Porodica kojoj su putovanja strast: Sa decom su za poslednjih sedam godina posetili 27 zemalja

„Deca pamte mnoge događaje sa putovanja, upoznaju nove zemlje i različite kulture i smatram da je to jedno bogatstvo koje će im značiti kasnije u životu“

Suzana, Fit mama Foto: Privatna arhiva

Dok neki roditelji ne vole da putuju sa decom i sa nostalgijom se sećaju romantičnih pitovanja udvoje, bračni par Bursać-Radulović sa decom je samo nastavio da niže broj tačaka na planeti koje je posetio. Putovanja su njihova velika ljubav i srećni su što su tu ljubav preneli i na svoju decu – Marka (7), Anu (4,5) i Lenu (5 meseci).

Instagram profil Suzane Bursać prepun je fotografija sa najrazličitijih putovanja. Najlakše je, kaže, putovati sa malom bebom. Kako izgleda porodična avantura, samo za Ona.rs govorila je čuvena Fit mama.

– Mnogo smo putovali pre nego što smo se ostvarili u ulozi roditelja. Kada smo dobili sina, 2015. godine, znali smo da ćemo nastaviti sa putovanjima i upoznavanjem novih zemalja. Prvo putovanje desilo se kada je Marko imao pet meseci i tada smo se kolima uputili do Atine. Plan je bio da naš prvi zajednički letnji odmor bude jedna mala avantura. S obzirom na to da od Atine od Beograda ima više od 1000 kilometara, put smo podelili na tri dela. Ovo nam je bilo prvo duže putovanje sa bebom tako da smo se naoružali strpljenjem, opremili smo se za dobru zabavu u autu, pravili smo mnogo kraćih pauza kako bi beba lakše podnela tako dug put. Na ovom putovanju shvatili smo da smo spremni za nove avanture tako da smo već dva meseca nakon Grćke išli u Španiju, a odmah nakon toga i na Kipar – priča Suzana Bursać.

Deca, kaže, pamte mnoge događaje sa putovanja, upoznaju nove zemlje i različite kulture i smatra da je to jedno bogatstvo koje će im značiti kasnije u životu.

– Već sada Marko sa sedam godina i Ana sa četiri godine jako lepo pričaju engleski i na svakom putovanju imaju priliku da nauče nešto novo. Iako mnogi misle da nema smisla da mala deca idu na neka daleka putovanja jer se ničeg neće sećati, ja se ne bih složila. Pored toga što oni mnoge stvari pamte, i za nas roditelje to su neprocenjiva iskustva i uspomene i kvalitetno provedeno porodično vreme – objašnjava Suzana.

Sin je za dve i po godine posetio 13 zemalja

Ona smatra da deca, upoznajući različite narode, kulture i zemlje, shvataju da se i život u mnogim zemljama na ovoj našoj planeti Zemlji mnogo razlikuje.

– Od bogatstva Dubaija do siromaštva u Tanzaniji, od nestvarnog Singapura do Zanzibara i dece koja nikada u životu nisu videla igračku. Baš na Zanzibaru su se igrali sa lokalnom decom i to igara za koje nikakve igračke nisu potrebne. Deca su se satima takmičila u kotrljanju čepića od flaše niz pesak na plaži ili igranjem fudbala loptom od peska – napune čarapu peskom i to im bude lopta jer za pravu loptu niko nema novca – slikovito dočarava porodične doživljaje.

Sa sinom od dve i po godine obišli su 13 zemalja. Nisu birali samo našoj državi bliske i nezahtevne destinacije, već su se kretali po principu da im je ceo svet na dlanu.

– Sin je za dve i po godine posetio 13 zemalja, a sada sa sedam godina u svom pasošu ima pečate 27 zemalja. Prva daleka destinacija sa njim bila je Šri Lanka. I baš par dana pred put saznali smo da nam stiže i druga beba. Ispalanirali smo do detalja ovo prvo veliko putovanje na drugi kontinent utroje i divno se proveli – iznosi Fit mama neverovatne podatke.

Sledeća daleka destinacija, kaže, ovaj put učetvoro, bila je Kina. Time su ispunili davnu želju.

– Oduvek nam je bila želja da upoznamo bar delić ove zemlje i prvi grad sa kojim smo se upoznali bio je Šangaj. Odvojili smo dve nedelje za ovu avanturu i prilagodili putovanje deci. Ana je tada imala 17 meseci, a Marko skoro tri i po godine, a najveći utisak na nas je ostavio Diznilend. Tada smo rešili da ćemo svako putovanje organizovati tako da nam svima bude zabavno i obavezno posećujemo atrakcije koje su prvenstveno namenjene deci. Naredne godine upustili smo se u još veću avanturu i obišli smo Singapur, Maleziju i Tajland. Singapur pamte po čuvenom zabavnom parku Universal Studios.

Lena se sa samo dva meseca uputila u Kolumbiju

U kući Bursać-Radulović i roditelji i deca su uvek spremni za putovanje. Deca su već postala pravi mali svetski putnici.

– Obožavaju putovanja i jedva čekaju svaku novu avanturu. Na svako putovanje uvek ponesu nekoliko omiljenih igačaka da mogu da se zabave tokom dužih vožnji ili dok odmaramo u hotelima. Posebno se raduju upoznavanju novih ljudi i druženju sa nekim već dobro poznatim licima. S obzirom da je moj Instagram profil najvećim delom pravi travel-blog, često imamo priliku da idemo na putovanja sa nekim od naših dobro poznatih influensera tako da se deca nekima od njih posebno obraduju i jedva čekaju novo zajedničko putovanje. Nedavno smo išli na najveće i najizazovnije putovanje do sada, prvo u Kolumbiju, a potom u Meksiko a ovaj put u proširenom sastavu pošto smo nedavno dobili i treće dete. Naša Lena imala je samo dva meseca kada smo se uputili u Kolumbiju – priča Suzana i otkriva da su za dobro organizovano putovanje potrebni dobra energija, putno osiguranje i putna apoteka, kengur za nošenje bebe (nosiljka) i kvalitetna kolica.

– To je ono bez čega bi put sa decom bio nezamisliv. Za decu uvek treba dosta razumevanja tako da suprug i ja dajemo sve od sebe da sve prilagodimo njima i da maksimalno uživamo u svakom danu.

Putno osiguranje je nešto bez čega se nikada ne bi smo uputili nigde, a hvala Bogu, do sada nismo imali puno zdravstvenih problema na putovanjima s obzirom da smo sa decom za ovih poslednjih sedam godina posetili 27 zemalja. Jednom je Marko dobio upalu grla u Italiji, a ja sam imala upalu uha na Tajlandu. A nosiljka za nošenje dece je najbolja stvar koju sam otkrila od kada sam postala roditelj. Često se desi da smo u obilasku nekog grada po ceo dan i, kada se putuje sa malom decom, najzgodnije je nositi dete u „kenguru“. Put u Kolumbiju i Meksiko ne bi bio moguć da nismo imali adekvatan kengur za nošenje bebe, kao i kolica za novorođenče – idealno je da budu rasklopiva i kompaktna, kao deo ručnog prtljaga, čak i u avionu, kada ste na dalekim destinacijama – objašnjava ova praktična mama.

Postoji vreme i za blog

Suzana je svoja iskustva sa putovanja redovno deli i na svom blogu, koji je nastao sasvim spontano.

– Moj blog je nastao kada sam rodila sina i ideja mi je bila da delim zdrave a ukusne recepte sa mamama koje nakon porođaja žele da skinu koje kilo viška i budu fit. I sama sam se dosta bavila sportom, a kuvanje je oduvek bilo moj omiljeni hobi. Međutim, počela sam da delim sa pratiocima i priče sa naših putovanja i neka iskustva iz svakodnevnog života i tako se na mom blogu i Instagramu fitmama.rs stvorila jedna velika zajednica žena koje imaju slična interesovanja. Svakodnevno dobijam pitanja o putovanjima i zemljama koje smo posetili i uvek rado odgovaram na svako. Volim kada nekom mogu da pomognem sa savetom i preporukom – kaže Suzana, kojoj je suprug velika podrška.

Suzana je završili osnovne i master studije u oblasti menadžmenta, uspešno organizuje i sve obaveze oko bloga, ali i one najvažnije, roditeljske.

Nije lako biti mama, ali je nešto najlepše na svetu. Iako radim, trudim se da se kvalitetno posvetim deci, a najviše trpe svakodnevni kućni poslovi. Kako deca rastu, raste i broj obaveza, svako ima želju da ide na sport, na engleski idu već četvrtu godinu, a Marko se sada priprema za polazak u prvi razred... Svaki dan nam je ispunjen raznim aktivnostima i nije lako uskladiti sve obaveze, ali i suprug i ja dajemo sve od sebe i trudimo se da uživamo u svakom slobodnom momentu sa decom – kaže Suzana i ističe da je baki i dekama, koji još uvek nisu u penziji, prezahvalna na svakom satu koji izdvoje za njih. Nada se, kaže, da će jednog dana otići na neko putovanje i sa njima pošto ih deca obožavaju i uživaju u svakom zajedničkom momentu.

Na pitanje koja je ovoj dinamičnoj porodici sledeća planirana destinacija, stiže i odgovor sa putovanja:

– Upravo vam odgovaram na pitanja iz Crne Gore, a ne znam koja će destinacija biti sledeća. Ne planiramo naša putovanja mesecima unapred, sada smo iskusni putnici, pa zbrišemo negde čim nam posao i obaveze dozvole.

Video: Napravili kuću iz snova za 28 hiljada evra: Unutra ne mogu da stoje uspravno ali bar ima točkove

(Ona.rs)

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.