• 0
 ≫ 

Ajurveda u službi lepote: Sve je u prirodnim sastojcima i prepuštanju ritualima

 ≫ 

Brendovi širom sveta slede primer, "flaširaju" drevne lekove iz svetih spisa ili porodične prakse koji rade za dobrobit ravnoteže u našem telu, obećavajući na taj način blistavu kožu, sjajnu kosu i negovan sistem

  • 0
Ajurveda

Foto: Shutterstock

Osnova ajurvede koja je poznata i kao nauka o životu jeste ravnoteža. U Indiji je ova mudrost stara 5000 godina duboko ukorenjena u kulturnom vaspitanju i deo je svakodnevnog života.

Ajurveda u lepoti je podjednako jedinstvena i uglavnom je fokusirana na lepotu iznutra, kaže dr Manoj Kuteri za "Byrdie".

- Ajurvedske terapije rade na principu da je svaka primena na telu kritična jer lekovita svojstva proizvoda mogu da prodru u telo kroz kožu i uđu u naš krvotok. Važno je da koristimo proizvode koji su bezbedni za naše telo i ne sadrže hemikalije ili štetne supstance.

Ajurveda se takođe fokusira na balansiranje tipa tela, ili doše, klasifikovane u tri tipa - Vata, Pita i Kapha - koja kontroliše osnovne fiziološke funkcije tela.

Sa više obrazovanja i svesti, sve više ljudi privlači ajurvedski način života danas. Brendovi širom sveta slede primer, "flaširaju" drevne lekove iz svetih spisa ili porodične prakse koji rade za dobrobit ravnoteže u našem telu, obećavajući na taj način blistavu kožu, sjajnu kosu i negovan sistem.

Sastojci ovih proizvoda podsećaju nas na dragocena vremena kada su naši preci pravili maske i ulja od kuhinjskih sastojaka i baštenskog bilja.

Prema Globalnom ajurvedskom izveštaju o istraživanju tržišta, očekuje se da će globalno ajurvedsko tržište dostići procenu od 14,9 milijardi dolara do 2026.

Međutim, postoje prednosti i na površinskom nivou, posebno kada je u pitanju nega kože. Ovo je uglavnom zbog efikasnosti ajurvedskih sastojaka, kao što su kurkuma, ašvaganda, amla, neem i mnogi drugi.

Mišel Ranavat, osnivač brenda za negu kože RANAVAT, pokrenula je svoj brend sa željom da stvori prostor i svest o prednostima neverovatnih ajurvedskih sastojaka kao što su šafran, manjistha i amla.

Sa svojim fokusom na holističke i naučno zasnovane pristupe, ajurveda je jedinstvena disciplina koja se čini da se uklapa u današnje vreme. Primećuje se povećano interesovanje za istraživanje veze između unutrašnje i spoljašnje lepote i nastojanje da se minimizira uticaj stresa.

Današnji potrošači više vole personalizovane proizvode u odnosu na masovnu proizvodnju. Oni su obrazovani i pametni i ne samo da žele čiste, biljne i efikasne proizvode, već žele i da se prepuste iskustvu. Život može biti brz, pomahnitao i preterano stresan - ništa nalik na ono kako je izgledao pre 5000 godina. Naše rutine lepote i nege kože postale su mesto gde želimo i možemo da nađemo mini utočište od svakodnevice, a istovremeno znamo da efikasno negujemo svoju kožu na čist, zdrav način.

Ajurvedski proces

Međutim, izvlačenje koristi iz botanike je delikatan proces. Tradicionalno, destilacija parom, hladno presovanje i ručna izrada čine osnovu proizvodnje. Ove metode čuvaju efikasnost vitamina i minerala biljke. Zatim, svaka biljka ima jedinstvenu formulaciju pre nego što završi u vašoj noćnoj kremi.

Osim potrošača koji traže bolje sastojke u kozmetičkim proizvodima, ajurveda je rasprostranjenija nego ikad jer potrošači postaju svesniji važnosti rituala.

Ajurveda se odnosi na usporavanje tempa i uživanje u procesu. Radi se o preuzimanju života i uklanjanju toksičnosti. Na kraju krajeva, radi se o pronalaženju prave ravnoteže za vas.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Povezane vesti

Najnovije iz rubrike Lepota