Šta je "tihi luksuz" i zašto je serija "Succession" povezana sa ovim pojmom?
Po svojoj prirodi, tiha luksuzna estetika odbacuje hirove sezonske mode, verujući umesto toga u osmišljen dizajn. Ovo odražava mantru "kupuj manje, kupuj bolje"
"Minimalizam novog doba" i "šifrovani" ili "tihi luksuz" su dva relativno nova pojma koja su zavladala internetom.
U svojoj srži, "tihi luksuz" je novi modni pokret koji naglašava ulaganje u visokokvalitetne, minimalističke komade koji imaju bezvremensku privlačnost. Trend je sušta suprotnost popularnim avangardnim dizajnerskim brendovima koji eksperimentišu sa smelim logotipima i razmetljivim šarama.
Tihi luksuz se ne vrti oko "projektovanja bogatstva", već je u pitanju stvaranje garderobe pune vrhunskih svakodnevnih stvari koje govore o sofisticiranijem razumevanju stila. Za nekoga ko ne poznaje modu toliko dobro, ovakvi komadi izgledaju sasvim obično. Ovde se radi o neutralnim bojama, pametnom krojenju, čistim linijama i elitnoj izradi.
Može se ustanoviti da ovde postoji i element održivosti. Po svojoj prirodi, tiha luksuzna estetika odbacuje hirove sezonske mode, verujući umesto toga u osmišljen dizajn. Ovo odražava mantru "kupuj manje, kupuj bolje".
Zašto je tihi luksuz sada toliko popularan?
Dva ključna momenta su pomogla da se skriveno bogatstvo gurne u centar pažnje. Jedan je nadaleko popularna televizijska drama "Succession". Podaci "Google" trendova pokazuju dramatičan porast u pretragama za "tihi luksuz" i srodnih termina nakon emitovanja prve epizode četvrte sezone.
Skup, ali neupadljivi pristup članova porodice Roj postao je sinonim za tihi luksuz. Svaku torbu brenda "Bottega Venetta" i dukserica sa rajsferšlusom brenda "Zegna" primećuju pronicljivi obožavaoci. Postoji čak i "Instagram" nalog posvećen odeći koju likovi iz serije nose sa više od 100.000 pratilaca.
A šta je glasni luksuz?
Iako je tihi luksuz možda u porastu, njegov arhineprijatelj, glasni luksuz, još uvek ima primat na modnoj sceni.
Mogli biste tvrditi da je glasan luksuz zapravo odraz društvenog statusa i korišćenje robe široke potrošnje. Etikete koje spadaju u ovu kategoriju odmah su prepoznatljive po vidljivim oznakama brenda i eksperimentalnijem pristupu dizajnu: "Moschino", "Balenciaga" i "Gucci", da spomenemo samo neke.
Ovi komadi se nose da bi se videli, istakli i da bi se o njima govorilo. Umesto neutralnih paleta, smele boje i razigrani krojevi su imperativ. Cena i kvalitet su i dalje uvek visoki, ali su filozofija i estetika potpuno različite.
Kako se obući?
Da li želite da ovo implementirate u svoju svakodnevnu garderobu? Ne tražite dalje inspiraciju od Šiv Roj iz gorepomenute serije.
Osnovan od strane Olsen bliznakinja, brend "The Row" je možda najpoznatija tiha luksuzna marka 2023. Fokusirajući se na jednostavne, ali orijentisane na detalje, neki od najtraženijih artikala uključuju njihove bezvremenske dodatke i pantalone po meri.
"KHAITE" je američki brend koji se bavi mešanjem savremenih stilova sa klasičnim motivima. Izvanredni komadi uključuju njihovu fenomenalnu trikotažu, kultne omiljene tašne i kultne čizme.
"Max Mara" je oličenje tihog luksuza, sa naglaskom na sofisticiranu eleganciju i skupe, visokokvalitetne tkanine. To su komadi koje možete kupiti danas i očekujete da ćete ih nositi i za 20 godina.
(Ona.rs)