Prada kupila Versače: Donatela se povukla, predaje kormilo Mjuči - šta ovo znači za modu kakvu znamo?

 
  • 0

Nakon gotovo tri decenije na čelu jedne od najprepoznatljivijih modnih kuća sveta, Donatela Versače odlučila je da se povuče sa pozicije glavne kreativne direktorke brenda "Versače". Njena era, počela nakon brutalnog ubistva brata Đanija 1997. godine, oblikovala je estetiku brenda do neslućenih visina - spoj ekstravagancije, seksepila i baroknog luksuza.

U martu ove godine, Donatela je najavila svoje povlačenje, ali je obećala da će ostati uz brend - sada kao glavna ambasadorka. Njeno nasleđe neće biti izbrisano, ali će od sada viziju brenda voditi Dario Vitale, bivši dizajnerski direktor Miu Miu.

Dogovor veka u italijanskoj modi

U pravom trenutku i na spektakularan način, modni svet dočekao je vest: "Prada" kupuje "Versače" za 1,3 milijardi dolara, uključujući i dugove. Ovim sporazumom, koji je zaključen sa kompanijom "Capri Holdings", pod čijom je upravom "Versače" bio od 2018. godine, dve italijanske modne institucije postaju deo iste modne imperije.

Dogovor je sklopljen uz znatno nižu cenu od one koju je "Capri" platio pre sedam godina - tada je brend procenjen na 2,15 milijardi dolara. No, pad profita i tržišne nestabilnosti poslednjih godina uticali su na nižu vrednost.

Zašto baš sada? Moda je promenila smer

Trenutak je sve. Dok "Versače" beleži gubitke i operativne minuse, "Prada" beleži rast - naročito zahvaljujući brendu "Miu Miu", koji je postao hit među mlađom publikom. "Prada" ne samo da se stabilno drži u uslovima globalnog usporavanja luksuzne potrošnje, već i pokazuje agresivnu ambiciju: da postane konkurent francuskim gigantima poput "LVMH" i "Keringa".

- Cilj nam je da nastavimo sa Versačeovim nasleđem, reinterpretirajući njegovu smeo i bezvremenski duh - izjavio je predsednik "Prade", Patricio Berteli.

Njegova supruga i dizajnerka Mjuča Prada, zajedno sa Bertelijem, vodi kompaniju koja je sada bogatija za još jedan legendarni brend.

Versače u Pradinim rukama - kao će to izgledati

Ovo nije samo finansijski posao - ovo je estetska fuzija dve modne filozofije. S jedne strane, prefinjena, intelektualna elegancija "Prade"; s druge, drska i raskošna teatralnost "Versačea". Dok se na prvi pogled čini da su suprotstavljeni svetovi, analitičari smatraju da bi se upravo zbog tih razlika dva brenda mogla savršeno nadopunjavati, otvarajući vrata različitim tržištima i kupcima.

Berteli ističe da će "Versače" dobiti "snažnu platformu", dok direktor "Prade" Andrea Gera naglašava da predstoji "dug put koji zahteva disciplinu i strpljenje", ali da "Versače" ima ogroman potencijal.

Šta ovo znači za modnu industriju?

Ova akvizicija šalje jasnu poruku: Italija ne namerava da posmatra sa strane dok francuski modni konglomerati vode igru. Ovo je pokušaj povratka italijanskog ponosa u modni vrh sveta, ali i simbol otpora tendenciji da domaće modne kuće prelaze u ruke stranih investitora.

"Versače", sa Meduzom kao simbolom moći i zavodljivosti, sada dobija novu snagu, novu publiku - i novu budućnost. A Donatela? I dalje ostaje lice koje čuvamo u srcu, simbol nepokolebljive vere u glamur, ženu koja je brend pretvorila u kulturni fenomen.

Italijanski renesansni povratak

Kupovina "Versačea" od strane "Prade" nije samo finansijska transakcija - to je modni manifest. To je povratak italijanskog stila na velika vrata, i najava da se u modnom svetu još uvek igra na velike uloge. Donatela se povukla, ali nasleđe "Versače" ostaje - sada u rukama onih koji ga, kako i sama kaže, "duboko razumeju".

U svetu gde moda često gubi dušu pod težinom brojeva i korporativnih ciljeva, ova priča vraća veru da estetika, hrabrost i strast još uvek imaju svoje mesto. I to - u italijanskom stilu.

Uprkos estetskim razlikama, oba brenda imaju snažno italijansko nasleđe i porodične korene. "Prada" je osnovana 1913. godine kao luksuzna radnja kožne galanterije u Milanu, a postala je globalni fenomen zahvaljujući Mjuči Pradi, unuci osnivača.

"Versače" je 1978. osnovao Đani Versače, čiji je talenat i hedonizam stvorio modnu kuću koja je u osamdesetim redefinisala šta znači "moćan izgled". Donatela Versače je nakon njegove smrti 1997. preuzela kormilo i održala brend živim u kulturološkom centru mode.

Gde se prepliću?

Milano kao centar sveta - Obe kuće su rođene i odrasle u Milanu i imaju snažan uticaj na tamošnju modnu scenu.

Porodična vizija - Iako sada rade u okviru većih korporacija, obe kuće su bile i ostale duboko lične i porodične, što se ogleda u emotivnim narativima i snažnim ličnostima na čelu.

Moć žene - Mjuča Prada i Donatela Versače su pionirke koje su postavile nove standarde za žene u modnoj industriji. Njihove vizije su različite, ali jednako snažne.

I šta sada?

Zamislite šta se dešava kada se filozofija "Prade" sretne sa vatrom "Versačea". Možda neće odmah krenuti na istu stranu piste, ali kao deo iste modne imperije, mogu da ponude nešto jedinstveno - modnu fuziju razuma i strasti.

Zapravo, ako ovo spajanje uspe, moglo bi pokazati da italijanska moda ne mora više da bira između intelekta i senzualnosti - već da može da vlada i jednom i drugom.

Ciljna publika - nema više "ili-ili"

"Prada" je do sada privlačila minimaliste, intelektualce, modne puriste, dok je "Versače" bio magnet za zvaničnike glamura, Instagram dive i one koji vole "da se vidi" da su u modi.

Zajedno? Nova publika želi i glavu i srce, i mozak i telo, i rafinman i vatru.

U suštini, ako sve ovo bude izvedeno sa pravom dozom poštovanja prema DNK oba brenda, mogli bismo da gledamo najinspirativniji modni dijalog poslednje decenije.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Video: Zašto je cena sirove kafe dostigla rekord svih vremena?

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Najnovije iz rubrike Moda i lepota