"TikTok" zablude i fitnes trendovi: Personalni trener otkriva koliko opasne mogu biti sve te dezinformacije

Vreme čitanja: oko 3 min.

Ne postoji tako nešto kao što je "brzo mršavljenje", ali ovi slučajevi se ne tiču samo razbijanja tog mita

Foto: Shutterstock

U januaru, na vrhuncu novogodišnjih odluka, kondicioni trener Hana Beri odlučila je da podeli kako je nekada izgledao njen toksični pogled na svet fitnesa. Pošto je bio početak godine, znala je da ljudi traže "čudotvorne" rutine i dijete za mršavljenje, i želela je da otkloni dezinformacije za koje je znala da će se pojaviti.

Ali problem je u tome što dezinformacije i obim pretrage za dijete i vežbe ne prestaju u januaru. To je stalni problem koji je posebno rasprostranjen na platformama kao što je "TikTok", gde su milioni mladih korisnika izloženi tome svakog dana.

Ben Karpenter je radio nešto slično kao Hana za svojih 660.000 pratilaca. On je lični trener već 17 godina i počeo je da povećava svoje prisustvo na društvenim mrežama 2009. godine nakon što su mu klijenti dolazili prepuni dezinformacija o dijeti i gubitku težine.

U nedavnom snimku, on je odgovorio "TikTok" kreatorki po imenu Marija, koja je govorila o žudnji za hranom.

- Ako žudite za pecivom ili glutenom, obično žudite za energijom vašeg oca - rekla je ona.

Kao odgovor, Karpenter je zatvorio oči i reagovao sa "Šta?" a onda je ustao sa stolice. Zbijao je šale na račun ove izjave, a onda uvideo da Marija zapravo ima dosta pratilaca na "TikToku". Ona sebe naziva "intuitivnim jedačem" i "alhemičarom energije", a njen originalni "TikTok" o žudnji za hranom ima preko 947.000 pregleda i sačuvalo ga je preko 7.000 korisnika.

Marija ima 12-minutni "YouTube" video koji proširuje ideju da je žudnja za glutenom povezana sa vašim ocem. Za razliku od komentara na video-snimku Karpenterovog odgovora, njeni fanovi su napisali da smatraju da to "ima puno smisla". 

U stvarnosti, kada je u pitanju žudnja za ugljenim hidratima ili glutenom, to je zato što konzumiranje te hrane oslobađa serotonin u mozgu. Ovo može doprineti da neki ljudi ne budu u stanju da kontrolišu koliko ugljenih hidrata ili slatke hrane pojedu u jednom dahu, jer jedenje ugljenih hidrata može naterati da poželite više. Ovo takođe objašnjava zašto ljudi koji doživljavaju stres, anksioznost ili depresiju mogu da pribegnu ovim stvarima kao "utešnoj hrani". Nema naučnih dokaza da to ima veze sa očevima.

U drugom videu, Karpenter se osvrnuo na "modne" trake za trčanje koje su postale popularne na "TikToku", posebno na trend "Hot Girl Walk". U originalnom videu, kreator kaže da "hodanje na traci za trčanje pri 12-15 nagiba 3,2 brzine održava mišiće i sagoreva masti brže od džogiranja ili trčanja".

- Ovo je mit. Ne postoji tajna formula trake za trčanje koja deluje znatno bolje za gubitak masti i rast mišića - kaže Karpenter.

Karpenter je istakao da je ovo trend koji se ponavlja na "TikToku", ljudi snimaju sebe kako hodaju na trakama za trčanje, biraju nasumični nagib i brzinu, a zatim ih uparuju sa trendovskim "TikTok" zvukom kako bi snimak postao viralan. Nekoliko primera koje je pokazao prikupilo je 20 miliona pregleda.

Karpenter je zatim u jednom videu objasnio zašto više ne objavljuje selfije bez majice. Nakon godina težnje da bude fitnes model i skoro dve decenije rada kao lični trener, priznao je da je u početku koristio sopstveno telo kao "vizit kartu".

- Iako je takva vrsta inspirativnog sadržaja motivišuća za grupu ljudi, za mnoge od vas to zapravo može negativno uticati na vaše mentalno zdravlje. Većina uticajnih ljudi u fitnesu zna da je pokazivanje malo kože odlično za klikove, mogao bih da dobijem mnogo više pregleda videa kada bih napravio svaki video bez majice, ali ne sviđa mi se to što ovaj sadržaj može biti štetan za neke od vas.

Čin objavljivanja slika vašeg tela u nadi da će ga neko komentarisati posebno je u porastu na "TikToku".

- Moj instinkt je da bi fitnes industrija bila zdravije mesto za vas da je više naglaska samo na pokušajima da poboljšate vaše fizičko i mentalno blagostanje - Karpenter je zaključio, prenosi "Yahoo Life".

(Ona.rs)