• 0

Most Rio-Antirio jedan je od najdužih tog tipa u svetu, a možete ga preći i pešice

Otvoren uoči Olimpijskih igara 2004. godine, most Rio-Antirio važi za jedan od najdužih tog tipa u celom svetu. Ukupna dužina samog mosta je 2.252 metra,

  • 0
Most Rio Antirio, Grčka Foto: Shutterstock

U vreme kada je Harialos Trikupis bio premijer Grčke, imao je ideju da predgrađe grada Patra bude spojeno sa naseljem Antiriom, koje se nalazi naspram njega.

Za to vreme, njegova vizija o premošćavanju tih oko tri kilometra, bila je daleko ispred svog vremena. Ipak, nakon više od stotinu godina je ostvarena i danas se ceo svet divi mostu Rio-Antirio, čiji je zvaničan naziv Most „Harialos Trikupis“.

Trikupis je rođen 1889. godine u Nafpliju i dugo je sanjao o tome da oblast Mesolongija, u severnom delu Korintskog zaliva, bude spojena sa njegovom južnom obalom, odnosno oblašću Ahajom na Peloponezu, navedeno je na zvaničnom sajtu mosta Rio-Antirio. Ipak, to nije bilo moguće tehnički izvesti sve do prošloga veka.

Most Rio Antirio, Grčka Foto: Shutterstock

Veliki izazovi

Otvoren uoči Olimpijskih igara 2004. godine, most Rio-Antirio važi za jedan od najdužih tog tipa u celom svetu. Ukupna dužina samog mosta je 2.252 metra, navodi grčka „Wikipedia“, a sa prilazima čak 2.883 metra.

Gradnju mosta pratili su mnogi izazovi, najpre zbog karakteristika samog terena. Ne samo da je dubina mora do 65 metara i da se radi o putanji dugoj oko 2.500 kilometara, već su prisutne i brojne duboke neravnine na terenu, aluvijalni slojevi i mogućnost jake seizmičke aktivnosti, odnosno naročito jaki vetrova i tektonska kretanja, ističe „Gefyra.gr“.

Most Rio Antirio, Grčka Foto: Shutterstock

S obzirom na to da je neposredno pre gradnje ovog mosta, u Turskoj zabeležen zemljotres jačine 7,4 stepena Rihtera, to je je most tako dizajniran da izdrži i tako jak zemljotres, pa čak i jači, što je bio jedan od izazova tokom gradnje.

Uz sve to, prilikom gradnje mosta se vodilo računa i o mnogim drugim detaljima. Primera radi, ako u njega čak udari tanker težak i 180.000 tona ili duva vetar brzinom od 265km/h, mostu se neće ništa dogoditi.

Most Rio Antirio, Grčka Foto: Shutterstock

Posebno je zanimljiv podatak da čak i određena pomeranja između dva stuba mosta neće uticati na njegovo funkcionisanje.

Cene putarine preko mosta Rio-Antirio

Ukoliko preko ovog posta prelazi putničko vozilo koje nije više od dva metra visine, a koje može imati prikolicu ili karavan, takođe ne više od 2 metra, plaća se putarina u iznosu od 13,70 evra, podatak je sa zvaničnog sajta.

U slučaju da je u pitanju vozilo koje ima prikolicu ili samo kamp prikolica, čija visina jeste preko dva metra, cena putarine je 21 evro.

Kamioni putarinu plaćaju između 21 i 43 evra, što sve zavisi koliko osovina imaju, dok je cena putarine za autobuse između 32 i 69 evra. Cena putarine za motocikle je 2 evra, s tim da na mostu Rio-Antirio postoje i staze za pešake i bicikliste, koje su izuzete od plaćanja putarine.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Najnovije iz rubrike Putovanja