Najpoznatija srpska stilistkinja razbila mit o premium šopingu: "Nije to samo za bogove, nije kao kod nas"

K. M.
Vreme čitanja: oko 3 min.

Foto:Shutterstock

Kad kažemo „premium šoping“, mnogima prvo na pamet padne hladan pogled prodavačice, ogromne cene bez etiketa i osećaj da negde, nevidljivo, piše: Ako nisi planirao da kupiš, molimo te – izađi.”

Posebno kod nas, gde se poseta luksuznim buticima često svodi na gledanje iz izloga i povlačenje ruke s kvake kad shvatiš da unutra sve izgleda previše „skupo“ i „nepristupačno“.

Ali jedna žena rešila je da sruši te predrasude – ne teorijom, već ličnim primerom.

Stilistkinja Nataša Petrović Dolinaj, poznata po svom istančanom ukusu i jednostavnom pristupu modi, u videu koji je nedavno objavila, ispričala je iskustvo koje je imala u Milanu – i tom pričom pokazala da je premium šoping zapravo mnogo više od same kupovine.

Sve počinje gotovo kao scena iz romantičnog filma: „Pazite sada“, kaže Nataša, „za 23 godine braka, suprug i ja smo se dogovorili da se nađemo na aerodromu u Milanu. On je doputovao iz Amsterdama, a ja iz Beograda. Nismo se videli sedam dana, tako da je bilo definitivno romantično.“

A kad si već u Milanu – svetskoj prestonici mode – zašto da ne iskoristiš priliku za šoping? A Nataša je uz to odlučila i da odgovori na pitanje koje mnoge žene sebi postavljaju: Da li smem da uđem u premium radnju ako ne planiram da kupim ništa?

Odgovor je – ne samo da smeš, već i treba.

„Sve nas mame ovi izlozi... Obavezno uđite u premium radnju brenda koji vam se sviđa. Bez obzira da li planirate nešto da kupite“, poručuje Nataša i objašnjava da to nije prostor za „bogove“, kako se često kod nas predstavlja.

Na vratima vas dočekuje obezbeđenje – ne da bi vas „prozrelo“, već da vodi računa o broju ljudi unutra. Zatim sledi srdačna dobrodošlica i dodeljivanje prodavca koji će biti tu ako vam nešto zatreba.

„Nikakav pritisak ili neprijatnost nećete osetiti“, ističe ona. Ako čekate pakovanje, neki specijalan model, račun... biće vam ponuđeno piće. I to ne voda s česme – nego šampanjac. I sve to – bez obzira da li ćete nešto kupiti ili ne. A isto tako, na kraju će vas kulturno ispratiti do vrata - bilo da ste im napravili veliki račun ili samo razgledali.

„Ne zato što su oni dobri ljudi, već zato što je to kultura ponašanja jednog brenda“, zaključuje Nataša, a sa njom su se složile i druge žene:

"Sve je tako kako Vi kažete! U tim premium shopping radnjama rade normalni ljudi koji sebi isto ne mogu sve šta je izložbeno priuštiti! Tako da je jako važno to shavatiti i ne osećati se malo vrednim nego uživati u lepoti svega šta vam oči vide", napisala je jedna korisnica.

"Sa 17 godina sam u Beču ušla u LV prodavnicu sa željom da vidim Neverfull torbu - i tako mala, osetila sam se kao da sam u zemlji čuda i svi su bili fini, iako je mene pojeo blam jer sam znala da nažalost nisam imala novca ni privezak pazariti", dodala je druga.

U svetu u kom nas moda često uči da nismo dovoljno nešto – ni mršave, ni mlade, ni imućne – ova priča vraća samopouzdanje. Jer premium šoping nije samo stvar budžeta – već i stava.

Zato sledeći put kad se nađeš ispred izloga koji te mami, a u glavi čuješ onaj glas koji šapuće „ovo nije za tebe“ – seti se Nataše Dolinaj. I uđi. Možda ništa ne kupiš. A možda izađeš bogatija za jedno novo iskustvo.

(Ona.rs)