Bata Spasojević još jednom dokazao da je majstor svog zanata: Omaž pank divama i velikim umetnicima

 
 
  • 0

Večeras je u prestižnom beogradskom hotelu Hajat održana spektakularna modna revija, u prisustvu velikog broja poznatih lica, koju je organizovao jedan od najpoznatijih modnih dizajnera u regionu, Bata Spasojević. Ova revija nije bila samo prilika da se predstavi nova kolekcija, već i povod za proslavu 30 godina uspešne karijere u svetu mode. Bata Spasojević, koji je svojim radovima osvojio srca ljubitelja mode širom Balkana, još jednom je dokazao zašto ga smatraju za jednog od vodećih kreatora na ovim prostorima.

Poetična scena

U trenutku kada je revija Bate Spasojevića počela, svi su oči bile uprte u impozantnu pistu koja je bila više od same pozornice - bila je to priča u prostoru, preludijum u kojem su se spojili elegancija, priroda i moda. Pistom su se kretale manekenke i manekeni, ali pre nego što su kročili na nju, prizor koji su zatekli oni i sve zvanice, bio je gotovo bajkovit: cela staza bila je prekrivena bogatstvom jesenjeg lišća. Zlatne, crvene i narandžaste nijanse koje su krasile opalo lišće podsećale su na toplotu jeseni, dok su manekeni hodali kao kroz zlatni tepih prirode, svakim korakom ostavljajući trag u ovoj prirodnoj simfoniji boja.

Ovaj neočekivani detalj stvorio je savršen kontrast sa sofisticiranim, modernim i povremeno industrijskim izgledom kolekcije. Lišće, u svom mirnom padu, delovalo je poput prirodne tapiserije, ujedinjujući svet mode sa svetom umetnosti, naglašavajući pokret i dinamiku svakog modela koji je prolazio. Svaka haljina, svaka kreacija, nesvesno je postajala deo tog jesenjeg trenutka, kao da je deo prirodnog ciklusa - opadala i ponovo se rađala kroz modni izraz.

Ima koja su svima dobro poznata

Reviju je otvorila je od najpoznatijih naših manekenki, Ivana Korab, čije ime je postalo sinonim za gracioznost, šarm i moćnu scensku prisutnost. Ivana Korab, koja je već godinama prisutna na najvećim svetskim modnim pistama, bila je savršen izbor da otvori ovu prestižnu manifestaciju, a njen nastup je podsetio sve prisutne na njen dugogodišnji uticaj u modnoj industriji. Potom smo uživali u šetnji Ane Pendić, a onda i Paunović Tamare i Veselina Dokmić - dva modela koja su svojom pojavom dodali još jednu dimenziju ovoj reviji.

Revija je donela spoj elegancije, sofisticiranosti i modernih trendova, a dominirala je crna boja, koja je i ove godine i pored svih trendova sinonim za večnu eleganciju i šik. Crna, kao osnovna boja, bila je prisutna kroz gotovo čitavu kolekciju, čineći svaki komad istovremeno sofisticiranim i moćnim. Pored crne, značajnu pažnju privukao je i element teksasa, koji je unosio mladalački, ulični duh u sveukupnu eleganciju. Teksas je bio korišćen u različitim varijantama, a posebno na haljinama koje podsećaju na teksas jakne, na koje se nastavljao prugasti karner - spajajući tako urbani šarm sa visokim modnim standardima.

Snaga koju naglašava crna elegancija

Kolekcija je bila prilično raznolika, ali svi komadi su imali zajednički cilj - da predstave snagu ženskog i muškog stila u svom najboljem izdanju. Bata Spasojević je predstavio niz dugih, elegantnih haljina koje su odisale glamuroznošću i prefinjenošću. Haljine su se kretale od klasičnih, minimalističkih modela do onih suptilno ukrašenih detaljima, kao što su kožni inserti, koji su im davali oštar i moderni akcenat. Kožni delovi su, na primer, bili prisutni u struku, pa čak i u obliku ukrasnih detalja na šlepovima haljina, što je stvaralo upečatljiv kontrast u odnosu na sofisticirane tkanine koje su dominirale celokupnim izgledom.

Satenski kombinezoni sa dubokim dekolteom doneli su na pistu savršen spoj luksuza i senzualnosti. Svaka kreacija je odisala sofisticiranošću, a mekani, sjajni satenski materijal isticao je ženstvenu siluetu, naglašavajući svaki pokret sa nežnim, ali odlučujućim dojmom. Dekoltei su bili hrabro duboki, ali elegantni, sa preciznim krojem koji je balansirao između drskosti i elegancije.

Jedan od ključnih detalja koji se provlačio kroz mnoge komade bio je korset. Korset-haljine, ali korset sam po sebi, nisu bili samo modni komadi, već pravo umetničko ostvarenje. Korseti su pažljivo krojeni i aplicirani na način koji je savršeno naglašavao žensku siluetu, čineći svaki pokret na pisti jedinstveno elegancijom i dinamikom. Uz korsete, prisutni su bili i slojevi tkanina koji su se lagano kretali, što je unelo dodatnu dinamiku u reviju, čineći svaku haljinu živahnom, ali u isto vreme ozbiljnom i moćnom.

Detali su, kao i uvek, bili ključni za stvaranje prepoznatljivog stila Bata Spasojevića. Na pojedinim komadima, naročito na sakoima i kaputima, isticali su se rajseršlusi - ne samo kao funkcionalni, već i kao dizajnerski ukrasni elementi. Rajseršlusi su se prostirali od ramena do struka, dodajući moderan, gotovo industrijski šarm. Na drugim modelima, poput sakoa i jakni, pojavili su se floralni motivi, koji su uneli dozu romantike i mekoće u inače stroge i elegantne krojeve. Sako je Batin neizostavni komad svake kolekcije, nešto što on lično nosi i preferira, a ako pitate Batu za jedini komad koji vam je potreban da blistate od jutra do večeri - odgovor bi uvek bio - dobar sako.

Ovi detalji su bili diskretno ukomponovani u kolekciju, savršeno balansirajući između ozbiljnosti i osvežavajuće ženstvenosti.

Prepoznali smo i omaže

U kolekciji su se našli i komadi koji su doneli potpuni pomak od klasične elegancije – karirani materijali, koža i majice sa printovima. Ovi komadi nosili su snažan punk vajb, podsećajući na stil Vivijen Vestvud, britanske ikone mode koja je, kao i Bata Spasojević, bila poznata po tome što je spajala visoku modu sa subverzivnim, alternativnim elementima. Karirani materijali, prepoznatljivi za britanski punk stil, korišćeni su na suknjama, a kombinovani su sa kožnim detaljima i metalnim akcentima, čime je kolekcija dobila dinamičan, gotovo "grunge" izgled.

Ovaj "punk" vajb, međutim, nije bio samo inspiracija iz britanske mode, već i odraz stila Balkana, posebno kroz likove poput Slađane Milošević, koja je u svojim modnim izborima i ponašanju na sceni često gajila sličan odnos prema stilu - spajanje kontrasta, strogih krojeva i slobodnog, gotovo anarhičnog duha. Slađana Milošević je, baš kao Vivijen Vestvud, bila poznata po tome što je svojim modnim izborima izazivala normativne granice i redefinisala poimanje estetike u javnim pojavama, donoseći spoj snage i slobode u svakom izdanju. U tom kontekstu, Bata Spasojević se savršeno povezao sa ovim referencama, stvarajući kolekciju koja je bila istovremeno sofisticirana, ali i uzbudljiva u svom neposrednom izrazu.

Posebnu pažnju privukle su i majice sa likovima velikim ličnostima i ikoničnim figurama. Među njima su se našle majice s likovima Ive Andrića, dobitnika Nobelove nagrade za književnost, kao i sa neponovljivom Merilin Monro, čiji je zanosni šarm i umetnički uticaj bio savršen kontrast i inspiracija za Spasojevićev kreativni izraz. Ove majice nisu bile samo modni komadi, već i umetnički stejtementi, spajajući visoku modu s dubokim kulturnim i istorijskim referencama, stvarajući tako savršen balans između prošlosti i savremenosti.

Kožne jakne, sa naglašenim rajseršlusima, metalnom dugmadi i širokim ovratnicima, stvarale su snažan kontrast sa drugim, delikatnijim komadima. Takođe, majice sa printom - s motivima posvećenim popularnoj kulturi i delima najvećih slikara, bile su deo kolekcije koja je, baš kao i stil Vivijen Vestvud, pozivala na slobodu izražavanja i neobaveznost. Ove majice su savršeno balansirale između visoke mode i uličnog stila, predstavljajući pravo umetničko izražavanje u svakodnevnim komadima. Printovi su bili bistri, jasni i u fokusu, što je podsećalo na provokativnu energiju koja je vladala u svetu mode 80-ih godina prošlog veka.

Na pisti su se pojavili i modeli u sofisticiranim odelima za muškarce, koja su bila izrazito elegantna, ali i dovoljno modernistička da privuku pažnju mlađe publike. Odelima su dominirali čisti, jasni krojevi, sa naglaskom na precizno ušivene detalje, poput, ponovo, rajsferšlusa, metalnih akcenata i modernih tekstura, koji su im davali jedinstven karakter. Muška odela bila su upotpunjena sakoima sa floralnim detaljima, koji su postali zaštitni znak Spasojevićevih kreacija.

Veliko finale

Ono što je dodatno učinilo ovu reviju nezaboravnom jeste njen završni trenutak. Za finale je nastupila velika balkanska zvezda, Kaliopi, koja je na bini izvela pesmu "Rođeni/Bato", posvećenu dizajneru. Ovaj emotivni trenutak, ispunjen energijom i simbolikom, doneo je dodatnu težinu samoj manifestaciji. Kaliopi i Bata Spasojević, koji su tokom godina postali bliski prijatelji i umetnički saradnici, svojim zajedničkim nastupom na reviji stvorili su atmosferu zajedništva i proslave umetnosti u svim njenim oblicima.

Kaliopi jeste bila veliko, najvljivano iznenađenje večeri, ali čim je izašla na pistu, bilo je jasno koju će pesmu otpevati.

Revija Bata Spasojevića, povodom proslave 30 godina njegovog rada, nije bila samo prilika za gledanje novih kolekcija, već i za podsećanje na njegov doprinos modnoj industriji. Sa precizno osmišljenim komadima, besprekornom estetikom i pažljivim odabirom materijala, Spasojević je još jednom dokazao da je majstor svog zanata, sposoban da predvodi modu na Balkanu i šire. Njegova sposobnost da spaja tradiciju i savremeni duh čini ga relevantnim i danas, tri decenije nakon što je započeo svoj rad.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Video: Bata Spasojević posle 30 godina se publici predstavlja i kao slikar

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Najnovije iz rubrike Moda i lepota