Tastatura i mobilni telefon su "skladište" virusa i bakterija: Kako ih pravilno očistiti?

N. K.

Jednom dezinfikovana površina ostaje čista narednih 48 sati

foto Pixabay foto Pixabay

Na osnovu nedavnih studija iz "Kontrole za infekcije i bolničke epidemiologije" dolaze alarmantni dokazi da se mnogi od nas razbole zbog računara i drugih elektronskih uređaja. Jedna nedavna studija posebno sprovedena na Univerzitetu Severne Karoline "Čapel Hil" je otkrila da su bakterije sveprisutne na tastaturama i telefonima.

Studija je procenila nekoliko vrsta bakterija i zaključci su bili jednostavni - očistite svoj radni prostor.

O čemu se konkretno radi?

Istraživači "UNC" izveštavaju da u proseku postoje najmanje dva ili više štetnih mikroorganizama na kancelarijskim tastaturama; u nekim slučajevima su pronašli stafilokoknu bakteriju (uzrok infekcija krvotoka).

U zavisnosti od vašeg radnog okruženja, možda ćete biti skloniji štetnijim bakterijama. Na primer, ako radite u bolnici, veća je verovatnoća da će vaša tastatura sadržati mikroorganizme koje pacijenti donese sa sobom. Vaša kućna kancelarija ili radni prostor mogu da sadrže različite bakterije ili viruse, u zavisnosti od toga gde radite.

Čak 99,9 odsto mikrobne kontaminacije se eliminiše tako što ćete preuzeti jednostavan zadatak redovnog brisanja površina (uključujući elektroniku koju redovno dodirujete).

Kako očistiti?

Bilo koje sredstvo za dezinfekciju će raditi posao, ali dezinfekcione maramice su najbolje rešenje.

Zaista nije važno da li ćete koristiti alkohol, antiseptik ili maramice -  istraživanje otkriva da će brisanje površine nekom vrstom dezinfekcionog sredstva sprečiti da vaša tastatura sadrži gadne organizme. Istraživači su otkrili da dezinfekcija čuva površinu od štetnih mikroba oko 48 sati.

A kako ispravno ovo uraditi?

• Isključite svoju tehniku pre nego što prionete na posao
  • Nemojte prskati sredstva za čišćenje direktno na elektroniku
  • Naprskajte sredstvo na meku krpu kako biste izbegli prodiranje tečnosti kroz pukotine ili otvore kućišta
  • Izbegavajte stavljanje alkohola direktno na ekrane i monitore osetljive na dodir
  • Razmislite o korišćenju alternativnih sredstava za čišćenje na ovim površinama (maramice dobro funkcionišu)

Podsetimo da su istraživanja pokazala kako naši telefoni često sadrže više bakterija nego ve-ce šolja, zato prionite na posao, prenosi "Dynedge".

Video: Mladić krenuo da čisti tastaturu, kad ono iz nje "ispade" mačka