• 0
 ≫ 

Banane sadrže previsok nivo šećera? Dijetetičarka objašnjava da li je ovo zaista tačno

 ≫ 

Bilo da pokušavate da postignete gubitak težine ili poboljšate opšte zdravlje, povećanje unosa voća i povrća je uvek dobra strategija

  • 0
dijeta, vitko telo, mršavljenje, zdrava ishrana banane banana

Foto: Shutterstock

Teško je zamisliti zašto bi neko dovodio u pitanje zdravstvene prednosti banane. Na kraju krajeva, to je ukusno voće, raznovrsan i dobar izvor vlakana, kalijuma, magnezijuma i vitamina kao što su B6 i C. Ali nedavno, nutricionistkinja Dženifer Čolevka naišla je na komentare da su banane siguran način da ugrozite svoj plan ishrane.

Razlog tome je činjenica da je ovo popularno voće "previše zašećereno". Iako je tačno da banane imaju 15 grama šećera, nutricionistkinja se protivi ideji da sadržaj šećera u banani na bilo koji način predstavlja problem.

- Bilo da pokušavate da postignete gubitak težine ili poboljšate opšte zdravlje, povećanje unosa voća i povrća je uvek dobra strategija - kaže ona.

Ona smatra banane savršenom užinom posle treninga. One mogu pomoći da se nadoknadi kalijum (koji je elektrolit) koji gubite kada vežbate, objašnjava ona. Žuto voće je takođe "jednostavan ugljeni hidrat", kaže dijetetičarka.

Drugim rečima, prirodni šećeri banane su zapravo vrsta lako svarljivih ugljenih hidrata koji pomažu telu da dobije energiju. Još jedan plus: banane sadrže zasitna vlakna, kako biste bili duže siti.

- Iz tog razloga, mogu biti odlična užina u pokretu ili pre treninga - napominje ona. Dok dijetetičari tvrde da je ovo voće odlična samostalna užina, Čolevka preferira da ga uparite sa hranom koja je bogata zdravim mastima i proteinima, kao što je šaka oraha ili kašika putera od orašastih plodova, kako biste produžili osećaj sitosti.

Sastojke možete jesti odvojeno ili ih sve staviti u blender sa bobicama, ovsenim mlekom ili avokadom za odličan smuti. Ili prvo zamrznite banane, a zatim ih pomešajte sa kašičicom putera od orašastih plodova.

Zaključak: dok Čolevka kaže da je banane (i većinu drugih namirnica) najbolje jesti umereno, ona naglašava da nema ničeg u voću što ga čini posebno "lošim", što isto važi i za bilo koju hranu.

- Demoniziranje ili idoliziranje bilo koje hrane može biti opasno jer to podstiče odnos sa hranom koji nije zasnovan na znakovima gladi/sitosti i može izobličiti našu percepciju hrane, kao i naš odnos prema hrani - kaže Čolevka.

- Važno je da u svoju ishranu ugradimo zdrave navike koje su održive i zapamtite da sva hrana odgovara. Uživanje u hrani je deo života.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Povezane vesti

Najnovije iz rubrike Fitness