Nataša Šarić izložbom najavljuje 53. Perwoll Fashion Week: "Moja igra je crno-bela"

 
 
  • 0

Istinski ljubitelji mode cele godine čekali su jedintsven modni događaj – 53. Perwoll Fashion Week. Tokom nedelje mode vrhunski kreatori će predstaviti svoja dela, a među njima, u pratećem programu, u "preopening" delu modna dizajnerka Nataša Šarić pokazaće svoja ostvarenja kroz izložbu "Neograničena veza – Unlimited  ties".

– Generalno, učešće na Fashion Weeku uvek budi neko novo uzbuđenje, energiju, reakciju publike na sve novo što prikazujete i kazujete kolekcijom. Na prolećnom Fashion Weeku predstavljam svoju izložbu čija su tema kravate. Godine 2011. započela sam svoj veliki umetnički projekat "New Generation of ties". Kravatu izvodim van okvira modnog detalja, njenih generičkih granica ii stavljam je u sferu skulpture, objekta, instalacije, performansa, ekspozicije i više od toga – objašnjava Nataša Šarić.

Moda je uvek imala svoje tokove. Mode manjih zemalja pratile su novine koje donose velike modne predstavnice, a Natašu smo pitali kako vidi domaću modu, koliko je pod uticajem velikih svetskih imena, koliko originalna? Kako ona tu pronalazi svoj prostor?

– Biti modni kreator je odgovoran i zahtevan posao jer svako vreme je obeleženo modom. Modni kreatori kod nas kao i u svetu prolaze kroz ista iskušenja, kroz slične teškoće. Put uspeha je pokriven trnovitom stazom i on je jako individualan. Srbija ima fantastične dizajnere i to pokazuje Beogradska nedelja mode na kojoj učestvuje više od 100 dizajnera. To je za svaku pohvalu i hrabrost, stvarati i egzistirati u današnjem vremenu – kaže Nataša Šarić i dodaje:

Skoro nikada ne pratim trendove, prosto dišem intuitivno, pokrenuta osećanjima. Znate, moda je lepota stvaranja, komunikacija, napor pa čak i agonija i čovek joj se mora posvetiti. To je smeša koja je utkana u svaku moju kreaciju. Kao medij moda posreduje svet vizuelne kulture između slike, tela, proizvoda. Moda se događa, ona se zasniva i na estetici događaja. Moda kao deo umetnosti-estetike je pokretač svega što nas okružuje. Moda je pečat vremena, filozofija, umeće da se menjamo, prilagođavamo i rastemo.

Na pitanje koliko je publika Belgrade Fashion Week-a posebna i na koji način joj je, sa dizajnerske strane, potrebno ponuditi nešto drugačije, naša sagovornica odgovara:

- Publika BFW- a je uvek posebna samim tim što svojim dolaskom, posetom i željom da odgleda revije sa pažnjom daje podršku srpskoj modi, dizajnerima. Želja i koncept svakog dizajnera da svojim novim kolekcijama ponudi novo i drugačije ujedno i publiku motiviše da podrži dizajnere a isto tako i obrnuto, podrška publike daje dizajnerima satisfakciju za dalji rad i želju za kontinuiranim radom, izlaganjem.

Nataša Šarić izložba Foto: Svetlosni zapis Zen

Ranijom kolekcijom "NA-ŠA kosulja" Nataša je sa posebnom pažnjom oživeča ovaj bazični, neizostavni deo ženskog garderobera. Pitali smo je da li je to i dalje tako, koliko ovaj funkcionalni komad odeće i dalje može doneti originalnost stila.

– NAŠA košulja proizašla je iz svih elemenata koje koristim u svom dizajnu i kreiranju i koji čine moj dugogodišnji autorski izraz ali ujedno, ona predstavlja nešto novo i drugačije, a opet nosivo i krajnje funkcionalno. Košulju kao odevni predmet tretiram kao skulpturu, sa puno skulpturalnih formi i detalja, i kao u svakom likovnom delu, gledam da detalj podržava celinu i gde celina podržava detalj. Ona je evoluirala od jednog klasičnog odevnog komada u košulju-tuniku, košulju-haljinu u različitoj interpretaciji modnih dizajnera i postala rado viđen komad na raznim modnim i umetničkim iventima širom sveta.

Šta u obilju trendova govore stvari koje posle decenija pronalazimo u ormanima i ponovo nosimo, koje generacijski nasleđujemo i uspevamo da ih osvežimo? Da li je to definicija modnih klasika, a šta su pak najnoviji trendovi?

– Ja nisam bas dobar sagovornik za trendove jer malo toga pratim. Okrenuta sam svom unutrašnjem svetu, mašti i svojim klijentima koje dobro osluškujem. Smatram da je trend sve ono što stvorite sami i što vaši klijenti nose i u čemu uživaju. Svaki komad autorskog dizajna je vanvremenski i možete ga nakon određene vremenske distance ponovo kombinovati sa nečim što trenutno imate u ormanu. On samim tim u vašem ormanu postaje modni klasik koji ćete neograničeno da kombinujete – kaže Nataša, kojoj su zvezda-vodilja kada je počela da se bavite modom, a i danas su ljubav, živahnost, uznemirenost, predanost...

– To je moj svemirski brod koji me vodi do svega što stvaram. Materijali, boje, taktilnost, inspiracija, kreativna sloboda i veliki rad i uživanje u njemu je put koji me dovodi do svake moje nove kolekcije.

A tu su i dalje crno i belo u njenij modnoj dominaciji.

– Moja igra je crno bela. Bela boja je uvek bila sinonim za čistotu, nevinost, strast, nešto lepo i prefinjeno, a crna: mistika i tajanstvenost. One predstavljaju suštinu stvari, a ja volim igru jakim kontrastima. Često se bavim eksperimentom crno na crno i belo na belo, igram se različitim tonovima bele i različitim tonovima crne. Neiscrpno je, i nekako najviše odgovara mom matematičkom i geometrijskom vizuelnom maniru – objašnjava Nataša.

Eko-moda je postala neizostavna tema danas, naš imperativ i budući zadatak. Šta naša sagovornica misli o tome?

– Stanje stvari nije baš obećavajuće kada je Srbija a ni globalno modno tržište u pitanju. Ono što vidimo je da se podiže svest o recikliranju, da svakodnevno utičemo da odeća ne završava na deponiji. Mi, dizajneri u Srbiji, svako na svom mikroplanu daje tome doprinos, polako uvodimo materijale prema eko standardima i time i edukujemo naše klijente. Podizanje svesti na viši nivo je početak a videćemo kako će to napredovati – zaključuje Nataša.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Video: Bata Spasojević i Iva Bataković o kreacijama koje su stvorili po skicama Angeline Aćimović

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Najnovije iz rubrike Moda i lepota