Donateli Versače je brat u amanet ostavio veliko breme: Ona je uspela da prevaziđe samu sebe i svoje obećanje

Vreme čitanja: oko 5 min.

"Ima vremena da usporite, nakon što umrete"

Foto: Tanjug/AP/Photo by Evan Agostini/Invision/AP

Pošto je bila na čelu "Versače" imperije kao umetnički direktor od 1997. godine, Donatela Versače je nadgledala rast luksuznih linija odeće zajedno sa širenjem na dodatke, kućni nameštaj i hotele, stvarajući luksuzni brend stilom života.

Kao umetnički direktor i potpredsednik odbora, ona je odgovorna za celokupnu viziju kuće, od njenih kolekcija i imidža, ​​do njenog globalnog rasta i budućnosti u digitalnom svetu. Ona je trenutni glavni kreativni direktor kompanije "Versače", divizije "Capri Holdingsa". "Versače" je osnovao njen brat Đani Versače, a nakon njegove smrti 1997. Donatela je nasledila 20 odsto kompanije i postala njen glavni izvršni direktor. Ne tako dugo nakon toga postala je legenda mode.

Donatelina porodica

Ona je najmlađa od četvoro dece, rođena 2. maja 1955. godine. Njen otac Antonio je bio prodavac.

Donatela Versače je odrasla uz dva velika modna uticaja: njena majka je bila krojačica, a njen stariji brat Đani Versače je bio dizajner u usponu. Versače je počela da razvija svoj zaštitni znak kao tinejdžerka - farbajući kosu u platinastoplavu boju i koristeći tamnu olovku za oči.

Bila je izuzetno bliska sa svojim starijim bratom Đanijem, koji bi je vodio sa sobom u izlaske i pravio joj odeću. Donatela je neko vreme pohađala univerzitet u Firenci, ali se na kraju ponovo udružila sa Đanijem da bi podržala njegov modni biznis.

Otišla je da radi za svog brata kasnih 1970-ih, služeći mu kao muza i savetnik. Đani je zaposlio svoju sestru Donatelu kao potpredsednika, nadgledajući kreativni nadzor, gde je ona delovala kao ključni konsultant za "Versače". Donatela Versače je postala dizajner za "Versus" liniju kompanije 1980-ih. Nakon što joj je brat ubijen 1997. godine, postala je umetnički direktor grupe "Versače".

Versače ubijen 15. jula 1997. u 50. godini na stepenicama svoje vile u Majami Biču, dok se vraćao iz jutarnje šetnje Oušn drajvom. Nakon toga, većina porodice Versače, uključujući Donatelu, privremeno se preselila u osamljeno privatno odmaralište na Karibima. Tri dana nakon Đanijeve smrti, Donatela Versače je organizovala svoju prvu reviju visoke mode u hotelu Ric Pariz.

"Versače" pod Donatelinim vođstvom

Donateline vizionarske ideje lansirale su "Versače" u modna nebesa. Ona je predstavila koncept korišćenja dobro poznatih modela za revije brenda, shvatajući da će to generisati značajnu medijsku pokrivenost. Tokom 1990-ih, dobila je slobodu da dizajnira sopstvenu liniju "Versus", koja je pokazala njen oštar osećaj za kulturni duh vremena.

Nakon Đanijeve smrti Donatela je predvodila viziju dizajna kompanije.

Prihvatila je svoju novopronađenu ulogu - njena inauguralna kolekcija je dobila priznanje, a prisustvovale su joj brojne poznate ličnosti. Ali, na svoj tipičan skroman način, Donatela je uspeh pripisala posvećenosti krojačica i modela, posvetivši reviju "Đanijevoj ljubavi prema poslu i celom našem osoblju, čija je neverovatna ljubav i odanost bila tako dragocena našem bratu i toliko nam znači".

Njena popularnost je eskarilara kada je dizajnirala "zelenu liniju". Čuvenu toaletu sa Gremi nagrada 2000. godine nosila je Dženifer Lopez.

Foto: Tanjug/AP

Donateli i njenom pokojnom bratu Đaniju dodeljena je nagrada Beverli Hils za doprinos svetu mode i zabave 2007.

Godine 2009. dovela je Kristofera Kejna da dizajnira za "Versus" i reinventira brend, a 2012. je usledio Džonatan Anderson, koji je dizajnirao kapsula kolekciju. Godine 2013. Versače je najavila da će Entoni Vakarelo biti najnoviji dizajner koji će proizvesti kapsula kolekciju.

Zbog tog uspeha došlo je do toga da je Vakarelo angažovan kao stalni kreativni direktor "Versus Versače", a linija je više nego udvostručila svoje godišnje prihode u 2014. Dve godine kasnije on napušta poziciju, ali Donatelin izbor je poslužio svrsi.

Internet magazin za žene "Glamur" proglasio ju je za modnog dizajnera godine 2012. i 2016. Magazin ju je takođe proglasio za Ženu godine 2010. godine.

Godine 2018. postala je prva žena koja je proglašena dizajnerom godine na "GQ Men of the Year Awards" u Velikoj Britaniji i Kini. Iste godine je dobila "Međunarodnu nagradu CFDA" i nagrađena je na „The Green Carpet Fashion Awards".

Donatela je dizajnirala reklamne kampanje za "Versače" koje su uključivale Dženifer Lopez, Madonu, Kortni Lav, Kristinu Agileru, Džonatana Risa Majersa, Demi Mur, Niki Minaž i Lejdi Gagu i učinila Bijonse i Dženueri Džons ličnostima i zaštitnim licima "Versačea".

Donatela je donela svež senzibilitet u kuću "Versače". Danas, brend rezonuje sa modernom ženom, karijerno ostvarenom, jer Donatela crpi inspiraciju iz života svojih uticajnih prijateljica kao što su Madona, Trudi Stajler, Naomi Kembel i Kortni Lav.

Zadržavajući originalni etos svog brata, ona unosi u kolekcije veću raznolikost i prilagodljivost.

Nadgledajući proizvodnju "Versače" kolekcija svake godine, Donatela je uspela da proširi kompaniju sa velikim uspehom. Sa portfoliom koji sada sadrži modu, modne dodatke, kućni nameštaj i hotele, "Versače" se sada pretvorio u brend koji predstavlja stil života.

Donateline čuvene izjave

Ona je čuvena po tome što ostaje godinama verna svom stilu, pogledu na modu i svojim životnim filozofijama. Temelji su davno postavljeni i ona ih samo nadograđuje. Samo takvim razmišljanjem je i napravila brend i od sebe.

Ovo su njene čuvene izreke koje pružaju bolji uvid u njenu ličnost, prenosi "Glamour".

O feminizmu

- Da bi žene imale kredibilitet, moraju da rade tri puta više od muškarca. Sedim u upravnom odboru, ja sam jedina žena! I oblačim neke od najmoćnijih žena na svetu. Tako da mislim da sam feministkinja. Pokazujem ženama - vi to možete.

O svom životnom duhu

- Ima vremena da usporite, nakon što umrete.

O svom pokojnom bratu 

- Bio je genije, kako sam uopšte mogla da pomislim da se poredim sa njim? Ali drugi jesu. Ja imam svoj glas, a poslednje dve godine više nisam u strahu. Zadovoljna sam onim što radim, verujem u to.

O majčinstvu

- Naravno, biti majka je prva stvar. Mnogo sam putovala kada su deca bila mala, ali sam se pobrinula da vreme koje provodim sa njima bude kvalitetno vreme.

O svom imidžu

- Moda je oružje koje možete da koristite kada vam zatreba. Mislim da moj izgled tera ljude da misle da sam čvrsta, ali kada me upoznaju, veoma sam drugačija. To je kao oklop koji mi je bio koristan prvih godina nakon Đanijeve smrti.

O tome šta ona traži kod muškarca

- Smatram da su stariji muškarci privlačniji od dečaka. Potreban mi je muškarac koji može da me nauči nečemu.

O glamuru

- Stalno mislim na glamur. Probudim se ujutru i već razmišljam o glamuru.

O visokim potpeticama

- Uvek nosim visoke potpetice - jednostavno se osećam golo bez njih.

O tome šta je potrebno da biste bili dizajner

- Morate imati poverenja u svoje ideje i svoju viziju za svoju kolekciju. Nije dobro kada se previše lako poljuljate mišljenjem ljudi. Morate verovati u sebe.

O inovaciji

- Morate da se obnovite, jer sutra je ono što je u modi važno. Danas je već staro.

(Ona.rs)