Da li hoteli mogu odgovoriti adekvatno na temu ekološke održivosti?
S obzirom na to da je ekološka održivost u poslednje vreme naročito aktuelna, očekuje se mnogo bogatija ponuda takvog smeštaja u budućem periodu
Jedan od najuzbudljivijih, ali ujedno i najstresnijih trenutaka u vezi sa putovanjima sigurno je priprema. Odabir hotela je prva stresna situacija sa kojom se putnici susreću, pod pretpostavkom da su se već odlučili za destinaciju koju žele da posete.
Dok su neki zadovoljni ako je lokacija dobra i smeštaj čist, dotle ima onih koji traže sobu sa pogledom na more i druge pogodnosti.
S obzirom na to da je ekološka održivost u poslednje vreme naročito aktuelna, očekuje se mnogo bogatija ponuda takvog smeštaja u budućem periodu.
Kako rezervisati održivo putovanje?
Sve je više sajtova specijalizovanih za rezervaciju smeštaja koji nude pretragu takozvanih zelenih opcija. Osim mogućnosti izbora letova sa manjom emisijom ugljen-dioksida, postoji mogućnost izbora "ekološki svesnog" smeštaja. Pod tim se podrazumeva smeštaj u kome se vodi računa o zaštiti životne sredine, ali i o ljudima koji na toj destinaciji žive.
Mnogi vodeći hoteli i smeštajni objekti na tim sajtovima imaju oznaku ekološki svesnih, pa neki od njih na primer mogu tražiti od gostiju da koriste isti peškir više puta.
Boravak u takozvanom butik hotelu ili apartmanu, u privatnom vlasništvu, obično osigurava da se novac vrati članovima lokalne zajednice. Zaposleni u takvim smeštajima uglavnom su lokalno stanovništvno, a proizvode koje nude uglavnom sami izrađuju, tako da su i manje šanse za eksploataciju zaposlenih.
Boravak u privatnom apartmanu čini da gosti kupuju namirnice, odnosno prehrambene proizvode lokalaca, pa se gosti iz tog razloga često osećaju kao deo lokalne zajednice.
Kako veliki hotelski brendovi reaguju na ove promene?
Jednostavno, većina hotelskih lanaca nije u stanju da odmah pređe na održivi model, navodi Euronews. Mnogi od njih to čine postupno, te uvode različite mere, poput smanjenja otpada u lancu snabdevanja ili smanjenje upotrebe energije, uz primenu pametnih sistema upravljanja i slično, naveo je Brajan Oknjanski, viši dizajner u kompaniji „Dekter Moren Associates“ i dodao da smatra da će i za velike i za male brendove sledeća prepreka biti „poboljšanje iskustva gostiju kao rezultat implementacije održivih inicijativa“.
Takođe je objasnio da, kada su u pitanju privatni apartmani, odnosno smeštajni objekti, stanje na tržištu je problematično u tom smislu što nije svaka jedinicia u vlasništvu lokalnog stanovništva. Ipak, turisti ne odustaju od ideje da iznajmljuju privatni smeštaj.
Moć je u rukama putnika
Uprkos obećanjima nadležnih institucija, nema spora da trendove u oblasti putovanja diktiraju putnici. Pa ako svi oni ili bar većina budu počeli da zahtevaju ekološki održive hotele, onda će i veliki brendovi morati u to da se uklope.
Ali ako turisti ne budu vodili računa o tome gde odlazi njihov novac i ako lokalne zajednice budu trpele zbog turizma, onda će se i ponuda tome prilagođavati.
Iako živimo u vremenu u kome je mnogo toga van naše kontrole, održivo i svesno putovanje je definitivno ono što svako od nas može da kontroliše ako želi. Zato putujte i uživajte u odmoru, ali ne zaboravite da čak i sitnice mogu mnogo toga da promene.
(Ona.rs)