Megan Markl i princ Hari pomogli žrtvama požara u Los Anđelesu: "Tu su samo da bi se slikali"

J. V.
Vreme čitanja: oko 3 min.

Požari koji su izbili u Los Anđelesu 7. januara ostavili su za sobom ogromne tragove tuge - hiljade ljudi je ostalo bez domova, a mnogi su pretrpeli velike gubitke. Međutim, u takvim trenucima, pojavili su se i oni koji su odlučili da pokažu svoju "solidarnost". Megan Markl i princ Hari, vojvotkinja i vojvoda od Saseksa, koji žive u luksuznoj vili u Santa Barbari, nedaleko od pogođenih područja, odlučili su da se uključe u pomoć. Iako su tek juče krenuli na teren, u trenucima kada je pomoć već bila u punom jeku, njihova prisutnost izazvala je brojne reakcije - od onih koji su pohvalili njihov trud, do onih koji su im zamerili što koriste ljudsku tragediju kao priliku za vlastitu promociju.

Poseta World Central Kitchen

U okviru svoje humanitarne misije, Megan i Hari posetili su World Central Kitchen u Pasadeni, organizaciju koja se bavi pružanjem hrane i potrepština u kriznim situacijama. Tamo su se trudili da pomognu u distribuciji obroka, međutim, uprkos njihovim naporima da izgledaju kao heroji, mnogi su primetili da su njihove akcije bile više usmerene ka stvaranju što većeg publiciteta, nego iskrenoj želji da pomognu. Na snimcima koje su objavili, vidi se kako strpljivo, ali pomalo teatralno, doniraju osnovne potrepštine i razgovaraju sa žrtvama, dok se kamere stalno snimaju.

Gradonačelnik Pasadene, Viktor Gordo, pohvalio je njihovu posetu i istakao da su želeli da deluju anonimno, međutim, jasno je da su njihovi postupci bili sve samo ne anonimni. Maskirani, u pokušaju da prikriju svoju identifikaciju, ali s kamerama uvek spremnim za snimanje, učinili su da njihov "humanitarni rad" izgleda više kao medijski performans nego stvarna pomoć. Gordo je, međutim, naglasio da njihova poseta nije bila motivisana željom za publicitetom, što ostavlja veliku sumnju u iskrenost njihovih namera.

Podrška od strane zajednice

Poseta Megan i Harija izazvala je pomešane reakcije među lokalnom zajednicom. Iako je njihov dolazak u Pasadenu bio simboličan i značajan za one koji su primili pomoć, kritičari su istakli da su oni više želeli da budu viđeni nego da stvarno pomognu. Komentari na društvenim mrežama osudili su njihove postupke, ukazujući na to da su posetu iskoristili kao priliku za dalju promociju svog imidža, a ne da bi doneli stvarnu pomoć.

"Nema srama u tome što koriste ljudsku nesreću da bi se promovirali", napisao je jedan od komentatora. "Zašto uvek imaju svoju kameru sa sobom?", upitao je drugi, s pravom dovodeći u pitanje njihove stvarne motive. Ovakvi komentari sve više postavljaju pitanje da li je njihova humanost iskrena ili samo pažljivo izgrađen marketinški trik.

Komentari sa društvenih mreža

Nakon njihovog pojavljivanja, internet je preplavljen reakcijama, a mnogi su ih optužili da koriste ljudsku patnju da bi stvorili sebi još jedan trenutak slave.

"Zapravo, oni su samo došli da bi ih svi videli i da bi prikupili još više simpatija", pisali su mnogi korisnici. Među kritikama se ističe da su njihov dolazak i "humanitarni rad" više ličili na organizovani marketing nego na pravu humanitarnu akciju.

"Zaista, oni su morali da pređu 95 milja zbog jednog snimka?", upitao je jedan od komentatora, sugerišući da su se putovanja i angažman samo koristili za stvaranje slike solidarnosti.

Takođe, mnogi su podsetili na njihove prethodne akcije, kritikujući ih zbog toga što koriste svaki mogući trenutak da sebe prikažu kao velikodušne, dok se ignorišu drugi aspekti njihove lične odgovornosti.

"Kada je poslednji put pozvala svog oca, koji je takođe star i potrebna mu je pomoć?", zapitao se jedan korisnik, aludirajući na činjenicu da Megan, uprkos svom javnom imidžu, nije pokazivala istu brigu prema vlastitoj porodici.

Humanost ili marketinška strategija?

Iako su donirali sredstva i pomogli u kriznoj situaciji, ostaje pitanje - da li je sve to bilo zbog stvarne želje za pomaganjem ili je ovo samo još jedan način da zadrže svoj status u javnosti? Njihova poseta Los Anđelesu, iako dobrodošla, izgleda kao pomno isplanirani PR potez koji je trebalo da istakne njihovu dobrotu, dok je pravi fokus bio na tome da ih svi vide i da im ime bude u medijima.

Iako je sigurno da su mnogima pomogli, ne može se zanemariti činjenica da su koristili ovu tragediju kao još jednu priliku za samopromociju. Na kraju, iako je važno pomagati, još je važnije to raditi iz pravih razloga, a ne iz interesa za ličnu promociju i stvaranje veće javne pažnje.

(Ona.rs)