• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 3 min.

Remi Bajder je "body positivity" heroina sa "TikToka": Zašto od jedne osobe očekujemo previše?

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 3 min.

U martu 2022. godine, kada je najavila saradnju sa "revolve", brendom sa nedostatkom "plus size" opcija i brendom koji je ona žestoko kritikovala u prošlosti, isti ti ljudi koji su joj pružili podršku i postavili je na pijedestal iznenada su se okrenuli protiv nje

  • 0
Remi Bader

Foto: Profimedia/Rob Rich / Shutterstock Editorial

Nijedan brend brze mode nije mogao da pobegne kritikama Remi Bejder, kreatorke sadržaja na "TikTok" platformi. Ona je svoj sadržaj bazirala na poručivanju komada različitih brendova i realističnog prikaza XL - 3XL veličina komada koje je kupila, a koji su ponekad sve samo ne naznačeno.

Ona je ovo radila iz zabave i nije imala pojma da će baš ovaj format postati njen potpis, a kamoli da će je dovesti do statusa slavne onlajn ličnosti, zajedno sa milionima pratilaca na društvenim mrežama, brojnim saradnjama i naslovima.

- Ono što vidimo na društvenim mrežama nije uvek tačno. Nema šanse da sve u tom paketu izgleda neverovatno… Ne pokazujemo svima celu priču - rekla je Bejder za "Allure" o motivaciji koja stoji iza stotina video-snimaka koje je objavila.

Bejder razume da to nije originalan koncept, ali da je to onaj sa kojim se ljudi koji imaju iste probleme pri kupovini mogu identifikovati. Ovo je i dobar način skretanja pažnje brendovima da ne mogu da se reklamiraju kao "body positivity" ukoliko nemaju veličine koje premašuju XXL.

- Oni ili ne znaju kako da stvore ove veće veličine ili ih nije briga i ne ulažu trud u to - izjavila je Bejder u jednom od videa.

Kako je postala ambasador poznatih brendova

Primarna stvar koju je htela da postigne kada je sve ovo počela, dodaje, bila je jednostavno da se malo podsmeva apsurdu.

- Trebalo bi da smo u mogućnosti da nosimo ovu odeću. Zašto je to tako teško?

Zbog toga je odmah proglašena za lice internet zajednice "velikih dimenzija". Nedugo nakon što su njeni videi počeli da budu primećeni, priče o Remi su preplavile svetski poznate medije. Ona je na kraju uspostavila saradnju sa "Victoria's Secret", kao njihov ambasador i "konsultant za velike veličine" sa zadatkom da isproba i pruži povratne informacije o novim artiklima.

Ali u martu 2022. godine, kada je najavila saradnju sa "Revolve", brendom sa nedostatkom "plus size" opcija i brendom koji je ona žestoko kritikovala u prošlosti, isti ti ljudi koji su joj pružili podršku i postavili je na pijedestal iznenada su se okrenuli protiv nje.

Kao što je WWD izvestio u vreme objave, njihova zajednička kolekcija je prvobitno bila namenjena za veličine u rasponu od XXS do XXXL, što, iako je napredak i dalje isključuje više nego značajan broj ljudi.

Oštre kritike javnosti koja je od nje očekivala nemoguće

"Revolve" i Bejder su na kraju proširili asortiman kako bi uključili veličinu 4XL na vreme da bi prvi deo kolekcije bio lansiran u avgustu, a da bi drugi deo kolekcije izašao 8. septembra. Međutim, zbog cele situacije neki od njenih obožavatelja i "plus size" zajednica dovode u pitanje njen autoritet kako u aktivizmu, tako i u inkluzivnosti zbog činjenice da je ona i sama pripadnica "manjih veličina", odnosno pripada privilegovanijem opsegu veličina.

- Dobila sam reakciju "plus size" zajednice na društvenim mrežama: "Nisi dovoljno velika da budeš ona koja se suprotstavlja ovim brendovima i da radiš sve ovo" - priseća se ona.

Ona kaže da uzima ono što je naučila iz negativnih reakcija i primenjuje to na svoj rad.

- Jedna stvar koju sam naučila od "plus size" zajednice je da samo zato što mi odgovara ne znači da je inkluzivno. Ove modne kompanije možda proširuju veličine, ali "inkluzivno" je mnogo više od toga". Za mene, inkluzivnost znači da se neko oseća kao da je već deo zajednice bez oklevanja. Na primer, znam da neke siluete u mojoj "Revolve" kolekciji pokazuju malo više kože, ali se trudim da dodam stvari, tako da bilo koja osoba može da nosi te komade na osnovu sopstvene udobnosti - objasnila je kako sada vidi inkluzivnost.

Malo je verovatno da će se brendovi odlučiti da prošire svoju ponudu veličina samo zato što Bejder zagovara inkluzivnost, ali sve dok ljudi prihvataju sebe gledajući Bejder kako samouvereno nosi sve što želi da nosi, njen zadatak je ispunjen i ne možemo očekivati od jedne osobe da pokrene revoluciju i izvojeva bitku.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Najnovije iz rubrike Moda i lepota