglede posebno je važno i deo je svake kampanje na ovu temu, pa i kampanje „Ja brinem o sebi“.

- Nažalost, mnoge žene se "probude" i odu na pregled tek kada saznaju da je neko blizak njima bolestan. Bitno je da jedna drugu podsećamo na važnost redovnih pregleda i da "nagovorimo" mamu, tetku ili drugaricu da odu da se pregledaju. Taj "jedan na jedan" pristup je i najefektniji - priča Nina i dodaje svoj primer motivisanja žena na redovne preglede:

- Ja uvek kažem da, ako imate vremena i para za manikir ili feniranje, onda imate vremena i para i da se pregledate. Nema izgovora.

Pored toga što  žene svesno odvajaju vreme na mnoge tretmane ulepšavanje, nesvesne da ništa više vremena nije potrebno za ginekološki pregled, nameće se pitanje da li smo "dužne" i prema svojim bližnjima da obavljamo redovne preglede?

- Da, takva vrsta bolesti ima veliki uticaj na celu porodicu, ne samo na onoga ko se razboleo, tako da definitvno imamo dužnost i prema našim najmilijima da vodimo računa o svom zdravlju.

Kako Nina ima iskustvo života i u Americi i u Srbiji, pitali smo je kakve su zdravstvene navike žena u Americi, razlikuju li se od navika žena u Srbiji i koliko računa žene vode o preventivi i navikama redovnih pregleda.

- Ja sam kampanju sličnu ovoj radila i u Italiji kao i za žene imigrantkinje u Americi. Postoje određene grupe žena koje zanemaruju svoje zdravlje nevezano za to gde žive. To su uglavnom žene iznad 50 godina koje nisu otišle kod ginekologa od poslednje trudnoće. Ono što je u Americi više ravijeno je svest o HPV vakcini, to kod nas tek treba da se razvije i sigurno ću u budoćnosti napraviti kampanju koja se fokusira samo na to, kaže Nina, osvrćući se i na to koliko lepota svake žene utiče na njeno zdravlje:

- Lepota žene je sklop više stvari, najveći faktori su sigurno zdravlje i sreća.

Spoljašnju lepotu Nine Seničar je nemoguće ne primetiti, a mi smo je pitali šta je ono što hranu njenu unutašnjost.

- Mene ispunjavaju porodica, posao, putovanja, prijatelji, a posebno akcije od društveno korisnog znaćaja kao što je "Ja brinem o sebi" kampanja.

(Ona.rs)