Neobična turistička kampanja: Cilj joj je da odvrati „neugodne“ britanske turiste

Razlog zbog koga je kampanja posebno usmerena na britanske turiste krije se u njihovom ponašanju, koje važi za najgore

Foto: Pixabay

U vreme kada se mnogi gradovi i druge destinacije širom sveta prosto utrkuju da privuku što više turista, Amsterdam to ne čini.

Ovaj holandski grad pokrenuo je posve neobičnu kampanju.

"Kampanja obeshrabrenja", kako je nazvana, ima za cilj da spreči dolazak turista koji Amsterdam posećuju uglavnom zbog pića, droge i seksa.

Razlog zbog koga je kampanja posebno usmerena na britanske turiste krije se u njihovom ponašanju, koje važi za najgore. Nedugo nakon što su gradske vlasti uvele brojne novine, ne bi li suzbili tako neprijatno ponašanje, plasirana je i ova kampanja.

Foto: Pixabay

Promena reputacije grada

Kroz ovu kampanju grad šalje jasnu poruku da Britanci koji se neprijatno ponašaju nisu dobrodošli. Amsterdam se nada da će nova turistička kampanja pomoći da se reputacija grada, kao destinacije prvenstveno za drogu, alkohol i prostituciju, promeni.

Posebno su gradski odbornici izrazili zabrinutost zbog toga što Ulica crvenih fenjera privlači vulgarne i voajerski nastrojene turiste, što je vid turizma nepoželjan u Amsterdamu. Zato će gradske vlasti od proleća započeti „kampanju obeshrabrenja“, koja će biti usmerena na turiste čije je ponašanje uvredljivo.

Na 20. mestu završio je Amsterdam / Foto: Pixabay

- Cilj kampanje obeshrabrivanja je da sprečimo dolazak turista kakve ne želimo. Ako volimo grad, moramo odmah da preduzmemo akciju – rekao je za „Euronews.com“ Sofjan Mbarki, zamenik gradonačelnika zadužen za sprovođenje mera u turizmu i dodao:

Potrebna je akcija da se spreči ometanje i prenaseljenost. Amsterdam je svetski grad i uz to dolaze vreva i živost, ali da bi naš grad bio pogodan za život, moramo da uspostavimo granice umesto neogovornog rasta.

Amsterdam / Foto: Unsplash

Ulica crvenih fenjera, poznata po legalizovanim javnim kućama i izlozima, u kojim se mogu videti „prodavačice ljubavi“, jedna je od znamenitosti Amsterdama. Međutim, stanovnici ovog holandskog grda navode da upravo ta atrakcija i privlači veliki broj turista sklonih opijanju, što stvara izuzetno neprijatnu atmosferu.

Uz to, lokalni kafići koji u ponudi imaju i kanabis, privlače i devojke i mladiće sklone nepristojnom ponašanju.

Foto: Pixabay

Kako piše „Times“, a prenosi pomenuti portal, u planu je da turistička kampanja u početku fokus usmeri na turiste iz Velike Britanije. Ali ako to urodi plodom, biće usmerena i na putnike iz drugih zemalja, koji su skloni takvom ponašanju.

Nova ograničenja za turiste

Izuzev ove, posve neobične kampanje, Amsterdam je, čini se, rešio da i na druge načine poboljša svoju reputaciju. Zato je donet niz novih mera, poput zabrane konzumiranja kanabisa na ulicama u samom centru grada, recimo. U planu je i izmeštanje Ulice crvenih fenjera na periferiju.

Na dugoročnom nivou je plan usmeren i na smanjivanje broja turista na manje od 10 miliona noćenja godišnje, a trebalo bi i da u perspektivi budu uvedena ograničenja za iznajmljivanje smeštaja preko platforme „Airbnb“.

Sve to zajedno bi trebalo da pomogne „čišćenju“ reputacije Amsterdama, a kako bi se turizam fokusirao na druge gradske znamenitosti.

Video: Turisti hrle da vide cveće čije ime simboliše lepotu: Božuri obojili polja

(Ona.rs)