
I tek tako smo ponovo videli Mirandu golu, i tek tako su uništili "običnu" ženu na ekranu
U najnovijoj epizodi treće sezone serije And Just Like That, nastavka kultnog Sex and the City, gledaoci su ostali zatečeni – i ne nužno na dobar način. Miranda, lik koji tumači Sintija Nikson, potpuno naga (osim čarapa), usred noći luta kroz kuću Keri Bredšo, što je naravno izazvalo lavinu komentara: od šoka, preko gađenja, do feminističkih analiza.
Ali jedno je sigurno: ova serija i dalje zna kako da podigne prašinu.
Scena u kojoj se Miranda, posle incidenta sa golim komšijom koji vitla sekirom, seli kod Keri, mogla je da bude simpatičan omaž starim vremenima. Međutim, ono što smo dobili jeste neugodna doza vizuelnog "šoka": žena u 50-im godinama, potpuno naga, ulazi u kadar kao da to nije ništa neobično.
I to je u redu. Jer Sex and the City, kao i njegov nastavak, oduvek je bio ogledalo – ponekad iskrivljeno, ponekad brutalno iskreno – onoga što znači biti žena u savremenom svetu. Ipak, pitanje koje se ovde nameće nije da li je žensko telo lepo (jeste) ni da li žena u pedesetim ima pravo da bude naga na televiziji (apsolutno da), već – zašto nam se ova scena nije dopala? Zašto nas je iritirala? Zašto deluje da se iza gole kože zapravo skriva jedna duboka degradacija lika?
Miranda – nekad uzor, danas karikatura?

Bila je oličenje inteligentne, promišljene, često rigidne, ali autentične žene koja zna šta hoće i koja ne podnosi gluposti. Danas? Ona je žena koja hoda gola po tuđoj kući, jede tuđ doručak i pritom ne pokazuje ni trunku samosvesti. Ta ista Miranda, koju smo voleli jer je govorila stvari koje mnoge žene nisu smele ni da pomisle, sada deluje kao loše napisan sporedni lik u sopstvenoj priči.
Između nagog tela i golog nerazumevanja šta ovaj lik više predstavlja, izgubila se ona snažna Miranda. Njen lik danas izaziva bes kod gledalaca, čak i gađenje – i to ne zbog golog tela, već zbog nedostatka dostojanstva i doslednosti.

Komentari gledalaca: „Miranda je najgori lik u seriji“
Twitter (ili X) eksplodirao je:
"GOSPOĐO????? GDE VAM JE ODEĆA", napisala je xomakiyah.
“Miranda je toliko bezobzirna i odvratna. Hoda gola po kući? Jede Keriin doručak? Ona je najgori lik ove serije od početka", dodao je jspagano.
"Ovo je komično, ali nimalo smešno", napisao je mzcaramelbunni .
I da, ovo je samo mali deo komentara koji su vrlo nedvosmisleno izrazili da im smeta činjenica da je Miranda ponovo gola. Ponovo prikazana kao sebična i pomalo nekulturna.
Keri – nekada cigareta i kolumna, danas zrela i staložena
S druge strane, imamo Keri Bredšo, koja sada živi u velikoj kući, sa mačkom (imenom Shoe), doručkuje jogurt i bananu umesto cigarete i espresa, i kao da je konačno odrasla. Njen rast je prikazan gotovo sterilno, kao da se žena mora potpuno "očistiti" da bismo je smatrali uspešnom. Glorifikovana je njena smirenost, minimalizam, elegancija – sve ono što nam se nameće kao "idealna verzija žene u pedesetim".
Ali ako je Keri ideal, šta je onda Miranda? Upozorenje?
Jesmo li opet u zamci: “ili-ili” umesto “i-i”?
Serija nam, svesno ili ne, servira dve krajnosti. Keri koja ima sve pod kontrolom. I Mirandu koja nema ništa. Keri koja može da priušti luksuzni stan, skupu odeću i na desetine Manolo Blank sandala - od udaje. Mirandu koja uprkos studijama, karijeri koju je godinama gradila, danas malo šta ima. Keri koja vidi golu ženu u svom hodniku – i ne zna da li da se nasmeje ili da plače. Mirandu koja ne preza od toga da spava naga i ista takva šeta po tuđoj kući.
Ako je poruka da su obe strane okej – žena koja je “na visini zadatka” i žena koja luta gola kroz život – zašto onda publika tako snažno odbacuje Mirandu? Zašto ju je serija učinila nepodnošljivom čak i onima koji su je nekada obožavali? Zašto, na primer, nismo videli Keri golu? Jer na kraju krajeva, nije problem u golotinji – problem je u tome što se kroz taj čin ne šalje poruka oslobađanja, već haosa, nemara i, na kraju, poniženja.
Žensko telo je lepo u svim godinama, u svim oblicima i u svim pokretima. I nema ničeg lošeg u tome da Miranda šeta gola. Ali ima nečeg tužnog u tome kako je taj čin iskorišćen – ne kao proslava slobode, već kao pojeftinjenje karaktera.
Umesto da gledamo dve žene koje različito žive svoju zrelost i međusobno se poštuju, dobijamo narativ u kojem jedna raste, a druga se raspada – pred našim očima. I to je ono što boli.
Ne treba nama idealna žena. Treba nam Miranda koje je dobra sa svim lošim stranama, treba nam Keri koja ima mane i pored celog vanila stila.
Treba nam ono što je nekada Seks i grad pokazivao - sirovu ženu, s svim kvalitetima i manama.
Jer tada nam je dokazivao da prava sloboda nije da budeš go – već da ti niko ne ospori dostojanstvo, da ne upire prstom u tebe, da možeš da biraš svoj život. Da su kontrasti u redu. Da ne moraš biti lažna puritanka da bi bila uspešna, prihvaćena i srećna. Da život koji te ispunjava ne mora biti po društvenim normama, ali te to i dalje ne degradira.
Zato, vratite nam Mirandu dostojanstvenu i jaku. Jer ona je i dalje ono lice realnosti koje smo želeli da vidimo kako je uspelo. Kako obična žena, bez Zverke ili milionskog nasleđa ipak može da uspe. Kako može da ima karijeru i život. Kako je uspela da oslobodi sebe i prepusti se ljubavi.
Vratite nam nadu u "običnu" ženu.
(Ona.rs)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: anketa prevara
Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.