Četiri snažna autorska pečata i mladi talenti na Perwoll fashion week-u: Revije kreativnosti, emocija i snova
Četvrto veče 54. Perwoll Fashion Week-a posebno su obeležile autorske revije etabliranih modnih dizajnera koji su poznati i priznati i van okvira naše zemlje i regiona. Svako je u svom jedinstvenom maniru predstavio nove kolekcije: Vesna Kracanović njenu "Something like a bird" kolekciju, Marko Feher - "My Digital Legacy", Marija Handmade - Marija Ivanković kolekciju "DODIRI", a njen "Kaleidoskop" nam je dočarala Ljiljana Joksović Mutić - Lily Tailor.
Vesna Kracanović je odmah posle uspešnog predstavljanja na Ljubljanskom Fashion Week-u, kolekciju jesen/zima 2024/25 "Something like a bird" predstavila i domaćoj modnoj publici. Vesna njenim brendovima Modle i ModleMint naglašava forme, naizgled jednostavne, često u duhu japanske estetike minimalizma. Njene kreacije postaju savremena umetnička dela, estetski oblikovana da oslikaju radost stvaranja, isto koliko i radost nošenja na ulicama Njujorka, na Eurosongu ili Venecijanskom Zlatnom lavu. U istom maniru minimalizma, Vesna je kolekciju sjajno upotpunila šeširima Ercegovac i torbama Aleui.
Kolekcija "DODIRI" brenda Marija Handmade slavi nasleđe i rad vrednih ruku, dok istovremeno donosi moderan i održiv pristup modi. Kolekcija je inače spoj dve kulture: Srbije i Indije. Kroz njenu veštinu ručnog tkanja, Marija je predstavljenom kolekcijom dovela svoj stil do novog nivoa. Svaki komad priča priču o tradiciji, ljubavi i prirodi, odiše jednostavnošću i sofisticiranošću, povezujući bogato kulturno nasleđe sa modernim dizajnom. U ritmu savršenog spoja srpskog etna i indijske muzike, kolekcija je i svojim nazivom pozivala publiku da se u ovim unikatnim tkaninama uživa ne samo divljenjem "handmade" filozofiji, već prirodno i taktilno - dodirom.
Marko Feher modni dizajner iz Bosne i Hercegovine, je svoju kompletnu prezentaciju posvetio osvešćenju javnosti i publike Beogradske nedelje mode o važnosti održive mode, za šta je dobio i podršku programu "Održiva moda" od strane Ministarstva zaštite životne sredine Srbije. Paralelno je publici predstavljao zastrašujuće i impresivne činjenice o odeći kao zagađivaču planete dok je predstavljao kolekciju "My Digital Legacy".
Marko je pored održivosti bio inspirisan i ličnim emotivnim momentumom, jer je ovu kolekciju posvetio nedavno preminulom psu DeeDee. Ono što ovu kolekciju čini neobično svojom i potpuno održivom je i način na koji je Marko došao do materijala za izradu. Marko je pozvao svoje Instagram pratioce da mu doniraju sakoe, odela, košulje koje žele da bace. Na taj način nije samo obezbedio materijal, već je kolekciju direktno povezao sa publikom. Uneo je novi život odbačenim materijalima, a publiku je uključio u proces održivosti i spoznaje važnosti ove teme.
Lily Tailor je brend koji se još od 2003. godine bavi nosivom modom. I u ovoj novoj kolekciji prepoznata je inspiracija koju Ljiljana Joksović Mutić ima u remećenju očekivanog sklada i ustaljenih formi i pomeranju granica.
Kolekcija Kaleidoskop za jesen-zimu 24/25, inspirisana je smenom svetosti i boje. Publika je uživala u Ljiljaninoj fantastičnoj kaleidoskopskoj igri, kao i u zanimljivoj kombinaciji brokatnog materijala, svile i vune. Lily Tailor je odevne komade dopunila svojim kreacijama unikatnog nakita i neobičnim torbama u kombinaciji drvenih elemanata i transparentnog.
U nastavku večeri, na finalnoj reviji konkursa "Fashion Incubator by Perwoll", žiri je u veoma jakoj konkurenciji od 17 finalista imao zadatak da bira najbolje, a koja su tri pobednika izabrali saznaćemo 5. novembra na BFW AWARDS NIGHT u Silosima. Nagrada za pobednike će biti organizacija njihovih samostalnih revija i finansijska podrška za izradu kolekcije, od strane brenda Perwoll.
Među mnogobrojnim mladim dizajnerima, diplomcima i studentima mode iz Srbije koji su učestvovali na konkursu, u finale se plasiralo njih 17. Svi oni su imali mentorsku podršku iskusnih modnih stručnjaka koji su sa njima radili na pripremi modela, i tako su dobili dragocenu edukaciju i iskustvo. Oni su na sinoćnoj, finalnoj reviji predstavili po dve kreacije, a stručni žiri u sastavu Sonja Krstić, Ana Trošić Trajković, Ivana Najdanović, Sonja Jocić i Nenad Radujević, je imao težak zadatak da izabere samo troje najboljih.
Brend Perwoll je dugogodišnji partner ovog projekta koji mladim dizajnerima pruža jedinstvenu priliku da istražuju nove ideje i koncepte u savremenom svetu mode. Kontinuirano se zalaže za podizanje svesti o očuvanju resursa produžavanjem životnog veka odeće i promovisanje svesne konzumacije. Održivi pristup modi jedan je od ključnih prioriteta Perwoll-a, koji kroz svoje inicijative inspiriše ljubitelje mode da biraju kvalitet umesto kvantiteta, i na taj način doprinosi smanjenju negativnog uticaja na životnu sredinu.
Jedan od najvažnijih aspekata Beogradske nedelje mode, od njenih prvih izdanja je saradnja i podrška mladim autorima, a u poslednjih 10 godina fokusirano i kroz platformu Fashion Incubator, koja ima za cilj da prati profesionalni razvoj mladih modnih talenata, da aktivno podržava i pomaže prezentaciju njihovih radova u započinjanju profesionalnih karijera. U modnim krugovima ova platforma je prepoznata i kao mesto lansiranja mladih zvezda našeg modnog neba.
Čuvene studentske revije Beogradske nedelje mode pružaju mogućnost da se najtalentovaniji studenti, ovoga puta Fakulteta primenjenih umetnosti, Visoke tekstilne škole, Fakulteta savremenih umetnosti i Univerziteta Metropoliten, predstave publici najznačajnije modne manifestacije i tako zakorače na prvi stepenik u građenju buduće karijere.
Fakultet primenjene umetnosti je predstavio studente Odseka Kostim, modula Savremeno odevanje, pod mentorstvom docentkinja Senke Kljakić i Tijane Milutinović. Svoje završne kolekcije prikazali su diplomci Osnovnih akademskih studija Marko Ječmenica "Kuda idem i odakle dolazim", Ivan Rajković "Kolekcija", Aleksandra Perović "Proleće proleću" i studentkinje Master studija Isidora Petrović "Realnost snova", Milica Živanović "Telo" i Sara Jakovljević "Compound".
Visoka tekstilna škola za dizajn, tehnologiju i menadžment, odsek Akademije tehničko-umetničkih strukovnih studija Beograd, već dugi niz godina obrazuje stručnjake za rad u tekstilnoj i modnoj industriji. Njihove predstavnice su bile Jelena Jakšić sa kolekcijom "Kontrast", Nina Veljković "Battery recharging", Nikola Pandurov "Bunraku", Katarina Popović "Vulnerability", Lenka Tešović "Manje očekivanja, više svesnosti" i Mirjana Stanišić "Metamorfoza".
Fakultet savremenih umetnosti ove sezone je predstavio Tamaru Marić, studentkinju - diplomca osnovnih studija, odseka dizajn kostima. Kao svoj završni projekat, Tamara je prikazala kolekciju "Ink" proleće/leto, koja je realizovana na trećoj godini pod mentorstvom prof. Sonje Krstić. Kolekcija "Ink" inspirisana je optimizmom isčekivanja u plavetnilu: svežeg jutra, tekstu napisanog pisma, spontanosti mrlja naliv pera i tragova mastila na čistom rukavu i ruci koja nosi tatu ink kao uspomenu, obećanja, zaštitu ili opomenu, zauvek.
Studenti Univerziteta Metropolitan, na studijskom programu Modni dizajn, s ponosom su predstavili svoje diplomske kolekcije, rezultat četvorogodišnjeg posvećenog rada i razvoja ličnih senzibiliteta u okviru modnog dizajna i vizuelnih umetnosti. Kroz ove kolekcije, studenti su pokazali svoje jedinstveno viđenje savremenog modnog dizajna i okruženja koje ih inspiriše, nudeći raznovrsna kreativna, inovativna i lična rešenja.
Mentori Teodore Đokić, Marijane Krezović, Anđele Bošković, Anđele Manojlović, Teodore Kumandi i Ksenije Blagojević, su profesori - Aleksandar Protić, Katarina Samardžić i Lidija Jovanović, koji su sa lakoćom i velikim uživanjem svoje dugogodišnje iskustvo u modnom svetu preneli na svoje studentkinje pružajući im neophodnu stručnu pomoć, inspiraciju za dalji rad kao i podršku kroz organizaciju nastupa na ovako važnoj manifestaciji kao što je Belgrade Fashion Week.
Revije su vrcale od kreativnosti, emocija i mladalačkih snova, a ovi mladi talenti su po prvi put mogli dobiti verifikaciju svog postignuća na velikoj pisti, pod svetlima reflektora i pred ozbiljno velikim auditorijumom istinske modne publike. I sigurno su dobili potvrdu, u duhu slogana 54. Perwoll Fashion Week-a, da vredi svaki PokušAI!
(Ona.rs)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Poznata lica na Perwoll Fashion Week-u
Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.