Da li ste se ikad pitali zašto se pomorandže pakuju u narandžaste mrežice? Razlog će vas šokirati

B. P.
B. P.  
  • 0

Vreme je južnog voća, period kada treba što više da ga konzumiramo zbog vitamina C i kako bi nam pomoglo da održimo naš imunitet na visokom nivou. Kupujemo limun, pomorandže, banane ... a da li ste se zapitali zašto su upakovane pomorandže, kao i limonovi, spakovani baš u mrežice iste boje?

Odgovor leži u tome da voće izgleda zrelije kada je umotano u mrežu koja odgovara njegovoj optimalnoj boji.

U supermarketu pregledate pomorandže u mrežastoj vrećici i izgledaju zrelo i ukusno. Međutim, kada dođete kući, budete šokirani kada vidite dfa su one i dalje - nezrele i zelene, piše "Scientific american". Ovo je uzrokovano perceptivnim fenomenom poznatim kao asimilacija boja ili "iluzija konfeta": čini se da objekti poprimaju boju uzorka koji je postavljen preko njih. Proizvod se bolje prodaje kada je u mreži koja je boje onoga što je u njima.

Šta je "iluzija konfeta"?

Karl Gegenfurtner, psiholog percepcije na Univerzitetu Justus Liebig Giesen u Nemačkoj, pokazao je kako ova iluzija funkcioniše u voću u kratkom radu. Uopšteno se smatra da je perceptivna iluzija netačna interpretacija čulnih stimulusa. Fenomen se zasniva na činjenici da stimulans uvek predstavlja nepotpunu informaciju, koja se samo kombinuje sa iskustvima da bi se sastavio čulni utisak. Ovo može dovesti do grešaka.

Gegenfurtner je ranije otkrio da pomorandže koje je kupio zapravo nisu toliko zrele kao što se činilo da su unutar mrežice. Posle razočaranja, pobudilo se interesovanje za istraživanje boja. Da bi isključio mogućnost da je uočeni efekat izazvan samo refleksijama između mreže i ploda, on je grafički ponovo kreirao mrežu kao prugasti uzorak i iza nje postavio fotografiju zelenkaste, svetlucave, nezrele pomorandže. Komad voća je odjednom postao primetno tamniji.

- Ovi nalazi naglašavaju značajne implikacije asimilacije boja u svakodnevnim potrošačkim okruženjima, nudeći svežu perspektivu o tome kako se vizuelnom percepcijom može manipulisati. Gledajući okolo u supermarketima, lako je uočiti da se voće i povrće obično pakuju u mreže koje su boje savršenih primeraka. Refleksije svetlosti između mreže i voća mogu čak povećati zasićenost boja - napisao je Gegenfurtner u studiji.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Video: Kako da pravilno i brzo očistite voće

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Najnovije iz rubrike Lifestyle