Da li nas čeka NAJVEĆI MODNI SKANDAL: Džef Bezos kupuje "Vogue" kao svadbeni poklon za suprugu Loren?

M. M.
Vreme čitanja: oko 3 min.

Foto: Tanjug/AP

Zamislite da vam muž na venčanju ne pokloni ni prsten ni kuću, već – najmoćniji modni časopis na svetu. Ako je verovati sve glasnijim spekulacijama iz Njujorka, upravo to planira Džef Bezos, koji bi mogao da kupi kompaniju Conde Nast i legendarni „Vogue” – samo da bi obradovao svoju novu suprugu, Loren Sančez.

Ako se ove glasine pokažu tačnima, svet mode ulazi u eru kakvu dosad nije video. Kombinacija najbogatijeg čoveka sveta, bivše novinarke koja je upravo osvanula na naslovnici „Voguea” i povlačenja legendarne Ane Vintur sa čela časopisa, mogla bi da donese najveći preokret u istoriji modne industrije.

Loren na naslovnici, Ana u senci – slučajnost ili strateški potez?

Slavna Loren Sančez, novopečena gospođa Bezos, pojavila se ovog meseca na digitalnoj naslovnici „Voguea” u venčanici Dolce & Gabbana koju joj je lično odabrala Dame Ana Vintur – najmoćnija žena u svetu mode, koja se upravo povukla sa funkcije glavne urednice posle 37 godina.

I dok zvanični izvori negiraju da je bilo kakva prodaja u planu, prema pisanju Daily Mail-a, zaposleni u modnom gigantu Conde Nast imaju drugačiji osećaj. "Ovo je jedina stvar o kojoj svi pričaju", kaže jedan insajder.

„Loren nije tipična zvezda Vogue naslovnice – zato svi veruju da je to deo šire strategije. Neko pokušava da ‘omekša’ Bezosa i pripremi teren za akviziciju.”

Bezos kao izdavač? Ovo ne bi bio njegov prvi korak u medije

Džef Bezos nije nepoznat u svetu izdavaštva. Podsetimo, 2013. godine je kupio „The Washington Post” za 250 miliona dolara u kešu, prekinuvši porodičnu tradiciju Grahama dugu četiri generacije.

Zbog toga ni priča o mogućem preuzimanju „Voguea” ne deluje kao puka glasina. Posebno ako se uzme u obzir da su zaposleni u Evropi i Njujorku pogođeni talasima otkaza, dok se britanski ogranak Conde Nasta preselio iz luksuznog sedišta u neugledni WeWork prostor.

"To su klasični znaci pripreme za prodaju," kaže drugi izvor blizak redakciji.

Da li Ana Vintur sve orkestrira?

Možda najveći znak da se nešto zaista dešava jeste povlačenje Ane Vintur sa pozicije glavne urednice. Iako i dalje vodi globalne operacije, njeno mesto kao "lica Voguea" – ono koje je inspirisalo lik Meryl Strip u filmu Đavo nosi Pradu – više ne postoji.

"Ana je bila poslednja urednica na svetu sa tolikom moći," kaže izvor.
"Sada kada su sve redakcije dobile globalne direktore, njen odlazak deluje kao signal da se sprema nova faza. A ako ima udela u kompaniji, kao što se pretpostavlja, ima i mnogo toga da dobije eventualnom prodajom.”

Gde ima dima...

Još jedna zanimljivost: direktorka evropskih operacija Voguea, Natalija Gamero del Kastiljo, iznenada se povukla prošle nedelje – navodno zbog restrukturiranja, ali kolege sumnjaju da je zapravo povezano sa velikim preokretima u kompaniji.

"Svi pričaju da se Vogue prodaje Bezosu. Ili ćemo se ugasiti – ili ćemo postati modna sekcija Amazona," kaže jedan zaposleni sarkastično.

Ljubav, moć i naslovnice

Zanimljivo je i to da su Bezos, Sančez i Vintur viđeni zajedno u prvim redovima modnih revija godinama unazad – od Toma Forda do Marca Jacobsa. Njihov odnos je očigledno više od kurtoaznog, a sada bi mogao da postane i poslovni.

I dok svetski mediji nagađaju, jedno je sigurno – ako Bezos zaista kupi „Vogue”, to neće biti samo svadbeni poklon, već signal da se moda, moć i milijarde sve više prepliću.

(Ona.rs)