Nije dovoljno samo posedovati dečje auto-sedište: Morate da znate i kako bezbedno da ga namestite i koristite

J. V.
Vreme čitanja: oko 4 min.

Foto: Ustupljene fotografije MOL

Kompanija MOL Serbia u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja (ABS) i ove godine je uspešno sprovela projekat „Igra je za decu, dečiji život nije igra“, čija je svrha bila podizanje svesti roditelja i svih učesnika u saobraćaju o pravilnom postavljanju i korišćenju dečijih auto-sedišta.

Tokom projekta, na 20 servisnih stanica MOL Serbia, sertifikovani treneri ABS-a održali su edukativne radionice i direktno savetovali kupce o bezbednoj upotrebi i montaži dečijih auto-sedišta. Tom prilikom pregledano je više od 250 sedišta, što predstavlja povećanje u odnosu na prošlu godinu za skoro 30 odsto kada je na istom broju stanica pregledano 205 sedišta. Od ovog broja sedišta, čak 62 odsto nije bilo pravilno postavljeno, a 49,5 odsto dece nije bilo pravilno vezano u dečijim auto-sedištima.

„Naš cilj je bio da pokažemo da nije dovoljno samo posedovati dečije auto-sedište, već ga treba i pravilno koristiti – jer jedino tako ono može da zaštiti dete u slučaju nezgode. Kroz projekat „Igra je za decu, dečiji život nije igra“ želeli smo da budemo glas razuma i bezbednosti, da znanje sa radionica prenesemo na puteve Srbije. Ponosni smo na rezultate koje smo postigli zajedno sa Agencijom za bezbednost saobraćaja“, izjavila je Sanja Švonja, ekspertkinja za marketing i komunikacije u MOL Serbia.

Projekat se sprovodi već sedam godina širom Srbije i postao je stalni deo društveno-odgovorne prakse MOL Serbia. Njegov glavni cilj bio je da se kroz direktan rad sa roditeljima i korisnicima vozila smanji broj nepravilnosti u upotrebi auto-sedišta, što je, prema podacima ABS-a, i dalje veliki problem: procenjuje se da oko 90 % roditelja pravi bar neku grešku — ili u vezivanju deteta u sedište, ili u samom montiranju auto-sedišta u automobilu.

Foto: Ustupljene fotografije MOL

Načelnik Odeljenja za planiranje, prevenciju i edukaciju ABS Miloš Milekić podsetio je na podatak da najveći broj dece koja stradaju u saobraćaju, stradaju kao putnici u automobilima. „Nažalost, podaci Agencije pokazuju da procenat upotrebe sigurnosnih sistema za decu i dalje nije zadovoljavajući, a veliki broj roditelja sedišta ne koristi na pravilan način. Zato smo i ove godine, u saradnji sa kompanijom MOL Serbia, kroz kampanju ’Igra je za decu, dečiji život nije igra’ obišli 20 lokacija širom Srbije i pružili roditeljima priliku da dobiju stručan savet, podršku i pomoć. Licencirani treneri su na licu mesta proveravali da li je sedište ispravno postavljeno i da li je dete pravilno vezano, jer znamo da skoro 90 odsto roditelja barem jednu od te dve stvari ne radi na pravilan način. Upravo ovakve radionice, razgovori i brošure koje dođu do roditelja mogu spasiti život. Naša misija je jasna – nijedno dete ne sme izgubiti život u saobraćaju. Svaka pravilno postavljeno dečije auto-sedište predstavlja korak bliže ostvarenju Vizije 0 poginule dece u saobraćaju od 2030. godine. Hvala svim roditeljima koji su nam poklonili poverenje i koji zajedno sa nama grade bezbedniju budućnost za najmlađe“, rekao je Milekić.

Ova edukacija bila je u potpunosti usklađena sa strateškim ciljevima MOL Serbia kada je reč o bezbednosti u saobraćaju, a posebno zaštiti dece. Kompanija veruje da je odgovornost svih nas — kompanija, institucija i roditelja — da zajedničkim aktivnostima stvorimo bezbednije uslove za putovanja najmlađih.

Zbog velikog interesovanja i značaja teme, MOL Serbia i Agencija za bezbednost saobraćaja planiraju nastavak ove akcije i u narednim godinama. Pravilan izbor i korišćenje dečijih auto-sedišta ostaje prioritet, jer svako dete zaslužuje da bude bezbedno u saobraćaju.

Foto: Ustupljene fotografije MOL

O MOL Grupi

MOL Grupa je međunarodna, integrisana kompanija iz oblasti nafte, gasa, petrohemije i maloprodaje, sa sedištem u Budimpešti, Mađarska. Posluje u više od 30 zemalja i zapošljava oko 25.000 ljudi širom sveta, uz tradiciju dugu više od jednog veka. MOL Grupa upravlja sa tri rafinerije i dve petrohemijske fabrike u Mađarskoj, Slovačkoj i Hrvatskoj, kroz integrisani lanac snabdevanja, i poseduje mrežu od gotovo 2.400 servisnih stanica u 10 zemalja Centralne i Jugoistočne Evrope.

Istraživačke i proizvodne aktivnosti MOL Grupe temelje se na više od 85 godina iskustva u oblasti ugljovodonika i tri decenije rada u oblasti ubrizgavanja CO2. Trenutno, kompanija ima aktivnu proizvodnju u osam zemalja i istraživačke projekte u devet zemalja. MOL je posvećen transformaciji svog poslovanja – od modela zasnovanog na fosilnim gorivima ka održivom, niskougljeničnom modelu – i teži da do 2050. godine postane karbonski neutralna kompanija, aktivno učestvujući u razvoju cirkularne ekonomije sa niskim emisijama u Centralnoj i Istočnoj Evropi.

(Ona.rs)