Do Amalfi obale uskoro će se moći i avionom: U julu se ponovo otvara aerodrom u Salernu

Vreme čitanja: oko 2 min.

Nešto više od 20 kilometara ga deli od Salerna, gradića koji je poznat kao “kapije Amalfi obale”

Foto: AF517 & Diorama

Tokom minulog veka je aerodrom "Salerno Costa d`Amalfi" korišćen kao privatni, ali i vojni aerodrom. Budući da će nakon 98 godina biti ponovo dostupan civilnom vazduhoplovstvu, to se slobodno može reći da će biti ponovo otvoren.

Nešto više od 20 kilometara ga deli od Salerna, gradića koji je poznat kao "kapije Amalfi obale".

Iako jeste funkcionisao za civilne letove od 2007. godine, devet godina docnije je potpuno zatvoren.

Kako najavljuje CNN, planirano je da za komercijalne letove bude ponovo otvoren 11. jula ove godine. Na njemu će saobraćati letovi španske avio-kompanije "Volotea".

Foto: AF517 & Diorama

Spori napredak radova

Početkom godine, tokom janura aerodrom je dobio dozvolu za komercijalne letove. Takođe je i za dve hiljade metara produžena aerodromska pista, a dodati su i drugi neophodni objekti.

Zapravo se radovi odvijaju nešto sporije, jer je plan da celokupan aerodrom bude završen 2026. godine.

- Za ovu godinu su planirane četiri destinacije i to Nant u Francuskoj i Kaljari na Sardiniji tokom jula, odnosno Verona i Katanija u septembru - rekao je portparol kompanije GESAC, u čijoj nadležnosti je upravljanje aerodromom u Salernu i dodao da su u pregovorima i sa drugim "značajnim avio-kompanijama".

Foto: AF517 & Diorama

Plan je da radovi budu nastavljeni i nakon ovogodišnjeg početka rada. Očekuje se da do 2026-27. godine aerodrom postane bogatiji i za novi putnički terminal, koji će se prostirati na površini od 16.000 kvadrata. Projekat je poveren kompaniji koja je već radila proširenja aerodroma u svetu i to u Amsterdamu, Kuvajtu i Abu Dabiju najpre. U pitanju je terminal od održivih i prirodnih materijala, u futurističkom stilu, na čijem krovu će se naći paneli namenjeni proizvodnji energije, što bi trebalo da utiče na smenjenje emisije ugljen-dioksida.

Do naredne godine bi trebalo da bude izgrađen još jedan terminal, koji će biti primarno namenjen privatnim letovima. Mada bi i njega trebalo do završetka planiranog terminala da koriste i avio-kompanije za komercijalne letove.

Sve do 2043. godine se očekuje razvoj ovog aerodroma, a plan je da ima oko šest miliona putnika na godišnjem nivou. Zahvaljujući tome bi trebalo da bude rasterećen napuljski aerodrom "Kapodikino", koji je tokom prethodne godine obori orekord sa 12,4 miliona putnika.

(Ona.rs)