Kelvin Klajn proslavlja 80. rođendan: Kampanje koje se pamte

 
 
  • 1

Jedan od najpriznatijih modnih dizajnera današnjice, Kelvin Klajn, danas slavi jubilarni 80. rođendan.

Karijera Kelvina Ričarda Klajna proteže se kroz niz različitih epoha u američkoj istoriji, pa je vrlo izvesno da ima malo toga u čemu se nije oprobao. On nije samo dizajner, postao je ikona, uzor i inspiracija velikim imenima koja su došla posle njega.

Svoju ljubav prema kreiranju gajio je uz baku koja je bila krojačica. Njegova majka je takođe podsticala njegovu ljubav prema umetnosti i modi.

Sve je počelo od kaputa

Klajn je pohađao Srednju školu za umetnost i dizajn, koja je pripremala učenike za karijere u oglašavanju i izradi nacrta. I dok su se njegovi vršnjaci bavili sportom, Klajn je bio zauzet učenjem, skiciranjem modnih dizajna i šivenjem. Kasnije je prešao na cenjeni Tehnološki institut za modu na kom je diplomirao 1962. Radio je pet godina kao šegrt u kući sa kaputama i odelima na Sedmoj aveniji u Njujorku, provodeći cele noći i vikende kako bi usavršavao svoje veštine.

Godine 1968. Klajn i blizak prijatelj iz detinjstva Bari Švarc osnovali su kompaniju "Calvin Klein" za proizvodnju kaputa. Prva narudžbina je zapravo dobijena slučajno, piše Notable Biographies. Kupac kaputa iz "Bonwit Teller" zalutala je na pogrešan sprat hotela i našla se u Klajnovom radnom prostoru. Naručila je komade vredne 50 hiljada dolara.

Podstaknut pozitivnim kritikama modne štampe i podrškom rukovodilaca prodavnica, Klajn je proširio svoju liniju na žensku sportsku odeću.

Klajn je u svoj modni svet ubrzo uvrstio i "couture" liniju odeće (modna odeća po meri), kolekciju za muškarce i žene, sportsku odeću za muškarce i žene i farmerke. Takođe je licencirao proizvodnju za mušku odeću, kapute, dodatke, intimnu odeću, čarape, kupaće kostime, naočare, krzna i parfeme, sve pod njegovom pažljivom kontrolom i upravljanjem.

Calvin Klein Foto: Rodin Eckenroth / Getty images / Profimedia

Kontroverzno oglašavanje

Brend "Calvin Klein" je zaista dostigao svoj korak kada je dizajner razvio tesno pripijene farmerke koje su u prvoj nedelji prodaje dostigle 200.000 dolara bruto.

Oglašavanje je bilo ključ Klajnovog uspeha. Želeo je da se u medijima o njemu stvara kontroverzna slika. Bio je prvi koji je dizajnirao ženski donji veš koji je ličio na muške džokej šortsove. U njegovim televizijskim reklamama za farmerke glumila je Bruk Šilds.

- Ništa ne stoji između mene i mojih "kalvinki" - njena je čuvena rečenica. Čuvene reklamne kampanje Kalvina Klajna pomogle su u pokretanju karijera mnogih holivudskih A-listera, uključujući i Bruk Šilds, ali i Kejt Mos i Marka Volberga.

Klajn je stekao reputaciju pomeranja granica prihvatljivosti u svojim kampanjama. Oglasi iz sredine 1990-ih prikazivali su tinejdžere u provokativnim pozama koje su mnogi smatrali društveno neodgovornim. Klajn je na kraju otkazao ove kampanje, ali ne pre nego što je prateći publicitet već učinio da ime brenda "Calvin Klein" postane deo svakodnevnog razgovora mnogih.

Tri glavna Klajnova parfema, "Obsession", "Eternity" i "Escape", bila su ogroman uspeh, delom i zbog s oglašavanja seksualne konotacije. Reklame za njegove mirise, "CK One" i "CK Be", nastavile su da izazivaju javnost. Neki oglasi su prikazivali tinejdžere koji su učestvovali u onome što su neki smatrali "idealizovanom kulturom droge". U to vreme, predsednik Bil Klinton je upozorio modnu industriju da ne promoviše nepostojeću glamuroznu stranu zavisnost. Klajn je odgovorio da ovi oglasi predstavljaju pomak od lažnih slika koje nisu povezane sa stvarnošću današnjice.

Ležerno, a šik - omiljen među zvezdama

Klajnova filozofija dizajna je ukorenjena u minimalizmu. Obično koristi neutralne boje ili zemljane tonove i dizajnira odevne predmete koji su funkcionalni za mnoge različite ansamble, za dan, za noć i od sezone do sezone.

Časopis Time proglasio je Klajna za jednog od dvadeset pet najuticajnijih Amerikanaca 1996. Klajn je osvojio prestižnu nagradu "Coty" tri puta zaredom (1973–1975), postavši najmlađi dizajner koji je ikada imao tu čast. Godine 1982, 1983. i 1986, takođe je osvojio nagradu Saveta modnih dizajnera Amerike. Pored toga, Klajn je izgradio finansijski jaku kompaniju uz kontinuirane savete i pomoć partnera Berija Švarca, koji je vodio kompaniju kroz teška finansijska vremena kasnih 1980-ih.

Klajn je poznat po svojoj ležernoj, ali šik odeći, modernom, ali dizajnu kreiranom za aktivne žene.

Kendal Džener je od zvezde rijaliti televizije postala supermodel za samo dve godine velikim delom zahvaljujući reklamama za Kalvina Klajna, a 2015. je obeležila njen proboj kada je glumila u dve kampanje ovog brenda. Jedan za asortiman donjeg veša brenda, drugi za "Calvin Klein Jeans".

Video: Gledaj tetku, a gledaj i nećaku: Sofija Vergara u 50. godini pokazala kako se meša, to je latino krv

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Video: Natalija Avemaria, vlasnica, osnivačica i dizajnerka brenda Dress me in denim

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Najnovije iz rubrike Moda i lepota

Komentari

  • Nena

    19. novembar 2022. | 11:56

    Njegov parfem Euphoria je meni jedan od najomiljenijih.

    Podelite komentar