Kako je "pegava divljakuša" iz Brčkog postala legenda modelinga: Život Nataše Vojnović kao filmski scenario
Pozvana je u "Šanel" da radi "lookbook", kao zamena za devojku koja je bila previše umorna. I onda je počeo njen let
Rođena je 28. avgust 1979. godine, u Brčkom , u "zemlji krvi i meda", kako su, kaže, Amerikanci koje je kasnije upoznala zvali Balkan. Kao 12-godišnjakinja pobegla je od rata u Bosni i preselila se u Beograd. I sve dalje liči na holivudski scenario o rađanju svetskog top modela. Baš takvi su život i karijera Nataše Vojnović.
Prvi put je nastupila na Elite Model Look-u 1996. godine, što joj kao pobednici polufinala otvara vrata za finale u Nici, gde ulazi u top 15 takmičarki. Tri godine kasnije potpisala je ugovor sa agencijom NEXT Model Management, otputovala je u Pariz i Milano kako bi učestvovala na "Fendi" i "Balensijaga" revijama. Njena prva kampanja bila je ni manje ni više nego za "Šanel".
- Sećam se da si me slala kod Karla Lagerfelda jedno 50.000 puta. Stalno sam se pitala, zašto idem toliko puta, da bi mi ti rekla, samo idi - otlkrila je Nataša u razgovoru s bivšom agentkinjom iz Pariza, u velikom intervjuu za "Vogue Adria". Tad dele i informaciju da je dobila tu "Šanel" reviju, a dan pre toga, pozvana je da radi lookbook, kao zamena za devojku koja je bila previše umorna.
Kao tinejdžerka, želela je da bude filmska rediteljka, da upiše čuvenu filmsku školu u Lođu, u Poljskoj, ali život je za nju imao drugačiji plan - da krasi naslovne strane italijanskog, pa britanskog magazina "Vog" , "Ella", da potpiše ugovor sa Kelvinom Klajnom, da radi za "Aquascutum", "Blumarine", Stelu Mekartni, Iva Sen Lorena, da na revijama nosi kreacije Kristijana Diora i Kristijana Lakroe. Devojka koja je "imala problema sa agentima i klijentima zbog podočnjaka i raščupane kose" postaje lice koje ima šta da kaže. "Videla je glumicu sa karakterom", kaže njena agentkinja.
Ujedno je dala i opis ličnosti jedne od naših najuspešnijih manekenki.
"Takve ljude ne pokušavaš da kontrolišeš, njima ne možeš samo da daš spisak zakazanih sastanaka i mapu grada. Moraš da radiš sa njima, da im objasniš čime se baviš i da ih poštuješ kao individue."
Ono što ju je izdvajalo bio je upravo faktor koji je presudio njenom uspehu. Sama Nataša je svojevremeno za "Elle" dala simpatičan opis sebe, kroz odrastanje i različitost u rodnom Brčkom:
''Ne znam da li sam se probudila kao model, ali sam sigurno već bila glumica. Šta ti drugo preostaje nego da se pretvaraš, kad si rođen mršav, i to u Brčkom, gde svi zbog toga upiru prstom u tebe i viču: Vidi nje, bolan! Ni dečku koji mi se sviđao nisam mogla da priđem jer sam mu bila 'ortak'. Za kike me drugovi nisu vukli jer smo u svemu bili ravnopravni. Eto odakle je došla ta pegava divljakuša koja je stalno morala da objašnjava da nije muško''.
Na vrhuncu karijere, 2002. godine preseljava se u Njujork i uviđa svu realnost "grada koji ne spava".
"Stigla sam tamo i videla da se sve vrti oko novca, svi su jako kompetitivni. Mnogo se više značaja pridaje agencijama nego modelima."
Međutim, nalazi Nataša svoj način da se izbori sa surovošću industrije, čuvajući autentičnost od koje zavisi i ono što vidimo ispred foto-objektiva. A to s godinama ne bledi, već dobija snagu. Sa 42 godine, sa poznatim imenima među kojima su i Kloi Sevinji, Bela Hadid, Dominik Džekson, Šalom Harou pojavljuje se kao jedna od zvezda nove kampanje brenda "Mugler".
Za isti brend prošle godine, na Nedelji mode u Parizu našla se u odabranom društvu sa Irinom Šajk i Evom Hercigovom. Bila je to prva "Mugler" revija koju je francuska modna kuća održala nakon smrti njenog tvorca, Tijerija Mjuglera u januaru 2022, i veliki povratak, nakon tri godine od pandemije, kreativnog direktora Kejsija Kadvoledera.
Nataša danas ima privilegiju žene bogate karijere koja je zadržala ekskluzivnost i mogućnost da još radi i da bira sa kime radi. Njeni dani su raspoređeni između Beograda, Kopaonika i Ade Bojane, a usredsređeni na dve osobe - partnera Miljana Boškovića i ćerku Goru.
(Ona.rs / Vogueadria.com / Elle)