U Srbiju stiže Nedelja italijanske kuhinje: Očekujte bogat program ispunjen tradicijom i najlepšim ukusima
Danas je na konferenciji za novinare na Palilulskoj pijaci u Beogradu predstavljen program desetog izdanja Nedelje italijanske kuhinje u svetu (SCIM) u Srbiji, koja je ove godine posvećena temi "Italijanska kuhinja između kulture, zdravlja i inovacija". Tokom konferencije otkriven je bogat program događaja koji će, u periodu od 17. do 23. novembra, predstaviti identitet, društvenu i ekonomsku vrednost italijanske kulinarske tradicije i njenu kandidaturu za status nematerijalne kulturne baštine UNESCO-a.
Program za 2025. godinu, koji promoviše Ambasada Italije u Beogradu u saradnji sa Sistemom Italija (Agencija ICE, Italijanski institut za kulturu, Komora italijansko-srpskih privrednika i Konfindustrija Srbija), valorizuje italijansku gastronomiju, kombinujući tradiciju i inovacije, i podeljen je u četiri tematske oblasti. Centralnu ulogu imaće umetničko viđenje, kroz izložbu fotografija "Hraniti se očima", koju su priredili Luiza Valijeri, Mauro Turati i Frančesko Ruči, u Italijanskom institutu za kulturu. Institut će takođe promovisati veče posvećeno odnosu između italijanske kuhinje i filma 19. novembra, uz projekciju filma "Sve žene mog života".
I ove godine posebna pažnja biće posvećena temi solidarnosti. Zahvaljujući saradnji picerija Pietra, Crazy Pizza, Majstor i Margarita i Giovanni’s, mladi iz Prihvatilišta za decu, organizacije Save the Children, Škole za učenika oštećenog sluha "Veljko Ramadanović" i Društva za pomoć osobama sa Down sindromom u Beogradu, moći će da učestvuju u radionicama pravljenja testa za picu, uživajući u jednom od omiljenih proizvoda italijanske kuhinje. U saradnji sa UNHCR-om Srbija i kuvarom Frančeskom Nikolajem biće organizovana večera sa italijanskim specijalitetima, koju će pripremiti učenici Ugostiteljsko-turističke škole i mladi koji su kao izbeglice smešteni u Srbiji.
Kao i obično, Nedelja italijanske kuhinje biće prilika za promociju proizvoda "Made in Italy" i njihovog kvaliteta. Događaj "Ukusi Italije" pokrenuće 19. novembra kampanju Italijanske agencije za spoljnu trgovinu (ICE) u cilju promocije italijanskih proizvoda u maloprodajnoj mreži u Srbiji, u supermarketima "Aroma". Onlajn portal "Shoppster" pokrenuće kampanju "Made in Italy" u saradnji sa Konfindustrijom Srbija, dok će Komora italijansko-srpskih privrednika organizovati radionicu degustacije ekstra devičanskih maslinovih ulja, namenjenu stručnjacima iz tog sektora.
Na kraju, dva događaja biće u znaku zajedništva koje je svojstveno italijanskoj tradiciji. Tako se 20. novembra na Palilulsku pijacu vraća "Noć italijanskog vina", veče otvoreno za javnost, organizovano u saradnji sa kancelarijom Agencije ICE, posvećeno degustaciji najboljih italijanskih vina. Vino će takođe biti protagonista na sajmu Wine Vision u Beogradu, gde će, zahvaljujući Agenciji ICE i sajmu Verona Fiere, oko sedamdeset italijanskih proizvođača predstaviti svoju izvrsnost. Šefovi kuhinje Rozarija Napoli i Izabela Katalano podeliće tajne italijanske kuhinje sa učenicima Visoke hotelijerske škole kroz pet predavanja i jedan masterklas kurs o "Ukusima Sicilije", posvećen njihovim srpskim kolegama u Metro Ho.Re.Ca centru.
Nedelja italijanske kuhinje u svetu 2025. godine još jednom je privilegovana prilika da se kroz hranu promoviše kulturni dijalog, društvena inkluzija i vrednovanje proizvoda "Made in Italy", jačajući vezu između Italije i Srbije u znaku tradicije i inovacija.
(Ona.rs)