Istraživanje pokazalo da većina mladih ne zna kome da se obrati za pomoć i podršku: Ovo je početni korak

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto-ilustracija: Shutterstock

Period adolescencije obeležen je brojnim izazovima, uključujući pronalaženje sopstvenog identiteta, suočavanje sa društvenim normama, te prilagođavanje promenama koje donose škola, porodica i nove tehnologije. Ovi faktori često stvaraju plodno tlo za nastanak anksioznosti i depresije. Prema podacima UNICEF-a, svaka četvrta mlada osoba u Srbiji suočila se sa mentalnim izazovima. Zabrinjavajuće je da trećina (34%) mladih o tome razgovara samo povremeno, dok 21% to čini veoma retko, a 14% nikada ne otvara ovu temu. Takođe, više od trećine mladih (37%) ne zna gde da se obrati za psihološku podršku.

Kampanja "Hrabri zajedno" kao odgovor na izazove

Prepoznajući izazove odrastanja i njihov uticaj na mentalno zdravlje, Maybelline New York već treću godinu zaredom sprovodi kampanju Brave Together (Hrabri zajedno). Cilj kampanje je destigmatizacija mentalnih poteškoća i podrška mladima u pristupu pravovremenoj i kvalitetnoj psihološkoj podršci. Zahvaljujući ovoj inicijativi, od početka 2024. godine, više od 50.000 osoba posetilo je platformu UNICEF-a Sve je OK, a mladi su dobili psihološku podršku kroz 8.415 sesija. Ovaj online prostor pruža sigurno, zaštićeno i anonimno okruženje za mlade koji traže odgovore na pitanja koja ih muče, kroz razgovor sa stručnjacima.

Foto: Promo

Edukacija i podrška kroz Brave Talk model

Jedan od ključnih segmenata kampanje Brave Together jeste edukacija mladih o prepoznavanju mentalnih poteškoća, kako kod sebe, tako i kod svojih najbližih. Ovaj cilj se ostvaruje korišćenjem inovativnog Brave Talk modela, koji obuhvata konkretne korake za pružanje podrške prijatelju u osetljivim situacijama. Model se zasniva na stvaranju sigurne i poverljive atmosfere kroz otvorene razgovore i uvažavanje osećanja. BRAVE koraci uključuju: Budi uz njih, Razmisli o okruženju, Aktivno postavljaj pitanja, Vodi računa o osećanjima i Efekat tvojih reči je veliki. Ovaj model je predstavljen studentima različitih fakulteta u Srbiji, gde su kroz interaktivne radionice naučili kako da prepoznaju mentalne izazove i pruže adekvatnu podršku svojim prijateljima, a da ne pređu granice.

Foto: Promo

Globalni uticaj i budući ciljevi

Do sada je kroz program Brave Together globalno, u saradnji sa 35 neprofitnih organizacija u 25 zemalja, Maybelline New York obezbedio besplatnu psihološku podršku za 350.000 ljudi. Cilj je da se do 2025. godine izdvoji ukupno 10 miliona dolara za poboljšanje mentalnog zdravlja miliona ljudi širom sveta. Ovogodišnja ambasadorka kampanje, Naomi Osaka, dodatno ističe važnost ove teme, inspirirajući mlade da se otvore i potraže pomoć kad god je to potrebno.

(Ona.rs)