Kada oglas postane igra: Ukrštenica kao novi medij oglašavanja
U tradicionalnom oglašavanju većina oglasa u medijskom prostoru prati standardizovane komunikacijske formate: ključni vizuali (KV), slogan i jasan poziv na akciju (CTA). Takvi oglasi često ostaju na nivou statične poruke, bez bilo kakve mogućnosti angažovanja publike i diferencijacije na tržištu.
Upravo iz tog razloga, jedan inovativni pristup iskorišćavanja oglasnog prostora doneo je osveženje na tržište – mts oglas u formi ukrštenih reči. Na taj način, zakupljeni prostor u štampanim medijima transformisan je u interaktivni alat, koji istovremeno informiše, zabavlja i angažuje publiku. Reč je o konceptu koji prevodi statičnu poruku u igru i omogućava čitaocima da kroz rešavanje pojmova aktivno ulaze u dijalog sa brendom. Popunjavanjem zagonetnih pojmova, publika kroz aktivno učešće upoznaje nove proizvode i usluge iz mts ponude, dok je sadržaj taktički prilagođen demografiji kupaca dnevnih novina, čime je obezbeđena relevantnost i veća stopa angažmana.
-Želeli smo da oglasni prostor pretvorimo u nešto što publika neće samo pogledati, već i koristiti. Ukrštenica je idealan format jer spaja zabavu i informaciju, a pritom stvara dublju vezu sa brendom. Mislim da je upravo u toj jednostavnosti i interaktivnosti snaga ovog koncepta – Miljan Mandić, menadžer za digitalne marketing komunikacije iz kompanije Telekom Srbija.
Iako su štampani mediji posmatrani kao primarni kanal, sinergijski je proširena kampanja na onlajn. Tradicionalna ukrštenica je adaptirana u digitalni format, te putem Instagram i Fejsbuk storija komunicirana internet publici. Rezultati su pokazali visoku stopu pozitivnih reakcija eksterne javnosti, dok je plasman ukrštenice i na internom portalu inspirisao snažno angažovanje kolega, čime je dodatno ojačana employer branding strategija.
Kreativna vrednost ovog rešenja leži u ključnim dimenzijama kao što je aktivno učešće publike, gejmifikacija medijskog prostora i povezivanje oflajn i onlajn sveta. Ovo rešenje pokazuje da i u tradicionalnim medijima postoji prostor za inovaciju. Oglašavanje u formi ukrštenice prevazilazi granice standardnog oglasa i uvodi novu dimenziju komunikacije – onu u kojoj publika ne gleda reklamu, već je rešava.
Mesečna izdanja ukrštenice kreiraju "in house" kreativni mts digitalci i svaki sadržaj usklađuju sa aktuelnim kampanjama. Tako je, na primer, septembarska ukrštenica predstavila postpejd tarifu za mlade "BIT", dok oktobarska promoviše drugu sezonu popularne serije "Crna svadba". Ovakav pristup omogućava efektivnu komunikaciju brenda kroz storytelling i kontinuirano održavanje pažnje korisnika.
mts ukrštene reči predstavljaju primer jedinstvene i disruptivne kreativne primene oglasnog prostora u Srbiji. Ovaj format prevazilazi tradicionalni oglas, koji funkcionišenkao integrisani marketinški alat za informisanje, zabavu i angažovanje javnosti. Da li ste do sada susreli sa našom mts ukrštenicom? Ukoliko ne, pozivamo vas da isprobate digitalnu verziju putem linka i uverite se u snagu našeg kreativnog angažmana: www.resirec.rs.
(Ona.rs/PR)