Srpska influenserka otkrila da ima rak, pa navela 150 žena da se pregledaju: "Ništa ne može da me pobedi"
Danijela Stanković ili Daja, @dayasbeautycorner je popularna influenserka poznata po svojim sadržajima vezanim za lepotu, šminku i životni stil i korisne preporuke. Njena platforma obuhvata recenzije različitih mejkap i kozmetičkih proizvoda, tutorijale, savete o nezi kože i preporuke za proizvode koje koristi u svom domaćinstvu. Daja često deli svoja lična iskustva, što joj je i pomoglo da izgradi autentičan odnos sa publikom. Daja je neko koga je publika zavolala zbog davanja prostora pristupačnim proizvodima, pre svega. Takođe koristi svoju platformu za podizanje svesti o važnim temama, kao što su samopouznanje i briga o sebi. Njene interakcije s pratiocima često su pozitivne, a ona se trudi da inspiriše i motiviše svoje gledaoce da se osećaju dobro u svojoj koži.
Od marta 2023. je prisutna na "TikToku", gde je izgradila svoju mrežu i sigurno je mnogima sinonim za "preporuke za dinar i po", kako i sama kaže. Sve je zapravo počelo tako što je htela da ovu platformu iskoristi kao reklamu za svoj i suprugov salon, a zbog samo jednog videa otišla je viralno, te je svaki naredni doživljavao još veći uspeh.
Osim što radila marketing svom salonu, uspela je da se izgradi kao lajfstajl influenser, što joj je znatno pomoglo kada su, nažalost, ovog leta, usled poplava, zamalo izgubili sve što su stvorili od nule.
- Ja sam zapravo samo želela da delim savete, jer sam ja shvatila jednu stvar, a zaista mi nije trebalo mnogo vremena, a to jeste da ljudi generalno na mrežama vole da vide šta je njima korisno, šta će njima pomoći, da li je to čišćenje, da li je to šminka, da li je kozmetika, apsolutno bilo šta, samo da oni imaju neki koristan savet od toga i onda sam samo nastavila to da snimam i dalje krenula da istražujem. Onda sam jedan period imala potrebu da istražem gde su popusti u određenim radnjama, zato što se to zaista ne reklamira dovoljno. Onda sam istraživala, putovala, nije mi bio problem čak da odem i u drugi grad, niti bilo bilo šta drugo, samo eto da bih mogla da otkrijem i da kažem da u svakom gradu ima nešto za nekoga što povoljno, što kvalitetno - rekla nam je Daja o svojim počecima.
Za sebe kaže da je identična, kako na društvenim mrežama, tako i privatno. Ono što predstavlja na društvenim mrežama, to zaista primenjuje i u privatnom svom životu, u salonu, među prijateljima, među porodicom...
Svi vole da prođu jeftinije
- I nikada nisam želela, mislim da budemo iskreni, naš narod nema novca za neku ekskluzivu. Čak i kad ima, svi vole da prođu jeftinije, zar ne? Ja prva. Što to ne bih podelila? Iako je nekim ljudima zaista u početku tog mog snimanja možda i bilo bezveze da podele da su kupili omekšivač u određenoj radnji, a nisu otišli u određenu kuću hemije gde je razlika i više nego od 50%. Mislim, ja ću uvek otići pre tamo gde je jeftinije i kupiti nije mi zaista problem.
Daja, kao lajfstajl influenserka je u kratkom vremenskom periodu uspevala da se viralno probije na društvenim mrežama zahvaljujući kombinaciji autentičnosti, kreativnosti i sposobnosti da poveže sa svojom publikom. Ova iskrenost pomogla joj je da održi poverenje i privuče pratioce koji se mogu poistovetiti sa njenim iskustvima. Umesto da se fokusira samo na komercijalne saradnje, ona je radije birala brendove koji se poklapaju sa njenim vrednostima, što je dodatno osnažilo njenu autentičnost.
- Pregledi su nešto što mene zaista poguralo, slobodno mogu da kažem, u nebesa. Ali zaista, ja sam jako, jako, jako rapidno porasla. Meni se čak i desilo da od jednog videa na "Instagramu" dobijem 10.000 pratilaca. I to smatram da skoro niko ne može za tako mali period da uradi. Ali opet, kažem, to su prosto ljudi koji su prepoznali to što ja delim sa njima i da se to njima dopada i to mi je najbitnije i to ne bih zamenila nikada ni za šta na svetu.
Kod mnogih svojih kolega, pak, primećuje upravo suprotno.
- Primećujem i kod influensera da urade na dogradnju, čisto malo da proguste kosu, pa kažu kako je njima određeni šampun određenog brenda progustio kosu, što je nemoguće. Ja dosta prozivki dobijem recimo na račun svoje kose. Ali ja sam svesna problema koje imam, prosto moja kosa je takva. Ja ne mogu da reklamiram nešto što meni ne pomaže, ako ne vidim rezultat, ali uvek mogu da kažem šta je za taj moj problematični tip kose pomoglo dosta. I mislim da ljudi to prepoznaju. Uvek ima onih kojima se to ne dopada, što opet pozdravljam.
Ipak, ima i onih kojima se njen sadržaj ne dopada, te je nazivaju "svaštarom". Ali, naša sagovornica kaže da joj se dopada što je tako i da ima velike planove, čak i da sadržaj unapredi tako da se poveže i sa muškim delom publike.
Ali, Dajin influens dobio je svoj puni smisao kada je rešila da sa publikom podeli svoju najintimniju priču.
- Dok ste vi mene ovde vređali svakodnevno i obasipali ružnim komentarima, ja sam se mesecima borila sa demonima u sebi. Danas i svima vama koji ste mi to pisali, želim da pomognem tako što ću vam reći - zakažite danas svoj pregled kod ginekologa - glasio je opis jednog Dajinog videa, koji sada predstavlja početak jednog novog gledanja na život i posao.
Svoju dijagnozu raka je podelila sa publikom
Hrabra, rešena i vođena iskustvom iz svoje porodice, zbog kojeg je daleko lakše podnela saznanje o dijagnozi kancera, podelila je sa svojom publikom svoju zdravstvenu situaciju.
- Mogu slobodno da kažem da preživljavam njenu istoriju, a ta istorija je relativno sveža. Znači njoj se to jako skoro desilo. I to je nešto što je mene zapravo i nateralo da ja odem i da malo više preispitam sebe i svoje zdravlje. Svako od nas sigurno pomisli, bar jednom u životu, "ma nema šanse to meni da se desi", a onda sledi šamar realnosti. I onda kada sam shvatila reči doktora koji je ustanovio to što je ustanovio, kada je on meni rekao: "Samo da znaš, dobila si šansu koju neko ne dobije, a to jeste da se izlečiš i da nastaviš život najnormalnije jer si došla na vreme", onda sam shvatila da ja treba da ostavim svu tu svoju tugu i bol i sve što ja osećam u tom datom momentu sa strane i da pomognem nekome kao što je meni moja snajka pomogla. Samo time što je ona podelila to, ništa više - ispričala nam je Daja razlog zbog kog se odlučila da za njenu situaciju sazna toliko ljudi, prvenstveno žena.
I ti videi, pogotovu onaj koji nam pokazuje kako je u istom danu saznala svoju dijagnozu, a potom otišla na događaj uveče, doprli su do pola miliona ljudi.
- Ja sam samo kada sam sela u auto, zaplakala, pustila dve suze i rekla sam da mene ništa na ovom svetu ne može da poremeti i ništa ne može da me pobedi.
Komentari su se nizali, ljudi su donosili svoje zaključke, pojedini su joj pružali podršku, a pojedini su i u njenom višem cilju videli nešto pogrešno.
Ipak, čini se da su svi zanemarili razgovor o važnoj stvari koju je i Daja tek sada osvestila.
Intimna ispovest dirnula je i probudila više od 150 žena
Mlade žene često ne idu redovno kod ginekologa iz nekoliko razloga. Prvo, može postojati nedostatak svesti o važnosti redovnih pregleda. Mnogi mladi ljudi smatraju da su zdravi i ne prepoznaju ranu preventivu kao bitnu. Drugo, strah ili nelagodnost oko ginekoloških pregleda može ih odvratiti od posete lekaru. Takođe, uticaj društvenih normi i stigme oko seksualnog zdravlja može otežati otvorenu diskusiju o ovim temama. Neki se osećaju nelagodno govoreći o svojim problemima ili pitanjima, što može dovesti do izbegavanja pregleda.
Finansijski faktori i pristup zdravstvenim uslugama takođe igraju ulogu; mnoge mlade žene možda nemaju dovoljno informacija o dostupnim uslugama ili se boje troškova. S obzirom na sve ovo, važno je raditi na povećanju svesti o značaju redovnih ginekoloških pregleda kroz obrazovanje, podršku i osnaživanje mladih žena da se brinu o svom zdravlju.
Kako?
Pa, izgleda da korišćenje svoje popularne platforme da se na ovakav način dopre do što više mladih žena jeste bio pravi potez, s obzirom na to da je, kako Daja tvrdi, posle njenog videa pregled kod ginekologa zakazalo preko 150 žena.
- Primećujem izgovore, nebrigu o sebi i odlaganje za sutra, a to sutra nikada ne dođe. Kada sam bila dosta mlađa i sama sam isto razmišljala - šta bih ja išla sada, ima vremena, ne osećam nikakve simptome, ništa me ne muči, ja mislim da sam zdrava, a zapravo je realnost mnogo drugačija. Ovo je neka diagnoza koju imam već duže vreme, tačnije, sve se to nešto nakupljalo, a nikada nije bilo otkriveno. Zapravo, ja da sam samo još i ranije otišla, možda bih saznala, da li imam možda neku infekciju, da li imam neki problem zapravo koji mene tišti, pa je to dovelo do svega ovoga, jer ne može rak da se dobije preko noći. To je dijagnoza koja je zaista jako ozbiljna, ali opet kažem, ja sam imala tu sreću što je to tek krenulo da se dešava i bukvalno sam došla u momentu kada je to krenulo da se razvija, da se odvija u neželjenom smeru. Ali ja sam takođe bila osoba koja je redovno odlazila na ginekološke preglede, nisam čekala da se nešto desi, ali tek kada sam sazrela, posle svoje 25 godine sam išla redovno, ovako sam i ja bila malo neodgovorna prema tome - ne odem na šest meseci, nego odem na godinu dana, pa na godinu i po, pa sačekam nešto, pa svaki put je nešto bilo da se ispreči i to se danas dešava devojkama jako često.
"Sve gledam mnogo lepše i sve mnogo više volim", opisuje nam sagovornica svoj život nakon dobijanja dijagnoze. Kaže da se promenilo to što je ranije sve shvatala kao nešto sigurno, misleći da ima dovoljno vremena. Sada, kada pogleda unazad, mnogo više ceni ljude oko sebe. Češće im pokazuje koliko ih voli, jer je samo jednom pomislila na to šta bi se desilo da je sutra ne bude. Kako bi izgledao život njenih najbližih? Kako kaže, kada je shvatila da ništa nije izvesno i da niko ne zna koliko će živeti, apsolutno sve se promenilo.
(Ona.rs)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Jovanka je već 11 godina vulkanizerka: “Ruke se operu, obraz nikad”
Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.