Lola i Đina iz "Srećnih ljudi": Zašto smo voleli obe glumačke postavke
Lolu Golubović je na početku serije tumačila riđokosa Tanja Bošković. Njenu ćerku Đurđinu je na početku glumila Dubravka Mijatović
Te 1993. godine srca publike osvojila je još jedna serija Siniše Pavića - "Srećni ljudi". Pa i danas, kada se serija reprizira, emocije gledalaca su iste kao pre 30 godina, a sa svakim novim prikazivanjem ona osvaja i mlađu, noviju publiku.
Nemaština, borba, problemi sa šefovima, problemi na fakultetu, problemi sa vršnjacima su i danas aktuelne teme i čini se da se sa njima borimo na isti način kao tada - prkosom i nadom.
I dok stara publika napamet zna svaku repliku, bude nostalgična za svime, pa i za tim, finansijski teškim vremenom, mlađi se više bave tumačenjem društvenog konteksta, zapažaju neke stvari iz toga doba koje su se danas izgubile.
Omiljeni ženski likovi su obeležili seriju
Pored baka Riske, naizgled proste žene koja zna da se snađe u najtežim vremenima i zaštiti svoju porodicu, odsečne glavne sestre Antonije koja biva prevarena kada jednom spusti gard, omiljeni ženski likovi su svakako i Lola i Đina - majka i ćerka iz porodice Golubović.
Lolu Golubović je na početku serije tumačila riđokosa Tanja Bošković. U "gospođici gospođi" smo videli oličenje dame, lepote koju održava vedar duh iako nije imala novca za skupe preparate, ženu koja je sinonim za fatalnost bez truda.
Njenu ćerku Đurđinu je na početku glumila Dubravka Mijatović. Đina je lepa mlada studentkinja, zbunjena sobom i svim oko sebe. Kao i svi u ranim dvadesetim - čeka da je zadesi sreća. Ona za koju mislimo da nam sleduje jer nismo stvoreni za ovu sredinu i nama prosto mora da se desi nešto bolje. Tako je bilo i sa Đinom kada je spletom okolnosti postala mis Jugoslavije.
S promenom glavnih glumica promenila se i njihova estetika
Lolu i Đinu kasnije tumače Zlata Numanagić i Jugoslava Drašković. Sa promenom glavnih glumica promenila se i njihova estetika, a samim tim se i na lik gledalo drugačije. Lola je dobila filmske karakteristike onoga što bismo nazvali "porodična žena", a Đina je doživela svoju "i dalje se pronalazim" fazu. Bilo kako bilo, publika je zavolela i drugu postavku.
Dok je Tanja Bošković glumila Lolu, dominantni su bili kompleti, verovatno potekli iz neke domaće konfekcije. Suknje su bile iznad kolena, dubokog struka, a sakoi strukirani, sa kratkim rukavima. Poneki je bio peplum kroja, a gotovi svi su isticali struk, stegnuti nekim kaišem ili već ušivenom šnalom. Druge žene iz "Jezičkog odeljenja" su nosile naramenice i velike revere, ali ne i Lola, na njoj je sve pratilo liniju tela i isticalo savršenu građu. Ali Lola se nije trudila da tako bude, prosto nekim ženama ne treba mnogo da odaju utisak da su veoma pedantne i uvek "napirlitane".
Dominantne su bile i marame, prebačene preko ramena, vezane oko vrata, one koje su virile iz džepića. Debela štikla, ne viša od sedam centimetara, blago špicasta, ali ne nalik današnjim salonkama.
Đina je eksperimentisala sa stilovima, često je podsećala na majku, ali je njena suknja bila kraća, a noge duže. Nosila je i džins. I džins na džins. Nosila je sitne lokne i punđe, sa jednim puštenim pramenom. Đina je devojka u koju se lako zaljubiš, ne moraš da znaš ništa o njoj.
Kada je došlo do smene uloga, Đinu smo više viđali u crnom i u koži, izgledala je ozbiljnije, seksepilnije, nije izgledala naivno kao "prva Đina". Ova devojka je već negde znala da želi promenu, ali i dalje nije znala kuda i kako.
Lola je nosila duže sakoe i suknje, sa belim potpuno zakopčanim košuljama. Štikla je bila kraća, kosa plava, a iz lika zavodnice se izmestila u lik žene koja je morala da posloži stvari u svojoj porodici.
Da li je to nužno sa sobom nosilo i estetsku žrtvu - možda, da li su promene pokazivale priliv i odliv novca u porodici Golubović ili je to jednostavno deo scenarija i razvoja likova, ali samim tim su izmenjenje određene karakterne osobine. Možda se odgovor krije u rešenju da lik kao porodičan i majčinski bude bliži tadašnjoj publici.
Svakako, ove dame su obeležile jednu epohu i postale deo uspomena mnogih od nas.
(Ona.rs)