Finalisti pokazali svoje vizije na modnoj pisti u Beogradu i nadmašili očekivanja: Spoj prošlosti i budućnosti
Svaka kreacija je posebna i užitak je gledati ih
Na 54. Perwoll Fashion Week-u, u punom Hangaru, šestoro finalista je u trci za prestižnu nagradu Boris Nikolić za savremeni modni izraz predstavilo svoje capsule kolekcije.
Sala se orila svaki put kada je neko od finalista defilovao svojim kolekcijama, jer su ih timovi fanova bodrili strasno i glasno. Stručni žiri BFWa u sastavu: Ana Ljubinković, Ašok Murty, Maja Uzelac, Andrea Varga i Nenad Radujević će o pobedniku odlučiti do kraja ove nedelje mode. Aleksandar Latinović, Vila Pajkić, Divna Lazić, Lena Antić, Milutin Lađević i Nenad Pavlović su pokazali da su talentom, predstavljanjem i kolekcijama zavredeli da budu u top 6, te žiri nema lak zadatak. Sa nestrpljenjem čekamo odluku žirija, koju će obelodaniti 5. novembra u okviru BFW AWARDS NIGHT u Silosima.
Tema kojom su se finalisti predstavili je NASLEĐE I KORENI – POVRATAK U PROŠLOST RADI BOLJEG RAZUMEVANJA BUDUĆNOSTI. Pobednik ili pobednica će poneti prestižnu nagradu Boris Nikolić, dobiti samostalnu reviju u okviru prolećne Beogradske nedelje mode 2025, podršku kompanije Textil u materijalima, a kako su Nenad Radujević i Melinda Rebek – Ljubljana Fashion Week rekli, biti i rado viđen gost na nekoj od narednih nedelja mode u slovenačkoj prestonici.
Nagrada Boris Nikolić za savremeni modni izraz se već 15 godina dodeljuje dizajnerima koji kroz svoj rad pokazuju inovativne modne tendencije. Boris Nikolić je bio jedan od najprepoznatljivijih dizajnera svoje generacije, koji je svoju karijeru gradio gotovo od samih početaka BFW-a. Njegov modni potpis bio je specifičan i maštoviti dizajn, sa posebnim emocionalnim pečatom, a svojim radom, talentom i energijom podržavao je ideju o razvijanju naše modne scene po najvišim standardima svetskih centara mode. Zato je nagrada sa njegovim imenom, vremenom postala jedna od najznačajnijih na domaćoj modnoj sceni.
Finalisti konkursa:
Divna Lazić se predstavila No season kolekcijom “DEVOJAČKA SPREMA” inspirisana ličnim porodičnim nasleđem, u vidu običaja i materijalnih zaostavština. Izborom prirodnih materijala sa apliciranim vezom, dizajnerka spaja svoje porodične, sentimentalne i tradicionalne vrednosti sa savremenim modnim izrazom.
Vila Pajkić koju ne pokreće ideja stvaranja nečeg “savršenog i originalnog”, već se kompletna vizija nalazi se u procesu stvaranja nečeg stvarnog, nikad gotovog ili perfektnog. Inspirisana je heroinama velikog rata, ženama koje su sekle svoje kike, povezivale grudi i bile prve na frontu da se bore za svoju državu.
Estetika Lene Antić gravitira futurističkoj silueti, sa snažnim uplivom istorije, kulturnog nasleđa, subkultura bliskih kroz odrastanje, ali i iskustava i elemenata prenošenih transgeneracijski. Kolekcija "Kosovka" sadrži dva segmenta - doživljaj “Kosovke” drevnih vremena i sadašnjeg trenutka, uz originalno "srpsko platno", pamuk i keper.
Milutin Lađević se predstavio autentičnom kolekcijom "ПРОВИНЦИЈАЛАЦ" - pričom o tekstilu koji dobija drugu šansu svojom prenamenom, u pažljivo osmišljenom dizajnu, kao i implementiranju svih vidova održive mode u jedan koncept. Milutin nas je vodio kroz mnoga mesta Srbije u kojima je živeo, sa smelim predstavljanjem duha teme kolekcije koju je čvrsto obradio, šaljući izuzetno jaku poruku.
Nenad Pavlović, unikatnim pristupom modi ignoriše i prevazilazi trivijalnost i ograničenja pitanja identiteta. Kolekcija “Omniform” je modna fuzija nastala kombinovanjem odevnih formi različitog geografskog, etničkog, rodnog, istorijskog i značenjskog porekla, a ekvivalentne vizuelne i estetske pojavnosti.
Brend “No rich parents” Aleksandra Latinovića kreira unisex unikatnu autorsku odeću avangardnog uličnog stila od 2022. Kolekciju je koncipirao tako da pretstavlja upotrebu i preradu grafičkih rešenja karaktera i kolorita izmišljenog i virtualnog sveta najpoznatije kartaške igre postmilenijalaca Yu gi oh.
Od velikog značaja je što je konkurs i reviju podržao Nescafe.
Ovacije kojima je odzvanjala hala Hangara nisu došle tek tako, ovi mladi ljudi su se baš potrudili i mesecima radili na ovim capsule kolekcijama, zajedno sa svojim mentorima. I da, oni vam u skladu sa sloganom manifestacije poručuju PokušAI!
(Ona.rs/PR)