• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kampanja „Dečji svet je veći od ekrana” privukla ogromnu pažnju javnosti

Vreme čitanja: oko 2 min.

U okviru ove kampanje održana je i prva tribina u Beogradu koja je okupila više od hiljadu zainteresovanih posetilaca

  • 0
Kampanja „Dečji svet je veći od ekrana” Foto: Siniša Dugonjić

Da, zajedno možemo i moramo učiniti svet lepšim i boljim mestom za život, naročito imajući u vidu odgovornost prema generacijama koje dolaze. Zato je Telekom Srbija pokrenuo kampanju „Dečji svet je veći od ekrana“ čiji je cilj da obezbedi dodatni prostor za mišljenje stručnjaka na ovu temu i da pruži podršku roditeljima i javnosti da bolje razumeju važnost uravnoteženog korišćenja ekrana i digitalnih uređaja u ranom razvoju dece. U okviru ove kampanje održana je i prva tribina u Beogradu koja je okupila više od hiljadu zainteresovanih posetilaca.

Novih tehnologija se ne treba plašiti, ali ih moramo pravilno koristiti

Generalni direktor Telekom Srbija Vladimir Lučić rekao je tim povodom da je ovo jedna od svetski najaktuelnijih tema i da Telekom Srbija kao najveći operator u našoj zemlji treba da bude pokretač ovako važne inicijative.

Kampanja „Dečji svet je veći od ekrana” Foto: Siniša Dugonjić

„Imamo dva strateška plana - jedan je da svake godine imamo više kampanja koje su posvećene deci, a drugi je podizanje svesti o pravilnom korišćenju tehnologija. Novih digitalnih tehnologija se ne treba plašiti, već se treba edukovati i pravilno razumeti kako se one koriste na način koji nam olakšava svakodnevne poslovne i privatne obaveze“, rekao je Lučić.

Poruke stručnjaka

Šef Katedre za neuronauke u vaspitanju i obrazovanju na Pedagoškom fakultetu u Kopru Ranko Rajović bio je jedan od predavača na tribini i tom prilikom istakao da se tokom poslednjih deset godina uočio trend da je svaka nova generacija sve slabija od prethodne, što je dovelo do potrebe da se pronađe uzrok takve situacije.

„Deca su motorički slabija, manja im je pažnja i koncentracija, kontrola emocija im je gotovo nikakva, vokabular siromašniji. To se dešava jer deca preterano izložena virtuelnom svetu imaju kašnjenje u govoru, kao i u različitim aspektima razvoja. Okruženje se potpuno promenilo, sve se promenilo, zato roditelji moraju da se edukuju, a zatim i vaspitači, nastavnici i svi oni koji su deo obrazovnog sistema“, naveo je Rajović.

Kampanja „Dečji svet je veći od ekrana” Foto: Siniša Dugonjić

Master logoped Marijana Mirković iz Zavoda za psihofiziološke poremećaje i govornu patologiju „Prof. dr Cvetko Brajović“ rekla je da deca treba što manje vremena da budu ispred ekrana, jer oni nisu stimulativni za rani razvoj, dok je doc. dr Bojana Drljan sa Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju navela da deca do godinu dana uopšte ne treba da budu izložena ekranu, a u uzrastu od dve do pet godina ne bi trebalo da budu izložena ekranu više od pola sata do sat vremena dnevno.

Nastavljamo zajedno!

Pokretanje ove kampanje, kao i tema koje odgovaraju na globalne i lokalne izazove savremenog društva i uspostavljanja trendova u oblasti društveno odgovornog poslovanja, jedno je od trajnih strateških opredeljenja Telekoma Srbija.

Pored tribine održane u Sava centru, najvećem kongresnom, kulturnom i poslovnom centru u Srbiji, biće održane i tribine 26. maja u Novom Sadu, 8. juna u Kragujevcu i 15. juna 2024. godine u Nišu. Sve tribine u okviru kampanje su besplatne uz prethodnu registraciju.

(Ona.rs/Telekom Srbija)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Najnovije iz rubrike Budi jaka