"Dok sam rađala njegovog sina, on je pravio novu porodicu": Pevačici je život nizao šamar za šamarom
Sumirano
- Grejs Džons redefinisala žensku snagu i umetničku slobodu na njujorškoj sceni krajem 70-ih.
- Veza sa Žan-Polom Gudom bila je turbulentna ostavio je dok je nosila njegovo dete.
- Romansa sa Dolfom Lundgrenom bila je strastvena i kontrolisana, ali kratkotrajna.
- Grejs je izražavala privlačnost prema oba pola, ali odbijala klasifikacije.
- Njeni ljubavni skandali i ekscesi doprineli su njenom imidžu slobode i skandala.
Grejs Džons nikada nije bila samo muzička ili modna zvezda - ona je bila (i ostala) kulturni šok. Jamajkanka koja je s kraja 70-ih eksplodirala na njujorškoj sceni, redefinisala je pojam ženske snage, senzualnosti i umetničke slobode. Međutim, iza futurističkog kostima, britke reči i oštre vilice, krio se i život ispunjen turbulentnim ljubavima, teškim raskidima i nizom skandala.
Dok je osvajala muzičku i modnu industriju, Grejs je paralelno živela život koji je, i po današnjim standardima, šokantan i sirov. U njenom svetu, ljubav nikada nije bila tiha - već teatralna, fizički intenzivna i emocionalno iscrpljujuća.
Grejs i Žan-Pol Gud: Ljubav koja je pukla dok je nosila njegovo dete
Jedna od njenih najpoznatijih i najdramatičnijih veza bila je sa francuskim umetnikom i fotografom Žan-Polom Gudom. Njihova romansa bila je sve osim obične, Gud je bio njen umetnički partner, vizuelni arhitekta njenog javnog identiteta, čovek koji je njen androgini izgled pretvorio u umetnički simbol.
Međutim, dok su stvarali zajedno najlegendarnije slike njene karijere, iza kulisa se događala drama dostojna filma. Grejs je zatrudnela sa Gudom, a upravo tada on je rešio da ode - priznavši da želi "normalniju" ženu i život. Ostavljena dok je nosila njegovo dete, Grejs nije sakrivala bol.
- Dok sam rađala sina, on je pravio novu porodicu. To je bio šamar. Ali me nije ubilo - očeličilo me je, rekla je godinama kasnije.
Romansa s Dolfom Lundgrenom: "Moja igračka"
Još jedna veza koja je punila naslove tabloida bila je njena burna romansa sa tada nepoznatim švedskim karatistom Dolfom Lundgrenom. Grejs ga je bukvalno "otkrila" - zapazila ga kao obezbeđenje na jednom događaju i odmah odlučila da ga uzme pod svoje. On je ubrzo postao njen telohranitelj, ljubavnik i pratioc na crvenim tepisima, dok ga je Holivud još uvek ignorisao.
Njihov odnos je bio pun strasti, ali i kontrole. U medijima je izjavila da je Dolf bio njena "se*sualna igračka", a neki su govorili da je u toj vezi postojala jasna dinamika moći - gde je ona bila dominantna figura. Iako su mnogi očekivali brak, veza se raspala jednako naglo kako je i počela.
Grejs Džons je često bila meta spekulacija u vezi sa svojim seksualnim identitetom. O tome je retko govorila direktno, ali je svojim delima poručivala sve. U jednom intervjuu izjavila je da su joj i žene i muškarci podjednako privlačni, ali da ne voli da bude klasifikovana.
- Ja sam Grejs. Ostalo je vaš problem, rekla je novinarima koji su pokušavali da je uguraju u etikete.
Njene veze s poznatim ženama nikada nisu javno potvrđene, ali nikada ni demantovane. Misteriozna veza sa manekenkom Tani Vil, kao i bliskost sa Madonom u mladim danima, bile su predmet šuškanja tabloida.
Ekscesi, arogancija i poroci
Ljubavni život Grejs Džons bio je nemoguće odvojiti od njene reputacije skandalozne zvezde. Bila je poznata po incidentima u hotelima, javnim svađama sa bivšim partnerima, razbijanju garderoba i verbalnim duelima sa producentima. Njeni bivši partneri govorili su o njenom intenzitetu, ali i o tome koliko je teško bilo voleti ženu koja se ne boji da bude sama.
Imala je buran odnos i sa ocem svog deteta, ali je istovremeno ostala posvećena majka. Godinama je javno kritikovala mušku slabost i kukavičluk, nazivajući mnoge svoje bivše partnere "dečacima u telima muškaraca".
Za Grejs, ljubav nikada nije bila utočište. Bila je borilište, poligon za dokazivanje, prostor za umetničku i emocionalnu eksploziju. Njena osećanja nikada nisu bila dozirana - ni privatno, ni javno.
- Ja ne volim. Ja spaljujem, izjavila je u jednom kultnom intervjuu. I zaista, svi muškarci u njenom životu prošli su kroz vatru koju ona nosi sa sobom.
Danas, u osmoj deceniji, Grejs i dalje nastupa, piše i šokira. Nikada se nije udavala, nikada nije pripadala. U svojim memoarima priznaje da je možda najviše volela kada je bila sama. I da nikada nije želela da bude voljena "na tiho".
Ljubavni skandali, razlazi, kontroverze i neobične veze nisu slomile njen mit - samo su ga nahranile. Grejs Džons nije bila simbol ljubavi – bila je simbol slobode. A sloboda, kao i ona, uvek nosi skandal sa sobom.
(Ona.rs)