Aleksandra je pokrenula brend za koji će uskoro svi čuti: "Kada imate svoj stil, konkurencija ne postoji"

 
  • 0

U svetu mode, gde su brzina i trendovi često važniji od suštine, retke su priče koje se grade polako, promišljeno i sa jasnim ličnim pečatom. Iza takvih priča stoje ljudi koji veruju u proces, znanje i doslednost, čak i onda kada put nije nimalo lak. Jedna od njih je dizajnerka koja već pet godina gradi sopstveni modni izraz, oslanjajući se na emociju, funkcionalnost i odgovornost kao temeljne vrednosti svog rada.

Pobeda na Incubator konkursu Perwoll Fashion Week-a skrenula je širu pažnju na njen rad, ali je iza tog priznanja mnogo više od trenutnog uspeha - godine rada, odricanja i jasne vizije. U razgovoru koji sledi upoznajemo Aleksandru Stamenić, dizajnerku koja stoji iza brenda AKICAS, i otkrivamo kako izgleda put od ličnog izraza do prepoznatljivog modnog potpisa.

Nagrada kao potvrda da je put ispravan

"Za mene ova nagrada ima posebnu težinu. Nakon pet godina kontinuiranog rada, izlaganja i predstavljanja kolekcija kako u Srbiji, tako i van njenih granica, ona dolazi kao potvrda da sam na pravom putu i da ono što radim ima smisla. Verujem da se upornost i doslednost uvek isplate, čak i kada taj put zahteva određena odricanja u privatnom životu.

Posebno sam zahvalna svojoj porodici, prijateljima i mentorki Ani Trošić Trajković, koji su mi bili oslonac u trenucima preispitivanja i dilema. Ova nagrada mi daje dodatni vetar u leđa i još veću sigurnost da brend Akicas nastavim da razvijam promišljeno, odgovorno i sa jasnom vizijom."

Aleksandra Stamenić AKICAS Foto: Privatna arhiva

Filozofija brenda Akicas

Kako ističe naša sagovornica, iza svakog komada stoji lična priča i emocija. Akicas je brend koji spaja snagu, autentičnost i odgovornost, a u velikoj meri je oblikovan njenim ličnim iskustvima i porodičnim uticajima.

"Odeću ne doživljavam isključivo kao estetski izraz, već kao nešto što mora biti funkcionalno, nosivo i inkluzivno. U poslednje vreme poseban fokus stavljam na senzornu udobnost i slobodu pokreta, jer smatram da svako ima pravo da nosi ono u čemu se oseća dobro i sigurno. Suština brenda je individualnost, ali i odgovornost - kako prema osobi koja nosi odeću, tako i prema načinu na koji ona nastaje."

Trenutak kada stil postaje brend

Aleksandra nam je opisala i koji je to trenutak bio prekretnica i doveo je do toga da prepozna svoj stil i odluči da ga formalno oblikuje u brend:

"Prekretnica se desila u trenutku kada sam shvatila da ne želim da se uklapam u već postojeće okvire, već da gradim sopstveni izraz. Kroz revije, saradnje i reakcije publike postalo mi je jasno da moj rad ima prepoznatljiv potpis i da je došlo vreme da tu priču zaokružim i oblikujem u brend."

Saradnje koje ostaju u pamćenju

Njen rad nije prepoznat samo u modnom svetu, već i na muzičkoj sceni. Vrlo brzo njene komade nosile su velike zvezde u svetu muzike, što je dodatno donelo potvrdu autentičnosti brenda.

"Posebno bih izdvojila saradnju sa Sajferom i njegovom suprugom Lelom povodom njegovog nastupa na Music Week festivalu. Od samog početka prepoznali su moj rad i dali mi potpunu kreativnu slobodu, što je za svakog dizajnera izuzetno važno.

Bez lažne skromnosti, verujem da je te godine bio najbolje obučen muški izvođač. Radujem se svakom njihovom uspehu i budućim zajedničkim projektima."

Kako nastaje jedan Akicas komad

Da bismo dobro razumeli i ušli u, takoreći, um dizajnera, Aleksandra je za Ona.rs dočarala kako nastaje jedan komad njenog brenda.

"Moj kreativni proces nije strogo definisan. Inspiraciju pronalazim u emocijama, ličnim iskustvima, arhitekturi, muzici i svakodnevnim situacijama. Sve počinje idejom i skicom, a zatim kroz modelovanje, probe i rad na detaljima komad postepeno dobija svoju konačnu formu.

Veliku pažnju posvećujem izboru materijala i senzornoj udobnosti, jer verujem da savremeni dizajn mora biti promišljen, svestan i odgovoran, a ne samo vizuelno atraktivan."

Izazovi mladih dizajnera i lekcije sa puta

"Jedan od najvećih izazova za mlade dizajnere jeste konstantno ulaganje ogromne količine vremena, novca i energije, dok sistem često ne omogućava da se taj rad adekvatno vrednuje i naplati.

Na samom početku sam mnogo toga radila sama - od šivenja i modelovanja do organizacije i prezentacije. Iako je to bilo izuzetno zahtevno, omogućilo mi je da u potpunosti razumem svaki segment procesa i da danas gradim brend na održivim, odgovornim osnovama, sa jasnim fokusom na kvalitet i dugotrajnost", objašnjava Aleksandra.

Aleksandra Stamenić AKICAS Foto: Privatna arhiva

Trendovi: Pratiti ili tumačiti?

Svi mi smo marionete brze mode koja se menja pred napim očima na mrežama. I vrlo brzo jedan model pantalona, jakne ili čak kombinacija boja postane trend. Međutim, dizajneri trendove, naročito u današnjem online-svetu, posmatraju sa dozom opreza kada su u pripremama novih linija odeće.

"Trendove pratim, ali ih nikada ne pratim slepo. Više me zanima da ih interpretiram na svoj način i uklopim u identitet brenda Akicas. Verujem u dizajn koji ima bezvremensku vrednost i koji traje duže od jedne sezone", otkriva Aleksandra Stamenić.

U skladu sa ovom temom, nismo odoleli da je ne pitamo kako se Beograd "drži" kada je u pitanju moda:

"Beograd ima ogroman potencijal i vrlo autentičnu energiju. Ne mislim da treba da se poredi sa svetskim modnim prestonicama, jer poseduje sopstveni identitet. Na ulicama se sve češće vidi hrabrost, stav i lični izraz, što je za mene prava definicija stila."

Novi projekti i veliki planovi

Dizajnerka nam je otkrila da krajem godine, 21. decembra, predstaviće se revijom u Zenici u okviru Generalnog festivala mode, na poziv Selme Maličbegović i Adnana Hajrulahovića iz organizacije European Fashion Passport. Upravo zahvaljujući ranijem učešću na manifestaciji European Fashion Passport, gde je imala čast da bude jedini dizajner iz Srbije, otvorila su se nova poznanstva, saradnje i prilike, a među njima je i ova revija koja nas uskoro očekuje.

Nakon Zenice, Aleksandra dodaje da se fokus premešta na Beograd i intenzivne pripreme za nejnu reviju u okviru Belgrade Fashion Week-a, za koju verujem da će zaokružiti i simbolično obeležiti moj petogodišnji profesionalni put i dosadašnje uspehe.

AKICAS Foto: Privatna arhiva

Poruka mladim dizajnerima

"Verujem da na modnoj sceni ima mesta za sve koji iskreno veruju u svoje ideje i ne pokušavaju da kopiraju druge. Danas je inspiracija svuda oko nas i jasno je da ne možemo 'izmisliti' osnovne odevne komade, jer oni postoje vekovima.

Razliku pravi znanje - razumevanje konstrukcije, obrade i kompletnog procesa realizacije, jer upravo tu nastaje autentičnost. Kada dizajner ima doslednost u radu i lični pečat, publika to prepoznaje i povezuje nove kolekcije sa prethodnim radom. Upravo su znanja koja posedujemo ta koja nam donose sigurnost, širinu i samopouzdanje, ali i snagu da istrajemo u ovom zahtevnom i često neizvesnom poslu. Zbog toga smatram da je stručno obrazovanje od ključnog značaja za uspešno bavljenje ovim poslom.

Važno je i ne opterećivati se konkurencijom. Kada imate svoj stil, konkurencija praktično ne postoji - svako ima svoju publiku i ljude koji ga razumeju. Kao i u muzici, različiti žanrovi privlače različitu publiku.

I na kraju, kada god pomislite da treba da odustanete, tada treba još jače da pritisnete gas! Teški periodi su neizbežni, ali ljubav prema modi i stvaranju je ono što vas vodi napred", za kraj je istakla naša sagovornica, Aleksandra Stamenić - ime iza brenda Akicas.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Video: Iza kulisa revije Slobodana Bate Spasojevića posvećene mami: Moda koja govori srcem

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Najnovije iz rubrike Moda i lepota