
Svi gledamo i ne možemo da prestanemo? Fenomen snimka koncerta koji je srušio jedan brak i SVE NAS RAZOTKRIO
Nije prvi put da neko prevari. Nije prvi put da kamera uhvati pogrešan zagrljaj. Nije ni prvi put da neko izgubi sve zbog jedne pogrešne večeri. Ali ono što jeste novo - ili barem sve intenzivnije - jeste način na koji se svi mi tome radujemo. Masovno. Globalno. I viralno.
Snimak direktora AI firme Endi Bajrona, direktor kompanije „Astronomer“, i njegove koleginice Kristin Kebot, direktorka ljudskih resursa u istoj firmi, sa Coldplay koncerta – dvoje ljudi koji očigledno nisu u braku jedno s drugim – obleteo je svet. Ne zbog onoga što su radili, već zbog načina na koji su uhvaćeni. Zatečeni, posramljeni, razotkriveni. U realnom vremenu, na velikom ekranu, pred hiljadama ljudi. I – pred čitavim TikTok univerzumom.
Uživanje u tuđem padu
Nešto u nama uživa kad moćni i bogati naprave budalu od sebe. Kad neko ko ima moć, novac, poziciju – padne. Ili barem posrne. Možda zato što osećamo da je balans vraćen. Da se svet, na trenutak, izjednačio.
Nije stvar samo u preljubi. Ljudi varaju svakog dana. I ne samo oni bogati. Ali kad to uradi neko ko vozi luksuzni auto, vodi AI kompaniju, ima akcije vredne milione i PR tim koji mu šapuće na uvo – e to je slatko. To je satisfakcija. To je ono kad obični ljudi, iz svojih kuhinja i tramvaja, kažu: „Aha. Nisi ti ništa pametniji od nas.“
Nema više privatnog srama - sad se blamiraš globalno
Zanimljivo je i to koliko je sram postao javan. Nema više trenutaka u četiri zida. Sad se postidiš pred celim svetom, i to dok ti Kris Martin iz benda Coldplay komentariše zagrljaj sa bine. Realnost i fikcija su se toliko pomešale da više ni ne znamo gde se završava koncert, a gde počinje život.
U tom smislu, internet nije samo prenosilac vesti. On je sudnica. Arena. I ogledalo. Ljudi ne prate ovu priču jer ih zanima AI industrija. Prate je jer su gladni iskrenih reakcija. A još više – jer žele da vide pukotinu u nečijem „savršenom“ životu.
Bogati, moćni, ali - i dalje ljudi
Možda je najveća istina u svemu ovome to što nas podseća da nijedna količina novca ne garantuje zrelost. Da nijedna pozicija ne znači da znaš da se nosiš sa sobom. Da čak i CEO jedne AI firme može da izgubi kompas zbog pogleda koleginice ili trenutka slabosti na koncertu.
I da nijedno PR saopštenje – ma koliko pažljivo sročeno – ne može da neutrališe ono što je već stiglo do 50 miliona ljudi.
Na kraju: šta nas zapravo boli?
Možda nas ova priča zabavlja jer više nije važno ko je u pravu, a ko nije. Važno je samo da je vidljivo. Da je neko uhvaćen. Da je maska pala. I da makar na trenutak svi možemo da odahnemo: nismo mi ti koji su ovog puta uhvaćeni kako prave glupost.
Ali sledeći put – ko zna? Život nije fer.
(Ona.rs)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Pitali smo parove da li smeju da razmene telefone i čitaju proruke, pred našim kamerama
Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.