
5 mitova o parfemima u koje svi verujemo – ali nisu tačni
Parfemi su oduvek bili simbol elegancije i sofisticiranosti, ali postoji mnogo mitova i zabluda koji kruže o njima. Bilo da ste ljubitelj mirisa ili samo povremeni korisnik, sigurno ste se susreli sa nekim od ovih uverenja. Na žalost, nisu svi tačni! U ovom tekstu ćemo razbiti pet najčešćih mitova o parfemima i otkriti vam pravu istinu o tome kako da uživate u omiljenim mirisima na pravi način.
1. „Parfem se nanosi samo na kožu – nikako na odeću“
Mnogi veruju da parfem treba nanositi isključivo na kožu, jer će tako miris bolje „raditi“ u kontaktu s telesnom toplotom. S druge strane, neki tvrde da ga treba špricati samo po odeći – jer duže traje. Pa šta je zapravo istina?
Istina je da parfem možete nanositi i na kožu i na odeću, ali uz određene uslove.
Koža jeste idealna površina za parfem jer se u kontaktu s toplotom razvija pun spektar mirisnih nota. Međutim, ako imate suvu kožu – miris će brže ispariti. U tom slučaju, prskanje odeće može biti dobra taktika za postojaniji efekat.
Prskanje odeće ima svoje prednosti, naročito kada se radi o materijalima poput vune, kašmira i pamuka koji mogu „zarobiti“ miris i produžiti njegovo trajanje. Ipak, važno je znati da:
Neki parfemi mogu ostaviti mrlje, naročito oni sa tamnijim ili uljanim formulama.
Parfem ne treba nanositi direktno na svilu ili veštačke tkanine, jer može doći do hemijskih reakcija ili oštećenja.
Najbolje je parfem prsnuti izdaleka, kako bi se fino raspršio po odeći bez koncentracije na jednoj tački.

2. „Miris traje duže na suvoj koži“
Veruje se da suva koža bolja za nanošenje parfema, jer miris traje duže.
Ovo "pravilo" mnogi poštuju, ali nije tačno! U stvari, vlažna koža bolje zadržava miris. Razlog tome je što parfem sadrži alkohol koji isparava na suvoj koži, dok vlažna koža pomaže da se miris zadrži i intenzivira. Pre nego što nanesete parfem, nanesite malo hidratantne kreme ili losiona na kožu, čime ćete stvoriti idealnu podlogu za dugotrajan miris.
3. „Skuplji parfemi su uvek bolji“
Nije uvek tačno da je cena sinonim za kvalitet, barem kada je u pitanju parfem. Naravno, postoje brendovi sa dugom tradicijom i visokim standardima proizvodnje, ali to ne znači da su svi skupi parfemi superiorni. U stvari, mnogi popularni parfemi srednjeg cenovnog ranga nude izuzetnu kvalitetu i dugotrajan miris. Ponekad, manji brendovi i niche parfemi mogu ponuditi bogatije i jedinstvene mirise po pristupačnijim cenama. Cena može biti indikator prestiža, ali nije nužno odraz kvaliteta.
4. „Parfem treba da se nanosi samo na pulsne tačke“
Iako se preporučuje nanošenje parfema na pulsne tačke, to nije jedini način da uživate u njegovoj dugotrajnosti i intenzitetu. U stvari, miris možete naneti i na odeću, kosu ili čak ispod odeće (na primer, u unutrašnjosti jakne). S obzirom na to da se miris širi kroz kretanje tela, važno je i kako se ponašate i kako se krećete dok nosite parfem. Neka mesta na telu možda nisu "klasična" pulsna mesta, ali mogu takođe pomoći u distribuciji mirisa.
5. „Parfem treba da se nanosi odmah nakon tuširanja“
Iako je nanošenje parfema neposredno nakon tuširanja popularna praksa, u stvarnosti to nije idealno. Ako nanesete parfem na vlažnu kožu, miris može postati previše težak i brzo ispariti. Dajte koži da se osuši pre nego što nanesete parfem. Idealno je da nanesete parfem nakon što je koža suva i hidratizovana, čime ćete omogućiti da miris traje duže i zadrži svoju jasnoću.
(Ona.rs)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Muzej parfemskih bočica u Bezdanu
Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.