Da li je ovo nova realnost? Metaverzum će imati uticaja i na putovanja i turizam
U januaru naredne godine oni koji posluju u oblasti putovanja i turizma polemisaće o metaverzumu, budući da kompanija „Apple“ najavljuje objavljivanje slušalica sa kombinovanom realnošću (AR) i proširenom realnošću (MR)
Učesnici putovanja i pružaoci usluga u oblasti turizma sada mogu kreirati brojne novosti u metaverzumu.
Nalazimo se usred promena, koje se mogu okarakterisati kao tektonske. Posle pojave ekrana osetljivih na dodir, brojnih lajkova, komentara i deljenja na društvenim mrežama, stiže nova tehnologija – metaverzum.
Nije to hardver, već integrisana mreža 3D virtuelnih svetova. Tržište metaverzuma po pitanju putovanja i turizma uopšteno je ogromno. Kao i za većinu drugih tehnologija, korisniku će biti potreban mobilni telefon, ali sa dodatkom u vidu slušalica za virtuelnu realnost.
U januaru naredne godine oni koji posluju u oblasti putovanja i turizma polemisaće o metaverzumu, budući da kompanija „Apple“ najavljuje objavljivanje slušalica sa kombinovanom realnošću (AR) i proširenom realnošću (MR).
Korišćenjem VR slušalica korisnik ima mogućnost kretanja po metaverzumu i preuzimanja kontrole nad okruženjem uz pomoć pokreta očiju, komandi glasom i pokretima tela. Na mnogo načina će metaverzum dominirati u oblasti putovanja i turizma, uopšte.
Nova prilika za prihod
Kompanije koje posluju u oblasti turizma, a koje budu koristile ovu tehnologiju, imaće mogućnost da generišu prihode kroz marketinške brošure i ulaganje u metaverzalni sadržaj, koji će biti dizajniran poput video igara. Kada korisnik stavi VR slušalice i pogleda takvu jednu brošuru, moći će da „ode“ do piramida u Gizi ili da se, recimo poigra sa pingvinima na Antarktiku.
Iako će biti kompanija koje će to koristiti u svrhe promocije svojih usluga, biće i onih koje će to prodavati kao izdvojenu uslugu i od toga će moći i da zarađuju.
3D meta hoteli
Već postoje hoteli koji su shvatili prednosti ove tehnologije i koji je koriste. Zahvaljujući metaversu, moći će da stvore virtuelnu, trodimenzionalnu repliku konkretnog prostora i tako se mnogo lakše približe klijentima, koji žele recimo da izvrše rezervaciju konferencijske ili sale za banket.
Olakšane rezervacije
Još jedno zabavno iskustvo za putnike mogu biti i rezervacije, bilo smeštaja, bilo avionskih karata. Umesto da samo popunjavaju, često dosadne formulare i ćaskaju sa botovima, moći će da dožive novo iskustvo tokom rezervacije. I klijent i davalac usluga mogu da kreiraju avatare, te da direktno komuniciraju.
U meta verziji jednog hotela na Tajlandu, na primer, osoblje recepcije će imati avatar koji podrazumeva tradicionalnu tajlandsku nošnju i odgovaraće na pitanja putnika o svemu što ga u vezi sa putovanjem na tu destinaciju bude zanimalo.
Marketing u metaverzumu
Ukoliko žele da budu prisutne u metaverzumu, kompanije moraju da imaju i sadržaj koji odgovara toj tehnologiji, ali i marketinške strategije koje su u skladu sa njom. Neke od njih čak će kreirati i zanimljive igrice, u kojima putnici mogu da uzmu učešće, kako bi na što interesantniji način otkrili neku turističku atrakciju.
Letovi u metaverzumu
Pojedine svetski poznate avio-kompanije već ulažu značajne svote novca u ovu tehnologiju. Neke od njih će ponuditi korisnicima svojih usluga „bodove lojalnosti“, ukoliko budu pristupali različitim sadržajima u digitalnom prostoru te kompanije, kao što je na primer e-prodavnica.
Nakon što bude sakupio dovoljan broj poena, klijent će moći da ih koristi za različite benefite u stvarnom svetu, a najpre da bi eventualno dobio besplatne karte i određeno sedište. Zauzvrat će avio-kompanije ostvarivati zaradu prodajom preko kreditnih kartica, što je „win-win“ situacija za sve koji učestvuju u tom procesu.
Događaji u metaverzumu
Koncerti, venčanja i samiti, ali i druge vrste događaja mogu biti organizovani i u metaverzumu. Već u svetu postoje kompanije koje su specijalizovane za primenu namenskih alata za njihovu organizaciju.
Kako navodi nedavni izveštaj kompanije „Gartner“, oko 25% ljudi će do 2026 godine provoditi po sat vremena dnevno u metaverzumu, prenosi „Traveldine“. Vreme će usmeriti najpre na posao, ali i na obrazovanje, te druženje i zabavu. A oko 30% kompanija širom sveta bi trebalo da do tada imaju proizvode i usluge koji će biti spremni za korišćenje u metaverzumu.
Tokom 2020. godine globalno tržište metaverza procenjeno je na 41,9 milijardi američkih dolara. Predviđanja su da će se utrostručiti do 2030. godine.
(Ona.rs)