AI trendovi u turizmu: Da li će zaista turistički sektor 2025. godine biti toliko transformisan?

 
  • 0

Da je veštačka inteligencija (AI) ušla u živote mnogih, nema nikakve sumnje. U ovom trenutku ona ima uticaj na sve sfere poslovanja, pa i na turizam.

Nalik periodu kada je uvođen internet, a zatim i pametni telefoni, tako i veštačka inteligencija ima uticaja na ponašanje turista, te posredno i na čitav turistički sektor.

I ne samo da utiče na menjanje ustaljene turističke prakse, već i korišćenje AI alata ima uticaja i na to šta turisti očekuju, što samim tim dovodi do promena u kompanijama, koje se okreću sve inovativnijim rešenjima.

Smatra se da će do kraja ove godine upravo AI alati odigrati značajnu ulogu u personalizovanim iskustvima za putnike, te da će se odraziti i na „automatizaciju i povećanje konkurentnosti kompanija i organizacija“. Za sada se pet AI trendova našlo u vrhu onih, za koje su izneta očekivanja da će imati uticaja na čitav turistički sektor.

Ai, razgovor, veštačka inteligencija Foto: Rokas Tenys / Shutterstock.com

1. Personalizovana iskustva

Zahvaljujući generativnom AI alatu putnicima je omogućeno da samostalno kreiraju putovanja i to prema sopstvenim potrebama. Pored toga što mogu da odaberu rute koje im odgovaraju, mogu i da samostalno kreiraju turističke vodiče koje će maksimalno prilagoditi sopstvenim potrebama.

Takođe, četbotovi veštačke inteligencije nude korisnicima pomoć i odgovaraju na mnoštvo pitanja.

2. AI agenti

Uvođenjem digitalnih asistenata koji su personalizovani i usklađeni sa potrebama korisnika će, prema predviđanjima, značajno uticati na transformaciju turističkog sektora.

Jednostavno, zahvaljujući ovom alatu turisti će imati priliku da se oslone na AI asistenta, koji će o svemu voditi računa i omogućiti putnicima da osmisle željeno putovanje i da na njemu uživaju bez ikakvih poteškoća.

Putovanja, trendovi, ai Foto: Pixabay/Firmbee

3. Generator video materijala

Krajem prošle godine je „Open AI“ prikazao novu verziju video generatora, „Sora Turbo“, koji je dostupan korisnicima Pro i Plus ChatGPT-a. Dovoljno je uputiti tekstualni zahtev i ovaj alat će biti aktiviran. Ubrzo je i „Google“ lansirao „Veo2“, kao noviju verziju video generatora.

Iako nema spora da su video generatori dobra opcija, stručnjaci koji su specijalizovani upravo za veštačku inteligenciju ukazuju na to da, ipak ima određenih ograničenja i da se tokom narednih meseci očekuje brži razvoj takvih alata.

Remote work, rad od kuće, digitalni nomadi Foto-ilustracija: Shutterstock/Hlib Shabashnyi

4. Automatizacija

Očekuje se da će AI alati biti u mogućnosti da u realnom vremenu odgovore na različite upite. Sve to bi trebalo da doprinese i kvalitetu iskustva korisnika.

Ne samo da će biti ponuđene platforme za rezervacije koje će moći da odgovore na složenije upite korisnika uz samo nekoliko klikova, nego će biti uvedeni i automatski odgovori na elektronske poruke putnika. Tako će moći da brzo dobiju odgovore i odluče se za neku destinaciju, smeštaj ili posetu atrakciji.

Značajno je i to što se očekuje da će hoteli ponuditi čet botove koji će moći da odgovore na više jezika, a koji će biti neprekidno dostupni korisnicima.

5. Neraskidiva veza ljudi i AI alata

Ne samo da će pomoći putnicima, nego se očekuje i da mnogi AI alati pomognu zaposlenima i rasterete ih, te da im tako omoguće da uzmu učešće u nekim drugim, za kompaniju značajnim aktivnostima.

Sve to bi trebalo pozitivno da se odrazi i na poslovanje same kompanije.

(Ona.rs / „Tourism-review“ )

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Video: Zemlja iz drugačije perspektive, kada oblaci stvaraju umetnost

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Najnovije iz rubrike Putovanja