
Mel Gibson i Oksana Grigorjeva: Šokantna istina o batinama, pretećim snimcima i milionskoj borbi za ćerku
Nekadašnji miljenik Holivuda i oskarovac, Mel Gibson, u javnosti je decenijama gradio sliku pobožnog porodičnog čoveka, reditelja sa vizijom i glumca sa integritetom. A onda je stigla Oksana Grigorjeva.
Veza koja je započela kao umetnička saradnja ubrzo je prerasla u ljubavnu priču, a zatim i u jednu od najprljavijih pravnih bitaka u istoriji američke zabavne industrije. Batine, audio-snimci, optužbe za iznudu, borba za starateljstvo i milioni dolara u igri - sve se to odvijalo pred očima javnosti, ali mnogo toga ostalo je skriveno između redova.
Od ljubavi do nasilja - početak drame
Mel Gibson, slavni holivudski glumac i reditelj, i Oksana Grigorjeva, ruska pijanistkinja i kantautorka, započeli su vezu 2007. godine. Ubrzo su dobili ćerku Luciju. Međutim, njihova veza nije dugo trajala - raskidaju 2010. godine, a tada počinje pravna, medijska i lična agonija koja je trajala godinama.
U junu 2010. godine, Oksana je podnela zahtev za zabranu prilaska, navodeći da ju je Mel više puta fizički zlostavljao. Javnost je ubrzo potresla serija šokantnih audio-snimaka, na kojima se čuje Gibson kako joj preti i koristi uvredljiv, rasistički i mizogini govor. Mediji su prenosili da ju je, između ostalog, udario u lice dok je držala njihovo dete u naručju.

Optužbe, kontratužbe i pravni haos
Gibson je tvrdio da ga Oksana ucenjuje snimcima i da pokušava da iznudi novac. Policija je, umesto da se fokusira na nasilje, pokrenula paralelnu istragu protiv Oksane zbog moguće iznude. Njeno ponašanje su pokušali da prikažu kao manipulaciju, dok su dokazi o nasilju bili skrajnuti.
U tom trenutku na scenu stupa advokat Danijel Horovic, koji preuzima Oksanin slučaj i uspeva da preokrene tok istrage. Zahvaljujući njemu, tužilaštvo odbacuje optužbe za iznudu protiv Grigorjeve, a fokus se vraća na nasilje koje je Mel počinio.
Priznanje bez priznanja: Gibsonova "no contest" krivica
Marta 2011. godine, Mel Gibson je priznao krivicu bez priznanja ("no contest") za fizički napad - pravni trik kojim se izbegava suđenje, a istovremeno prihvata osuda. Dobio je uslovnu kaznu od tri godine, obavezu da godinu dana pohađa savetovanja za kontrolu besa i nasilje u porodici, kao i 16 sati društveno korisnog rada. Nije otišao u zatvor.
Potom, 2014. godine, po isteku probacije, Gibsonu je sudska presuda formalno izbrisana iz evidencije zahvaljujući kalifornijskom zakonu o "čistoj prošlosti", što znači da može da tvrdi da nije osuđivan, iako je, faktički, priznao krivicu i odslužio kaznu.
Milioni, muzička prava i povlačenje iz javnosti
U paralelnoj parnici, Oksana je tražila finansijsku nadoknadu i starateljstvo nad ćerkom. Prvi pokušaj nagodbe 2010. godine vredan 15 miliona dolara je propao, jer je, kako je kasnije utvrđeno, ugovor bio štetan po nju: veliki deo novca bi otišao na poreze, dok bi Gibson dobio muzička prava na njene pesme.
Tek kada je Horovic preuzeo njen slučaj, dogovor je revidiran. Konačna nagodba iz 2011. godine garantovala je Oksani 750.000 dolara isplaćenih u tri rate, kuću u kojoj će živeti sa detetom do Lucijinog punoletstva, kao i potpuna autorska prava na njenu muziku, uključujući album "Beautiful Heartache".
Međutim, kada je 2013. prekršila klauzulu o poverljivosti pojavivši se u emisiji Hauarda Sterna, sud joj je oduzeo polovinu nagodbe - 375.000 dolara.

Policija na strani zvezde: Oksanini snimci i lična imovina
Tokom 2010. godine, Oksana Grigorjeva je krišom snimala telefonske razgovore sa Melom Gibsonom. Na tim snimcima čuje se kako Gibson viče, psuje, vređa je rasističkim i mizoginim izrazima, preti joj, i na jednom mestu govori da će je "zakopati u bašti". Na nekim snimcima pominje se i fizičko nasilje koje je prethodno počinio.
Tokom snimaka koje je Oksana Grigorjeva tajno pravila, Mel Gibson joj je upućivao strašne i uvredljive reči koje oslikavaju njegovo nasilno i agresivno ponašanje:
"Izgledaš kao svinja u gnevu, i ako te neko siluje, biće to tvoja krivica."
"Zakopaću te u bašti."
"Trebao bi da dobiješ batine za ono što si uradila."
"Ako nastaviš tako, završit ćeš na mestu gde niko neće moći da te nađe."
Takođe se čuje kako joj govori da će je "spaliti", i da će je "staviti na kavez i izložiti svetu".
Oksana je kasnije objasnila da je te razgovore snimala iz straha za sopstvenu bezbednost, jer je, kako tvrdi, Mel bio nepredvidiv, nasilan i sklon ispadima, čak i pred njihovom bebom.
Zanimljivo je da ti snimci nisu bili formalna osnova za krivičnu osudu. Mel Gibson je priznao krivicu (tačnije, potpisao sporazum "no contest") za fizički napad, ali sud ih nije koristio kao glavni dokaz. Ipak, ti snimci su bili ključni za javni pritisak - mediji su ih objavljivali, a javnost je reagovala burno; korišćeni su u građanskoj parnici o starateljstvu i alimentaciji i doprineli su stvaranju slike o Gibsonovom ponašanju i "stanju uma", što je uticalo na sudsku odluku.
Šta je Mel tvrdio o tim snimcima?
Gibson i njegov pravni tim su tvrdili da su snimci nezakonito pribavljeni i da su montirani. Tvrdili su i da je Oksana pokušala da ih iskoristi za iznudu, da je navodno tražila novac u zamenu za ćutanje. Međutim, tužilaštvo je odbacilo te optužbe i zaključilo da nema osnova da se protiv nje podigne optužnica za ucenu. jedne policijske racije, šerifova kancelarija je zaplenila njen računar, telefonske uređaje i lične fotografije. Advokat Horovic je tvrdio da je to bilo nepotrebno i neprimereno, i podneo je zahtev za povraćaj imovine („Franks Motion“). On je optužio policiju da se ponaša kao Melova privatna zaštitarska firma, a ne kao neutralna institucija.
U suštini, ti snimci su bili njeno oružje istine, koje pravni sistem možda nije hteo da prizna zvanično, ali koje je u medijskom i moralnom smislu promenilo sve. Zahvaljujući njima, svet je čuo ko je zaista Mel Gibson kada se isključe kamere.

Gibson i oružje: Prava vraćena, a prošlost očišćena?
U međuvremenu, Gibson je uspeo da povrati i pravo na nošenje oružja, uprkos osudi za nasilje. Njegov pravni tim pozvao se na činjenicu da je kaznu izdržao, da nije više opasnost po javnost, i da mu zakon dozvoljava rehabilitaciju.
U američkom pravnom sistemu, posebno u Kaliforniji, zakoni o "čistoj prošlosti" omogućavaju da se osuđeni za prekršaje kasnije pravno tretiraju kao da nikada nisu osuđeni - uz određena ograničenja, naravno. Ova praksa je i dalje predmet brojnih rasprava, naročito kada je reč o delima nasilja u porodici.
Kraj pravne drame i javno ćutanje
Oksana Grigorjeva je, po završetku procesa, uglavnom nestala iz javnosti, posvetivši se muzici i ćerki. I dalje povremeno objavljuje pesme i nastupe na mrežama.
Mel Gibson se vratio filmskoj industriji, nastavio da režira i glumi, iako mnogi i danas osporavaju njegov "povratak u milost". Njegova reputacija je ozbiljno narušena, ne samo zbog ovog slučaja, već i zbog ranijih incidenata, poput antisemitskog ispada 2006. tokom hapšenja zbog vožnje u pijanom stanju, ili svedočenja Vinone Rajder da je izgovarao homofobične i antisemitske uvrede.
Priča o Melu Gibsonu i Oksani Grigorjevoj nije samo sudski proces ni još jedna tabloidna drama. Ona je duboka lekcija o tome kako čak i najveće holivudske zvezde mogu izgubiti kontrolu i dostojanstvo kada izađe na videlo njihova najmračnija strana.
Mel Gibson je, posle priznanja krivice za nasilje, uspeo da formalno "obriše" osuđujuću presudu iz svoje evidencije, koristeći zakone o "čistoj prošlosti" koji važe u Kaliforniji. Takođe, vratio je pravo na nošenje oružja, što je mnoge iznenadilo i izazvalo debatu o pravednosti pravnog sistema prema nasilnicima u porodici.
Nakon skandala, Mel se povukao sa scene na kratko vreme, trudeći se da spasi karijeru. Godinama je radio na rehabilitaciji svog javnog imidža, glumeći u manje kontroverznim projektima, ali i režirajući filmove koji su dobili značajne nagrade. Ipak, mrlja nasilja i rasističkih ispada ostaje neizbrisiva za mnoge.
Sa druge strane, Oksana Grigorjeva se povukla u tišinu, fokusirajući se na majčinstvo i muzičku karijeru, dok je pravno uspela da obezbedi sigurnost i finansijsku stabilnost za sebe i ćerku.
Ova priča i danas je opomena da ni slava ni novac ne smeju biti štit za nasilje i da je pravo pravde moguće, makar sa zakašnjenjem, ali samo uz odlučnost i podršku pravnih boraca.
(Ona.rs)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Tea Tairović, Barbara Bobak i Sanja Vučić zamešale kao nikad! Gore mreže, a povod nikad bolji
Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.