Formula uspeha influenserke i preduzetnice Mije Knežević: "Talenat je samo 10% priče, rad 90%"
Već kao devojčica koja je opčinjeno razgledala dizajnerske izloge znala je da će moda biti njen poziv, a koliko je daleko došla od svojih blogerskih početaka, u ekskluzivnom razgovoru za Elle otkriva jedna od najzanimljivijih modnih influenserki, odnedavno i uspešna preduzetnica Mija Knežević.
Proenza Schouler, Tibi, Thakoon, W Magazine, Burberry… Lista saradnji koje si ostvarila u karijeri zaista je podugačka. Kako su izgledali tvoji prvi modni koraci?
- Kao dete puno sam putovala s ocem, često u Rim i London, pa sam bila okružena ljudima s dobrim stilom, elegancijom. Oduvek sam se divila dizajnerima i kreativnim direktorima i poštovala ih. Posećivala bih trgovine i samo šetala okolo opipavajući tkanine. Balenciaga, Miu Miu, Gucci… To mi je pružalo beskonačnu radost. To je bio moj kreativni ventil.
Već sa šest godina počela sam da kreiram svoj outfit, eksperimentišem s lookovima, igram se odećom. Zapravo, tokom celog detinjstva pratili su me moda i sport kao najveći izduvni ventili. Sećam se, satima bih gledala MTV pokušavajući da dokučim suštinu mode. Kako se odnosi na imidž ljudi i njihovu prisutnost. Bila sam opčinjena! Svakako, editorijali u časopisima su mi bili druga dimenzija, intrigirala me je kreativna sila koja stoji iza takvog narativa. Znala sam da jednog dana želim da budem deo toga.
Blog si počela da pišeš još 2009. godine, u eri kada su blogeri dominirali globalnom scenom, a influenserke još nismo tako ni imenovali. U kakvom ti je sećanju ostalo to vreme?
- To vreme je bilo sam začetak bilo kakve vrste digitalnog influensinga. Blogspot i WordPress bile su in platforme na kojima si morao da učestvuješ ako si hteo da se kreativno izraziš. Studirala sam vizualne komunikacije, pa mi je izražavanje vizualima zapravo došlo prirodno, a 2009. bila je uzbudljiva godina za mnoge od nas. Nije bilo još puno influensera, samo mala grupa glasnih ljudi. Helena Bordon, moja prijateljica s faksa, i ja započele smo u isto vreme. Uvek se prisećamo kako nam je to razdoblje bilo uzbudljivo, kako smo se osećale revolucionarno.
Adam Katz Sinding, još jedan prijatelj koji je danas velika zvezda, takođe je počeo 2010. i, sećam se, snimio mi je prvu street style fotku u njujorškom Sohou. Adam je sada jedan od najplaćenijih fotografa u industriji. Srećna sam što poznajem toliko talentovanih ljudi koji su istovremeno započeli karijeru.
Nakon niza godina u svetu mode, čekaju te neki novi projekti, a jedan od njih krije se iza zabavnog naziva Council of Curiosity. Pričaj nam malo o tome.
- Council of Curiosity je premium, ali intiman networking event na kom ugošćavam 30-ak
ljudi iz različitih industrija koji deluju u područjima preduzetništva i kreativnih industrija. To je eksperimentalna platforma koja ljudima pruža mogućnost upoznavanja i povezivanja radi
razmene iskustava i znanja. Daje mi pristup globalnoj zajednici talenata kojima se divim i koju želim da delim s drugima.
Već ste i održali prvi event? Kako je prošlo?
- Gosti su bili oduševljeni i brzo su proširili dobre reči po celom Londonu. S nama su bili Camilla Alfayed, ulagačica i predavačica biodinamičke poljoprivrede, Racil, osnivač istoimenog brenda, Eshita Kabra Davies, osnivačica start-apa koji renta odeću, kao i osnivači Auro Buroa, luksuzne modne kuće u metaverseu. I Eshita i Auro Buro bili su ove godine na Forbesovoj listi „30 under 30”.
Odmor na grčkim ostrvima
Pretpostavljam da je, s obzirom na različite projekte u koje si involvirana, tvoja svakodnevna dinamika poprilično užurbana, raznolika. Kako izgleda tvoj tipičan radni dan?
- Čim se probudim, idem pravo u teretanu ili u park na trčanje. Zatim odlazim u radni prostor gde radim na aktuelnim i budućim projektima. Istražujem nove kampanje na društvenim mrežama, nove brendove i dizajnere. Informišem se o digitalnim medijima koji se koriste na različitim stranicama i platformama. Sastajem se s PR agencijama koje zastupaju moje klijente. Radim na rasporedu svojih objava, planiram intervjue s medijima, radim na plaćenim partnerstvima.
Trenutno živiš u Londonu, ali i u Njujorku često provodiš vreme, rodom si iz Crne Gore, a školovala si se u Švajcarskoj. Gde se najviše osećaš kao kod kuće?
- Najviše vremena provodim u Njujorku, Londonu i Beogradu. U London dolazim od svoje šeste godine, tu žive moj otac i braća, tu se osećam kao kod kuće. S mužem živim u Notting Hillu u našem stanu i tu najviše volim da se vratim posle svakog putovanja.
A gde najviše voliš da pobegneš kada ti treba predah od radnog ritma?
- Na grčka ostrva, jedino tamo mogu stvarno da se odmorim. Nema trgovina, nema klubova na plaži, nema gentrifikacije. Mogu da pustim mozak na pašu i samo da slušam zvuk mora.
Koliko sam pratila na tvom profilu, rekreacija je – uz modu – deo tvoje svakodnevice, sportski si tip. Ali, i tu strast si uspela da pretvoriš u preduzetnčki poduhvat radom na Neohiru, kompaniji koja spaja fitness i gejming, dve industrije u rastu. O čemu je reč? U kojoj ste fazi razvoja?
- "Neohiro" je britanska kompanija koju smo otvorili prošle godine, ali zapravo već nekoliko godina razvijamo proizvode. Reč je o uređaju za fitness sa posebno sofisticiranim softverom i multiplayer konceptom gejminga. Vežbate i istovremeno se takmičite sa grupom ljudi. Plan nam je da otvorimo pop-up u Majamiju do kraja godine.
Već nekoliko godina sarađujemo sa neverovatnim istraživačima i inženjerima iz Italije, a od ove godine radimo i s poznatom kompanijom industrijskog dizajna "Seymourpowell" koja je dizajnirala enterijer "Virgin Galactica" za Ričarda Brensona. Moj partner u priči je product developer, a ja sam chief creative officer. Razvila sam brend i marketinšku strategiju kompanije. Usput mnogo učim.
Kako paziš na zdravlje? S obzirom na posao kojim se baviš, da li praktikuješ periode digitalnog detoksa?
- Mislim da je digitalni detoks posebno zdrava vežba. Praktikujem ga svakog avgusta i januara, tada imam najmanje posla.
Vidiš li sebe pre svega kao influenserku? Kako bi danas definisala svoj posao?
- Vidim se kao studentkinju vizualne komunikacije sa diplomom iz advertajzinga. Sve što sam naučila na studijama danas primenjujem u svom poslu: proizvodnja kontenta, razvoj brenda, komunikacijska strategija… Karijeru sam započela kao blogerka, postala sam konsultantkinja i danas sam preduzetnica.
Kako postati vrhunski influenser
Šta smatraš ključem uspeha u svetu digitalne kontent produkcije? Da li bi uspešan influenser morao da ima „ono nešto” ("x factor") ili je upornost dovoljna vrlina?
- Mislim da su najvažniji konzistentnost, ambicija, uporan rad; to čini vrhunskog influensera. Snimanje sadržaja, stvaranje prilika, gradnja javnog imidža, izgradnja networka – to je ozbiljan posao. Baš kao i svaki drugi, oduzima puno vremena. Talenat je samo 10% priče, a rad 90%.
Moda je i dalje veliki deo tvog života. Slavu si stekla i poznata si po specifičnom stilskom izražaju. Meni se čini da bi se tvoj stil najbolje mogao opisati kao bezbrižno igranje modom, zaista imam utisak da sve što biraš nosiš s velikom lakoćom. Čini mi se da ne žrtvuješ komfor zbog izgleda, što mi je posebno inspirativno. Da li je moda za tebe igra? Način izražavanja? Šta ti znači?
- Da, imaš pravo, nakon toliko godina vežbe i igranja, dolazi mi s lakoćom. Znam da se igram odevnim komadima, nije me strah da rizikujem i da razmišljam izvan okvira. Nisam konvencionalna osoba u tom smislu, nikad nisam bila. Mislim da se to i vidi u mom stilu. Uostalom, styling je zabavna igra koja se bazira na vlastitoj ekspresiji. Svako bi trebalo da se oblači po svom osećaju. Moje je pravilo da pravila nema.
Tri komada u tvom ormaru koje bi prve spasila u požaru?
- Remen Alaïa, sako YSL i puffer jakna Loewe.
Svojim stilskim odabirima često podupireš i manje brendove. Ko ti je trenutno "na radaru"?
- Mnogo volim manje brendove, jer kod njih se uvek nađe puno više slobode i kreativnosti. Patou, Courreges, Aime Leon Dore, Khaite, Casablanca, Sunnei, Rejina Pyo, Stine Goya, Stand Studio, Lemaire, Mietis, Kassl Editions, Plan C, Sea New York… To su neki od brendova s kojima radim i u koje zaista verujem.
Misliš li da je manjim brendovima teško da dođu do šire publike? Vidiš li još potencijalno dobrih kanala promocije osim saradnje s influenserima za brendove u nastajanju?
- Mislim da manji brendovi danas mogu doći do jake vidljivosti preko influensera i urednika. To im dopušta da dođu do investitora, a to im posledično otvara mogućnost da zaposle globalno snažne PR agencije poput Purple PR, Carla Otto, KCD i sličnih. Odnosi s javnošću svode se na to koga poznaješ.
Posavetuj naše čitateljke, šta bi izdvojila kao ključne trendove za jesen?
- Ne volim trendove, samo furajte svoju priču. Osnivačica Tibija [Amy Smilovic] jednom mi je rekla: „Ako je tebi osećaj dobar, ništa drugo nije važno.” Upravo na taj način kupujem i slažem stylinge. No primetila sam da se ženstvenost i elegancija potajno vraćaju nakon niza godina androgine mode i to me jako raduje. Nedostajalo mi je to.
Elle/Nambi Kezić
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: 2 sata, 5 slavskih kolača u isto vreme, ovo može svaka domaćica
Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.