Dizajnerke iz Srbije predstavile kolekcije na Nedelji mode u Parizu
Naše dizajnerke, predvođene predsednicom Nacionalne komore za modu Srbije i prvom damom Serbia Fashion Week-a Svetlanom Horvat, prikazale su najnovije kolekcije u nekadašnjoj rezidenciji španske kraljevske porodice Bourbon
U zvaničnom programu Paris Fashion Week-a pet srpskih dizajnerki predstavilo je svoje nove kolekcije u nekadašnjoj rezidenciji španske kraljevske porodice Bourbon.
Pod okriljem "Serbia Fashion Week-a", prevođeni predsednicom Nacionalne komore za modu Srbije i prvom damom "Serbia Fashion Week-a" Svetlanom Horvat, u velelepnom prostoru La Galerie Bourbon nove kolekcije prikazale su Suzana Perić, Jelena Malešević, Aleksandra Džaković (modna linija AKKA), kao i modni dvojac Jelena Zorić i Milica Tričković koje stoje iza brenda "Lovely Apple".
- Kolekciju koju sam prikazala u Parizu čini 20 modela, koji se razlikuju se od svega u mojoj dosadašnjoj karijeri - kaže dizajnerka Suzana Perić i dodaje:
- Ovo je za mene veliki stepenik, i u kreativnom i u produkcijskom smislu, jer je svaki komad priča za sebe. Želela sam da napravim nešto iza čega ću stajati sa velikim ponosom, s obzirom na to da je Paris Fashion Week najveći i najbitniji modni događaj na planeti i predstavlja sam vrh svetske mode. Pristup stvaranju ove kolekcije se razlikovao od svakog do sada. Oformila sam najbolji tim profesionalaca iz celog regiona, koji je disao sa mnom u toku stvaranja kolekcije, od samog početka sve do poslednjeg modela. U timu su najbolji krojači, modelari, šnajderi, stilista…
Kolekcija je, objašnjava Perić, na granici između "ready to wear" i visoke mode, i taj “vibe” je prisutan u svakom modelu.
- Ništa nije prepušteno slučaju, o svakom detalju se vodilo računa; svaki šav, konac, broš i sve ostalo, rađeno je specijalno za ovaj istorijski bitan momenat kako za mene, tako i za srpske dizajnere i za našu državu - ponosno kaže Suzana Perić.
Milica Tričković i njen brend "Lovely apple" prikazali su kolekciju "Zodiac" inspirisanu nepresušnom misterijom i simbolikom astrologije.
- Svaki komad je unikatan i nosi u sebi karakteristiku i estetiku jednog od 12 znakova Zodijaka sa kodom koji vas skeniranjem direktno uvodi u priču o tom horoskopskom znaku - kaže Tričković.
- Pored vizuelnog doživljaja, publika je imala priliku da se upozna sa tajnom porukom koju nose modeli, što je bilo iznenađenje koje smo spremili za Paris Fashion Week. "Lovely apple" brend je simbioza dve veoma jake ličnosti, umetnosti, mode, inovativnih tehnologija. Kolekcija "Zodiac" ima cilj da mistiku i intrigantnost koju nosi astrologija predstavi kroz estetiku brenda "Lovely apple".
Dizajnerka Aleksandra Džaković i njena modna linija AKKA modnoj publici u Gradu svetlosti prestavili su se kolekcijom "Convergence".
- Nova kolekcija je nastala kao evolucija mog prethodnog dizajnerskog rada, a inspirisana je lokalnom kulturnom baštinom i njenom jedinstvenom estetikom - otkrila je Džaković.
- Svi komadi su napravljeni od jednog materijala, vunenog filca u crnoj i beloj boji, uz upotrebu 3D štampanih biorazgradivih dugmadi. Crno i belo simboliziraju suprotnosti: jedno reflektuje, drugo upija. Konvergencija znači ravnotežu, susret u jednoj tački, integraciju suprotnosti. Krojevi su rađeni digitalno, tako da je kolekcija laserski rezana i šavovi se sklapaju ručno, bez upotrebe šivaće mašine.
Prepoznatljiva po jedinstvenim kreacijama inspirisanim vinčanskom kulturom, Jelena Malešević prikazala je modele svoje modne linije "Morfium".
- Dok smo radili na ovoj kolekciji, vratili smo se do naših početaka inspiracije, arhetipa - navodi Malešević.
- Inspirisala su nas praistorijska balkanska plemena i njihova fascinacija trouglovima, krugovima, spirale i sva ta kosmička geometrija u njihovim umovima i duhovima. Grnčariju su izrađivale žene koje su se kao umetnice izražavale u svom svakodnevnom životu. Pretpostavljam da je odeća takođe morala da odražava ove iste geometrijske oblike. Dakle, kroz kolekciju "ArcheTrip" praistorijske žene ponovo oživljavaju. Ove slike su veoma aktuelne, a ipak pune referenci plemenskih i ratničkih žena koje daju značenje odeće. "ArcheTrip" je u trendu, ali ne imitirajući način. Na neki način predstavlja simboličnu reprodukciju vizije inspirisane našom davnom prošlošću, ali pomešane sa avangardnim i futurističkim dizajnom.
O ovom istorijskom trenutku za srpsku modu predsednica Serbia Fashion Week-a Svetlana Horvat kaže:
- Bila je velika odgovornost kako i na koji način predstaviti Srbiju na Paris Fashion Week-u. To što je najstarija i najprestižnija institucija mode u svetu Federation de La Haute Couture et de La Mode prvi put u svojoj istoriji dugoj gotovo 160 godina otvorila vrata i odabrala dve zemlje Evrope, Srbiju i Portugaliju da se predstave u zvaničnom programu "Welcome to Paris", istorijsko je dostignuće za srpsku modu, ali isto tako i za državu Srbiju, imajući u vidu to da je FHCM deo ministarstva industrije Francuske.
Dan nakon revija upriličeni su izložba i koktel u Kulturnom centru Srbije u Parizu, uz prisustvo četiri ambasadora, diplomata i velikog broja internacionalnih novinara, koji su želeli da razgovaraju sa našim dizajnerima.
- Utisci se još nisu u potpunosti slegli, ali znamo da smo napravili sjajan posao i da smo jedna od glavnih tema u Parizu ove nedelje - ponosno kaže Svetlana Horvat.
(Ona.rs)