Da li je život javnih ličnosti poslužen na tacni javnosti i medijima? I, ako je tako, zašto postoji selekcija kada govorimo o "prodiranju" u tuđe krevete, prošlost i sadašnjost? Zbog čega je jedna branša pošteđenija od druge?
Nepisano je pravilo da glumci ređe pričaju o svom privatnom životu nego estradne ličnosti, štaviše često vole da naglašavaju tu "ključnu razliku" između njih. Kada govorimo o akterima rijaliti programa, to je sasvim druga priča. Ako se, pak, dotaknemo sportista, primetićemo jednu vrstu "uzvišenog" tretmana, još jače prisutnog nego u glumačkoj branši.
Već znam koji odgovor vam je u glavi - "svakom po zasluzi". Sportisti su tu da predstavljaju našu zemlju u najboljem svetlu, apropo toga moraju da slede određen kodeks ponašanja i moralne principe. Slično je i sa glumcima, čiji se talenat smatra "izgrađenim", a ne "genetski poklonjenim", kao kod pevača. Predrasuda koja obitava kako u svetu, tako i kod nas.
Ličnosti iz rijaliti programa predstavljaju drugu stranu medalje - prikaz svega od čega bi trebalo da zaziremo. Ali da li je to bila originalna ideja?
Unovčena prodaja slobode?
Rijaliti programi nastali su kao zabavni format, čija je prvobitna svrha bila konekcija sa narodom, osećaj pripadnosti - "pogledaj, neko na te-ve-u ima iste probleme kao i ja". No, čini se da ljudi čvrstog karaktera nisu bili spremni na "prodaju" svoje privatnosti, te su, iz godine u godinu, u ovim projektima učestvovali samo oni kojima je zvezdana prašina bila važnija od etike.
Porodica Kardašijan obeležila je jednu eru. I, ako govorim subjektivno, ne u pozitivnoj konotaciji. Kardašijanovi su izmenili igru, i za nekoliko godina osporili sve ono u šta se Holivud decenijama kleo - samo talenat i rad dodeljivali su glumcima bogovski status.
I ne, nećemo pričati o početku njihove slave, da li je bio u pitanju marketinški trik ili osvetnička pornografija, jer, zaista, nije važno. Jedan snimak ne pravi carstvo vredno nekoliko milijardi.
Kako je porodica žena bez ijednog talenta uspela da se ugura u prve redove holivudske elite, a u nekim segmentima i da je nadmaši? Ako pričamo o materijalnom dobitku, medijskoj ispraćenosti i pratiocima na društvenim mrežama, svaka od ovih žena je korak ispred određenih imena sa A-liste.
Ne postoji tačan odgovor na ovaj socio-kulturološki fenomen 21. veka, ali postoji određena doza logike koju možemo da primenimo - svetu su dosadili "nedodirljivi".
Odjednom, pojavila se porodica više klase, ali ne "astronomski" situirana, sa svakodnevnim problemima izmešanim apsurdom koji uživaju samo bogati. Nadomak Holivuda, a opet tako daleko od njega. Divljenje i poistovećivanje počeli su da se prepliću u percepciji društva.
Nismo mogli da gledamo Nikol Kidman kako plače pred kamerama ili se žali na višak kilograma, ali mogli smo da gledamo Kim Kardašijan, ženu koja radi za Paris Hilton.
I tako je otpočela prevara veka - Kardašijanovi su postali "porodica iz susedstva", znate kao one komšije sa bazenom za koje smo se oduvek pitali šta kriju iza velikih zidina, ne shvatajući da svedočimo marketingu - identitetima stvorenim isključivo zarad gledanosti. To nije bila prodaja slobode, to je bila prodaja ličnog integriteta i identiteta.
Kardašijanovi su zarad sopstvene dobiti uticali na oblikovanje svesti kod miliona ljudi širom sveta, a ključ kontinuiranog uspeha leži u fluidnosti. Reč "stagnacija" ne postoji u njihovom vokabularu.
Volela bih da kažem da su išle u korak sa trendovima i bile kolateralna posledica već nezdravih obrazaca, ali je istina da su one postavile nove, toksične trendove, a među njima izdvajam ono što volim da zovem "tretiranje ženskog tela kao modnog trenda".
Pasionirani obožavatelji vole da ističu kako je Kim napravila revoluciju svojim oblinama, pokrenula "body positivity" zajednicu i iskorenila postojeću opasnu kulturu "izgladnjivanja". Ali, svako dete devedesetih zna da nije tako. Džej Lo je "umarširala" sa svojim prirodnim oblinama i preokrenula iskrivljenu prizmu kroz koju se posmatralo žensko telo, još ranih dvehiljaditih.
Kim jeste napravila iskorak - pokazala je ženama da uz male pomoći estetičara možemo da dosegnemo željeni izgled, mada je godinama poricala (zlo)upotrebu plastične hirurgije.
Kajli Džener, današnja tema, stvorila je kozmetičku imperiju koja je isprva počivala na "sjajevima za usne". Devojčica prirodno tankih usana, koje smo pratili na te-ve ekranu, preko noći postala je nova Anđelina Džoli, a sve to zahvaljujući "olovci i sjaju za usne". Kolač u tiganju? Moguće.
Tek nakon nekoliko godina priznala je svoje estetske procedure, bez izraženog kajanja za licemerstvo i svesno biranje nedostatka društvene odgovornosti, sada kada skoro svaka prosečna tinejdžerka aplicira filere u usne.
U poslednjoj epizodi i dalje aktuelnog rijaliti programa, doživela je katarzično iskustvo i, čini se, za promenu, prirodno zaplakala pred kamerama.
- Naša porodica je dehumanizovana. Trebalo bi da sam oguglala na negativne kritike i komentare, ali nisam. Zašto ljudi misle da je okej komentarisati tuđi izgled? Oni misle da mi nemamo osećanja, da ne postoje pravila za nas. Mislim da sam veoma jaka, ali sam čovek i postoji granica moje snage. Čudo je da i dalje imam samopouzdanje - rekla je.
Navela je da se narodu ne može ugoditi, da je kritikuju kada nosi previše šminke, kao i kada nosi premalo, i da je pod pritiskom javnosti razgradila pola filera u usnama. Kao žena, ne preostaje mi ništa drugo nego da duboko saosećam sa jasno vidljivim bolom zbog medijskog linča koji ne zaslužuje nijedna osoba.
Ali, kao novinar ne mogu da se otrgnem utisku da neko ko nikada nije preuzeo deo odgovornosti za lažan marketing na kojem je profitirao, neko ko je izgradio imperiju na konstantom menjanju estetike, nije mogao da prođe bolje u društvu koje, čini se, može da bude "prevareno", ali ne ostaje dužno.
(Ona.rs)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Kajli Džener je obukla toliko usku haljinu da je jedva mogla da hoda: Pridržavali je da ne padne
Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.