Suzana Berić: Drago mi je što sve veći broj žena u Srbiji dobija svoju šansu i da se sve više "čuje naš glas"
Struktuiranost, odgovornost i istrajnost, dobra intuicija i sposobnost da pokrivaju više različitih aktivnosti istovremeno organizacione su karakteristike koje žene nesumnjivo više poseduju
Višegodišnje iskustvo Suzana Berić, direktorka Sektora za strategiju brendova i marketinške komunikacije u "Telekomu Srbija", sticala je u Ministarstvu unutrašnjih poslova, a nakon toga u Telekomu Srbija, u oblasti multimedije i marketinga. Njena karijera čini je pravom osobom za pitanje kakav je, prema njenom iskustvu, položaj žena u biznis zajednici Srbije, a i šire?
- Veoma sam zadovoljna jer imam priliku da radim i profesionalno se nadograđujem u izuzetno dinamičnom poslovnom ambijentu koji danas više nego ikada podstiče i podržava nas pripadnice ženske populacije. Smatram da je uloga svih nas poslovnih žena veoma važna jer, pored toga što obavljamo posao u nekoj kompaniji, dajemo primer mladim naraštajima i pravimo odličan temelj za njihove dalje korake i buduće uspehe i rezultate. Drago mi je što sve veći broj žena u Srbiji dobija svoju šansu i priliku da razvija svoju karijeru, i da se sve više "čuje naš glas" - kaže Suzana Berić i dodaje:
- A sa ponosom mogu da kažem, da rad u kompaniji "Telekom Srbija", koja je regionalni lider i koja posluje na čak sedam tržišta, dodatno doprinosi biznis klimi u kojoj učestvuje sve veći broj žena.
"Dajte jednoj ženi nešto da uradi, i to će 'de facto' biti završeno"
Česte su tvrdnje žena da moraju dvostruko da dokazuju svoj uspeh u odnosu na muške kolege. Kakvo je iskustvo naše sagovornice?
- U "Telekomu Srbija", gde radim, preraspodela je takva da smo svi usmereni isključivo na rezultat, tako da je na kraju dana jedino važno da svi odradimo dobar posao bez obzira kog pola bili. Važno je dati svoj doprinos, dodati vrednost, inovirati i poentirati - a sve kako bismo zadržali mesto broj jedan u našem domenu. Tako da, mogu da kažem, da smo zasigurno reprezentativni uzorak kada je u pitanju jednakost. U prilog tome govori i činjenica da je u našem Izvršnom odboru direktora prevagnuo broj žena. Mislim da sve navedeno, na najbolji način ilustruje to da više ne moramo dodatno da se trudimo samo zato što nismo muškog roda - kaže naša sagovornica i ističe da su struktuiranost, odgovornost i istrajnost, dobra intuicija i sposobnost da pokrivaju više različitih aktivnosti istovremeno organizacione karakteristike koje žene nesumnjivo više poseduju.
- Dajte jednoj ženi nešto da uradi, i to će "de facto" biti završeno. Mislim da smo sklonije tome da pravimo naše male "to-do" liste kojih se "slepo" pridržavamo, a najveća nam je satisfakcija kada zadatak obavimo i to onda ponosno "čekiramo". Emotivni deo ličnosti najviše utiče na to da dobro procenjujemo ljude i situacije, što opet dovodi do toga da donosimo dobre odluke. Od savremene žene danas se očekuje da bude uspešna na više polja i baš zato smatram da smo se uspešno izborile za svoje mesto u poslovnom svetu jer smo i karijeru uvrstile kao još jedan segment života - ističe Suzana Berić.
Kako navodi, "Telekom Srbija" prednjači u davanju jednakih šansi svima, bez obzira na pol.
- Rad u telko industriji koju prevashodno čine inženjeri, mahom muškarci, ne znači da nema mesta i za nas. Naprotiv, uspele smo da se izborimo i napravimo dobar "score". Najveći i najjači dokaz uspešnosti našeg tima sačinjenog od žena i muškaraca, je taj što smo liderska kompanija koja uspešno posluje, širi se, obarajući rekorde zajedničkim snagama, iz dana u dan.
"Važno je da čujemo i neke druge priče i iskustva, tako oplemenjujemo sebe"
Moderno poslovanje podrazumeva celodnevne obaveze, često i posle radnog vremena. Pitali smo našu sagovornicu šta je njen izvor energije, šta je regeneriše i priprema za novi dan?
- Bavljenje sportom, poneki izlazak u pozorište, bioskop ili makar odlazak na kafu sa prijateljima. Važno je da čujemo i neke druge priče i iskustva, tako oplemenjujemo sebe. Iskoračiti ponekad iz svakodnevice, pročitati dobru knjigu, otputovati negde, upoznati drugu kulturu. Sve to utiče da se vratimo obavezama svežiji i još spremniji za nove pobede - kaže.
Kako je moda posebna ženska tema, zanimalo nas je šta naša sagovornica misli o tome koliko su dizajneri danas modu prilagodili i poslovnim ženama.
- Moda nam omogućava da ulepšamo stvarnost i obojimo dane ispunjene sa pregršt obaveza, i to svojim jedinstvenim stilom, na taj način stvarajući prepoznatljivost i u poslovnom okruženju. Svedenost je prava mera, ali uz po neki dobar detalj, odabir boje, kroja, dezena - možemo malo i da se "poigramo" i damo lični pečat. Danas je to veoma lako jer je izbor veliki, a modni stručnjaci nam daju prostora da pronađemo neku svoju verziju poslovne žene, i to veoma lako. Ne bih rekla da je presudno, ali odevanje nama ženama pomaže da se osećamo dobro i samouvereno, a samim tim onda se i lakše nosimo sa poslovnim izazovima na svakodnevnom nivou.
"Velika je privilegija biti deo telko industrije"
Nije lako uspostaviti ravnotežu privatnog i poslovnog, šta je tajna formula?
- Rekla bih da nam u tome mogu pomoći moderne tehnologije, koje nam omogućavaju da dosta obaveza radimo "na daljinu" zahvaljujući internetu i online servisima. Danas je mnogo lakše biti efikasan nego što je to bilo pre, recimo, deset godina. I upravo zato, velika je privilegija biti deo telko industrije koja u velikoj meri pomaže ljudima da komuniciraju, rade, školuju se i obavljaju bezbroj zadataka putem interneta - važan je doprinos koji dajemo našem društvu kako bismo svi zajedno bolje i lakše završavali svoje aktivnosti, kako poslovne, tako i privatne - kaže Berić.
Na pitanje u čemu, prema njenom mišljenju leži moć žene, odgovara:
- Kao odgovor na to pitanje, citirala bih čuvenu naučnicu Mariju Kiri: "Život nikome nije lak, i šta ćemo sad? Moramo da pre svega verujemo u sebe i da ostanemo prisebni. Moramo da verujemo da nam je predodređeno nešto veliko i da to moramo da dostignemo.”
(Ona.rs)