
IKEA: Vreme je da se radost zajedničkog kuvanja i uživanja u hrani vrate u našu svakodnevicu
Kada ste poslednji put jeli svi zajedno?
Prema najnovijem globalnom IKEA Izveštaju o životu kod kuće, koji ova kompanija sprovodi svake godine u 39 zemalja, uključujući Srbiju, 40% ljudi iz različitih krajeva sveta navodi da je kuvanje jedna od njihovih omiljenih aktivnosti, odmah posle gledanja televizije i čitanja[1]. Ipak, u poređenju sa ostalim prostorijama u domu, kuhinja je prostor kojim su ljudi najmanje zadovoljni[2], posebno ukoliko žive u manjim stanovima. Najčešći izazovi su nedostatak prostora za odlaganje i teškoće u organizaciji i održavanju urednosti.
Upravo zato, IKEA pokreće globalnu inicijativu sa ciljem da kuhinje i trpezarije širom sveta ponovo pretvori u mesta okupljanja, uživanja i povezivanja, kao i da pomogne ljudima da pripremu i deljenje obroka učine prijatnijim, dostupnijim i održivijim.

Još jedan zanimljiv podatak iz Izveštaja o životu kod kuće otkriva da kuvanje i zajednički obroci mogu značajno doprineti opštem blagostanju i osećaju sreće u domu. Roditelji koji uključuju decu u pripremu hrane zadovoljniji su životom (72%) u poređenju sa onima koji to ne čine (61%)[3].
Kada je reč o Srbiji, 29% onih koji žive sa decom uključuje svoje mališane u pripremu obroka kod kuće, dok 21% kaže da su najmlađi članovi porodice zainteresovani da nauče kako se kuva.[4]

-Kuvanje i zajednički obroci su jedan od najjednostavnijih, ali i najlepših načina da se povežemo – sa hranom, sa tradicijom, ali i jedni sa drugima. Ipak, u današnjem dinamičnom okruženju, a posebno u sve razvijenijim urbanim sredinama, zajedničko kuvanje i obedovanje postaju retkost. IKEA želi da pomogne ljudima širom sveta da, ponovo otkriju tu radost, čineći kuhinje funkcionalnijim, pristupačnijim i inspirativnijim, bez obzira na veličinu njihovog doma ili budžeta - ističe Aleksandar Rajčević, direktor tržišta u kompaniji IKEA Srbija.
Sa više od 80 godina iskustva u oblasti života kod kuće, IKEA je posvećena razumevanju navika ljudi u kuvanju i obedovanju, i rešavanju njihovih stvarnih potreba i izazova u kuhinji. Od septembra će biti predstavljeno više od 200 novih proizvoda i rešenja osmišljenih sa ciljem da kuvanje umesto obavezom, učine uživanjem za sve. Celokupna ponuda za kuvanje i obedovanje pratiće svaki korak u kuhinji – od čuvanja i organizovanja, preko pripreme i kuvanja, do postavljanja stola i serviranja hrane, zajedničkog obroka i pospremanja.

Sa fokusom na pristupačnost, novi IKEA proizvodi osmišljeni su da podrže zdravije i održivije navike u kuhinji, uključujući i smanjenje potrošnje vode, sprečavanje bacanja hrane i lakše sortiranje otpada.
Za više informacija o kompletnom IKEA asortimanu za kuvanje i obedovanje, posetite IKEA sajt, robnu kuću IKEA Beograd ili neki od IKEA studija za planiranje.
[1] IKEA, Life at home report, 2024
[2] IKEA, Foundational How People Live Research, 2022
[3] IKEA, Life at home report, 2024
[4] IKEA, Life at home report, 2024
(Ona.rs/PR)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Nataša u seriji igra bogatašicu, a o sličnima misli: "Imaju poljske WC-e, a voze skupa kola"
Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.